اگر فرزندمان فیلم پورن مشاهده کرد چه کنیم؟
کد خبر: ۲۳۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
هر کودکی بالاخره یک روز به سن بلوغ می‌رسد، یکی زودتر و یکی دیرتر اما آنچه حائز اهمیت است نحوه رفتار و برخورد والدین با حس کنجاوی کودکانِ به بلوغ رسیده با کنجکاوی‌های جنسی و هدایت آن در مسیر درست است.

اگر فرزندمان فیلم پورن مشاهده کرد چه کنیم؟

تابناک باتو ــ هر کودکی بالاخره یک روز به سن بلوغغ می‌رسد؛ یکی زودتر و یکی دیرتر، اما آنچه حائز اهمیت است، نحوه رفتار و برخورد والدین با حس کنجاوی کودکانِ به بلوغ رسیده با کنجکاوی‌های جنسی و هدایت آن در مسیر درست است.

نحوه برخورد والدین با دوران بلوغ فرزندان و نحوه پاسخگویی به نوجوانان به‌ویژه درباره مسائل جنسی و جنسیتی حائز اهمیت بسیار بوده و حتی می‌تواند بر ویژگی‌های روانی و طرز تفکر فرد در دوران بزرگسالی و نگاه او نسبت به این موارد تاثیر بسیار بگذارد.


* حرف زدن والدین با فرزندان درباره مسائل مربوط به دوران بلوغ بسیار مهم است، زیرا طی این گفت و شنود است که اگر فرزند در دوران بلوغ با مشکلی به لحاظ تغییر ویژگی‌های جسمی و جنسی مواجه شد می‌تواند بدون خجالت با آن‌ها در میان بگذارد.

* (با بیان اینکه متاسفانه والدین در این خصوص با فرزندانشان صحبت نمی‌کنند): والدین می‌ترسند که در صورت صحبت با فرزندشان او به بلوغ زودرس برسد؛ این در حالی است که بهتر است پیش از اینکه فرزندان به بلوغ برسند والدین درباره مسائلی که در زمان بلوغ برای بچه‌ها اتفاق می‌افتد مانند بزرگ‌شدن اندام‌های بدن، زبرشدن مو‌های بدن، ترشح هورمون‌ها و تعریق زیاد و مداوم، اطلاعات لازم را در اختیارشان بگذارند، زیرا در غیر این ‌صورت فرزندان با رسیدن بلوغ و تغییرات جسمانی و روانی شوکه می‌شوند و کنجکاوی‌های خود را از منابع نامناسب برآورده می‌کنند.

 

با بچه‌ها درباره بلوغ صحبت کنید

برخی والدین به اشتباه می‌گویند وقتی بچه به بلوغ رسید با او صحبت می‌کنیم درحالی‌که باید پیش از بلوغ صحبت و اطلاع‌رسانی کرد. آگاهی‌رسانی به فرزندان درباره این موارد باعث می‌شود که فرد در زمان مواجهه با شرایط به دلیل آگاهی قبلی استرس کمتری داشته باشد. برخی والدین تصور می‌کنند که بچه‌ها از همه چیز سر در می‌آورند، درحالی‌که مطالعات نشان داده است که حتی در کشور‌های ربی نوجوانان هنوز بسیاری از مسائل ابتدایی را درباره موضوعات جنسی یا بلوغ خود نمی‌دانند. برخی والدین هم بر این باورند که این سنین برای کسب آمادگی جنسی زود است و گفتن این موارد فرزندان را دچار بلوغ زودرس می‌کند. این باور‌های لط مانع از شکل‌گیری گفتگو میان والدین و فرزندان درخصوص این مسائل می‌شود.

* (در پاسخ به اینکه اگر لوازم تزئینی منزل مانند تابلوغ یا مجسمه زن یا مرد عریان می‌تواند باعث بلوغ زودرس جنسی شود؟): اگر فرزند از همان کودکی با این اشیا بزرگ شده و آن‌ها را دائم دیده باشد مساله‌ای برایش سوال‌برانگیز و عجیب نیست، اما اگر بچه ناگهان اینگونه مجسمه‌ها راببیند ممکن است برایش سوال ایجاد شود و کنجکاوی کند که این مساله هم با ارتباط خوبی که بین والدین و فرزندان وجود دارد قابل حل است و موجب بلوغ زودرس نمی‌شود.

 

* (با اشاره به عقاید و ارزش‌های متفاوت در خانواده‌ها): نوع برخورد والدین و اینکه آن‌ها چگونه درباره مسائل جنسی و جنسیتی با فرزندان صحبت کنند بسیار مهم است. وقتی بچه در ٣ تا ٥ سالگی از والدین می‌پرسد که با خواهر یا برادرش چه تفاوتی دارد و آگاهی درباره تفاوت جسمی و روانی میان زن و مرد را از سوی والدین دریافت می‌کند مشکلی ایجاد نشده و کودک مطمئن می‌شود که هر جا با سوالی روبرو شد می‌تواند بدون شرمساری پاسخ را از والدین دریافت کند.

* وقتی بچه به تماشای فیلم پورن می‌نشیند، صحنه‌های جنسی می‌بیند یا اینکه مجله‌هایی با محتوای جنسی را مطالعه می‌کند ممکن است دچار تحریک شده یا سوال‌هایی برایش ایجاد شود. البته این نکته مهم است که چه چیزی به ذهن بچه منتقل می‌شود. فرزندان به خصوص تا سنین کمتر از ۸ سال نمی‌توانند این مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و برایشان سوال است که چرا هم‌آغوشی رخ می‌دهد آیا پدر و مادر نسبت به یکدیگر خشونت می‌ورزند، یا زنی که در فیلم پورن حضور دارد مورد خشونت قرار گرفته است؟

* اگر والدین درباره روابط میان پدر و مادر صحبت کرده و بگویند که والدین با یکدیگر هم‌آغوشی داشته و این هم آغوشی برایشان لذت‌بخش است و همدیگر را دوست دارند، بچه اگر صدایی از اتاق خواب هم بشنود احساس نمی‌کند که مادر مورد خشونت قرار گرفته و بین والدینش نزاعی در جریان است.

اگر فرزندمان فیلم پورن مشاهده کرد چه کنیم؟


تفسیر کودکان از مسائل جنسی متفاوت و آسیب‌رسان است

* (درباره اینکه اگر فرزند فیلم پورن مشاهده کرد یا با محتوای جنسی مواجه شد، والدین باید چه برخوردی با موضوع داشته باشند؟): بد سرپرستی والدین از فرزندان می‌تواند مشکل‌ساز شود، این مساله باعث می‌شود که والدین یک فیلم یا مجله با چنین محتوایی را ندانسته در دسترس قرار داده و یا اینکه گوشی حاوی چنین محتوا‌هایی را به دست فرزند می‌دهند، بچه در زمان تنهایی به راحتی به آن دست یافته و آن را مشاهده کند بنابراین باید حواس والدین نسبت به این مسائل جمع باشد. وقتی کودک ما چنین مسائلی را می‌بیند، چون نمی‌تواند آن را تفسیر و تجزیه کند فکرش به هزار راه می‌رود، زیرا تعبیر و تفسیر کودک از مشاهده چنین صحنه‌هایی نسبت به تعبیر و تفسیر‌های یک شخص بزرگسال بسیار متفاوت است. این تعبیر و تفسیر‌ها می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر کودک بگذارد.

* گاهی مشاهده می‌کنیم کودک بعد از مشاهده چنین صحنه‌هایی در خواب کابوس می‌بیند چرا که شرایط روانی کودک نمی‌تواند چنین صحنه‌هایی را هضم و تفسیر کند. در فیلم‌های پورن صحنه‌های خشونت‌آمیزی وجود دارد، وقتی کودک چنین صحنه‌ای می‌بیند تعجب کرده و این سوال برایش پیش می‌آید که چرا باید بزرگسالان چنین رفتار‌هایی با هم داشته باشند. این مساله می‌تواند آسیب‌های زیادی برای فرزندان‌مان ایجاد کند به این دلیل که کودک چنین صحنه‌هایی را بار‌ها در ذهن خود تداعی می‌کند و این اتفاق هم باعث تقویت چنین موضوعاتی در ذهن او می‌شود. حتی وقتی چنین کودکی به بلوغ می‌رسد این صحنه‌ها را به عنوان یک داده بار‌ها در ذهنش تکرار می‌کند این مساله هم باعث ایجاد یک الگو یا رفتار جنسی در بزرگسالی می‌شود.

* رفتار مناسب در چنین مواقعی آن است که والدین اولا اطلاعات کافی درباره اینکه کودک چه فیلمی دیده است کسب کنند در مرحله بعد به او بگویند متوجه شده‌اند که چنین فیلمی دیده است و از فرزندشان بپرسند که برداشت خود را درباره فیلم‌ها برایشان توضیح دهد. در مرحله بعد والدین باید به او توضیح دهند که صنعت پورنوگرافی سعی می‌کند برای کسب سود فیلم‌های خصوصی را به فروش برساند به همین دلیل هم رفتار‌های نادرستی و خشنی را در این فیلم‌ها به نمایش می‌گذارد، درحالی‌که اصلا چنین روابطی میان زن و مرد عادی وجود ندارد، بلکه زن و مرد در کنار یکدیگر هستند و همدیگر را در آوش کشیده و لذت می‌برند این مساله را باید برای بچه‌ها به خوبی توضیح بدهیم.

* (با تاکید بر اینکه مشاهده فیلم‌های پورن برای بزرگسالان هم به لحاظ روانی آسیب‌زاست): مشاهده مداوم این فیلم‌ها باعث اعتیاد شده به نحوی که هر بار بعد از مشاهده چنین فیلم‌هایی فرد احساس تشویش، نگرانی و اضطراب می‌کند. در واقع مشاهده این فیلم‌ها آثار مخربی بر مز و روان فرد بزرگسال می‌گذارد. وقتی این فیلم‌ها چنین تاثیری روی بزرگسالان می‌گذارد تاثیر آن‌ها روی کودکان و نوجوانان چند برابر بوده و به شدت تنش‌زاست بنابراین فرزند باید بداند که اولا این فیلم‌ها بر اساس واقعیت نیست و روابط زن و شوهر در حالت نرمال به این صورت نیست. در غیر این صورت ممکن است بچه با این تصور که رابطه والدین او هم به همین شکل است از آن‌ها تصور بدی پیدا کرده و از آن‌ها زده شود.

 

خوداکتشافی را با خودارضایی اشتباه نگیرید!

* درباره خودارضایی در نوجوانان: خود ارضایی می‌تواند بیمارگون باشد، یعنی افرادی که کنترلی بر خودارضایی خودشان ندارند، افکار وسواسی برای انجام خودارضایی به سراشان می‌آید و موجب می‌شوند که فرد نتواند به کار‌های روزمره مانند درس خواندن، شل و روابط بین فردی اش برسد یعنی این مساله در فعالیت‌های روزانه او تداخل ایجاد می‌کند. در خودارضایی افراطی خیال‌پردازی‌های جنسی شکل وسواسی به خود می‌گیرد. به این معنا که فرد برای آرام کردن نگرانی‌ها و افکار مزاحم خود مجبور به خیال‌پردازی جنسی همراه یا بدون خودارضایی می‌شود.

* پس از انجام این خیال‌پردازی‌ها شخص احساس گناه کرده و دچار تنش می‌شود؛ اما به خاطر حالت وسواسی دوباره دست به خیال‌پردازی می‌زند و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند. برخلاف تصورات عموم مردم، کسی که خودارضایی افراطی دارد، الزاما تمایلات جنسی شدیدی ندارد. این عمل نیاز روانی دیگری را برآورده می‌کند و بنابراین نیاز به درمان روان‌شناختی و اعتیاد دارد؛ بنابراین مسائل روان‌شناختی حول این رفتار نیاز به درمان حرفه‌ای و محیط بازتوانی دارد. این شرایط به همان نوع درمانی نیاز دارد که هر نوع اعتیاد دیگر به آن احتیاج دارد.

 

* این موضوع درباره کودکان متفاوت است؛ به این معنی که کودکان به‌ویژه در ۳ تا ۵ سالگی مرتب در حال کشف خود بوده و بدن خود را لمس می‌کنند، در واقع خوداکتشافی یکی از روند‌های رشد کودک است و نباید با خودارضایی اشتباه گرفته شود این موضوع به شکلی دیگر درخصوص نوجوانان هم وجود دارد.

* والدین نباید ناگهانی وارد حریم فرزندان شوند و ضروری است که به حریم او احترام بگذارند. شاهد والدینی بوده‌ام که وقتی فرزندشان به حمام می‌رود یواشکی او را کنترل می‌کنند تا متوجه شوند که او چه می‌کند یا در اتاق او دوربین می‌گذارند یا یواشکی در اتاق را باز کرده و بچه را چک می‌کنند گاهی حتی به این نکته که دست بچه زیر پتو یا روی پتوست هم مشکوک می‌شوند؛ این نوع رفتار‌ها به معنای تجاوز به مرز‌های فرزندان‌مان است. باید به صورت غیر مستقیم فرزندان را مدیریت و کنترل کنیم، اما از انجام رفتار‌هایی که به حریم کودک و نوجوان تجاوز می‌کند خودداری کنیم.

وب سایت جامعه ۲۴

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
52
49
سوال اینجاست که اصلا ما چرا باید زمینه رو فراهم کنیم که کودک بتونه پورن ببینه؟!

من 31 سالمه و تا 14 سالگی اصلا فرق دختر و پسر رو نمیدونستم! تا اینکه رفتم یک کارت اینترنت دایل آپ خریدم و اونجا بود که فهمیدم ماجرا چی به چیه. از همونجا تربیت من مشکل پیدا کرد و متاسفانه بزرگتری هم نبود که به دادم برسه


الان میبینم که بچه ها از سن 8-9 سالگی تمام روابط زناشویی رو از بزرگ تر ها هم فوت آب ترن !!! ریشه ش کجاست؟ ریشه ش همین اینترنت و گوشی های هوشمنده


چرا پدر و مادری باید اینقدر ابله باشن که به بچه 7 ساله تبلت و سیم کارت هدیه میدن و بعضا براش فیلتترشکن هم نصب میکنن!!!

الانم که کرونا اومده و آموزش آنلاین شده دیگه نور علی نوره. هر دختر و پسر 7 ساله ای یه گوشی نیم متری گرفته دستش و معلوم نیست با این گوشی هاشون چکار میکنن

من توی خیابون دختر و پسرهای زیر 10 سال میبینم که تا 2 شب آزادانه در کوچه و خیابون بازی میکنن. از صبح تا شب توی کوچه ول هستن نه پدری بالا سرشونه نه مادری براش مهمه دختر تازه به بلوغ رسیده ش ساعت 2 شب با پسربچه ها در خیابون چکار میکنه


ایرانیا واقعا از لحاظ فرهنگی و آموزشی رو به اضمحلال و نابودی هستن. رتبه 2 کودک همسری در دنیارو داریم. بچه هامون از لحاظ اخلاقی رو به زوالن. دختر بچه هامون جز کراش !! و رل زدن دغدغه ای ندارن و تنها دغدغه شون شده جنس مخالف ؛ کلیپ میاد بیرون که دختر 15 ساله از عشق گلزار 45 ساله میزنه زیر گریه

ملت به کجا چنین شتابان؟ بله ماهم میدونیم همه تقصیرها از حکومت و دولته ( و مردم ایران فرشته های عاریایی هستن و هیچ نقصی ندارن ) به فرض که دولت آموزش نمیده ولی آیا خودتون قوه عقل ندارید؟ آیا قوه شعور ندارید ؟

آیا بدیهیات تربیتی رو متوجه نمیشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
پدر و مادر ابله چرا باید پول بدن بچه بره کارت دایال آپ بخره ؟ و ندونن چکار میکنه ؟
ناشناس
| |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
این تعداد منفی به این کامنت منطقی؛ جهالت و ابلهی مطلق جامعه رو نشون میده !
ناشناس
| |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
مشکل از شماست که درست آموزش ندیده بودی.
ناشناس
| |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
مشخصه اینایی که منفی زدن از اینکه بچه هاشون ولگرد بار بیان و مورد سوء استفاده جنس مخالف قرار بگیرن بدشون نمیاد

با این سطح از عقل و شعور کاملا مشخصه چرا یکی از عقب افتاده ترین کشورهای دنیاییم و با 4 درصد از ثروت طبیعی دنیا سرمون در سطل های زباله ست. به خاطر همین مردم از 7 دولت آزاده
سهیلا
| |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
کاملا با شما موافقم
ناشناس
| |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
یعنی بعد از خرید کارت دایال آپ و بقیه ماجرا .. ولگرد بار اومدی و مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتی ؟
عجب مصیبتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
18
27
تصمیم گیری در این باره که چه باید به کودک گفت و چگونه باید با او برخورد کرد کار بسیار دقیقی است. این که گفته شود زن و یکدیگر را در آغوش می کشند و لذت می برند، آیا برای کودک، مهیج نیست؟ او را به کنحکاوی بیش تر وادار نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
ذهنت مریضه واقعا :|
هامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
6
37
نویسنده فرموده اند: "زن و مرد در کنار یکدیگر هستند و همدیگر را در آوش کشیده و لذت می‌برند این مساله را باید برای بچه‌ها به خوبی توضیح بدهیم."
فک نکنم این تو بچه های ایران جواب بده هاااا
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
4
1
واقعا حقیقت داره من در سن هفت سالگی فکر می کردم مادرم مورد خشونت قرار می گیره برای همین سر کلاس درس همیشه نگران بودم بشدت روی نمرات من تاثیر گذاشته بود تا ۱۲ سالگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
6
ممنون بابت مطلب خوب و آموزندتون . با توجه به اینکه تمام اخبار سایت تابناک شده همه دنیا را گند گرفته و ایران خوب است حال همه را بد کرده و در این بین مطلب شما را دیدم و نحوه برخورد من با فرزندانم چنین بوده البته شاید کاستی هایی داشته باشم ولی ترجیح میدم فرزندانم با دانش کامل با موضوعات موجه شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
3
8
به بجه ها بگیم فیلم پورن را برای ما توضیح دهد؟با این روانشناسامون وضع جامعه بهتر از این میشه؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
7
11
بهترین راه حل آموزش کودکان در مدرسه است.
در صورتی که عده ای متخصص سیستم آموزشی را طراحی کرده باشند و مجلس جلوی آن را نگیرد! همه کودکان در سنی که لازم باشد به روش درست با این مسائل آشنا میشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
6
18
دوستان عزیز اصلا بچه دار نشوید تا بچه هاتون به گناه و سرنوشت شوم دچار نشوند...!
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
5
17
خودمون چی کار کنیم؟ بچه ها بمونن واسه بعد.
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
8
10
مَثَل کسی که به بچه آموزش پورن یا مقابله با پورن میده مَثَل کسی است که دستش را آنقدر کثیف میکند که دیگه از بابت کمی کثیف شدن و لکه دار شدن ناراحت نشه
فان الذکری تنفع المومنین
ولا تقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن
به فحشای ظاهری و باطنی نزدیک نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
احسنت عبدالله. واقعا که درست گفتی
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
سلام علیکم

شما با ترجمه و نشر این جور مطالب به خوبی مجری دستورالعمل معروف به 2030 در مورد تربیت جنسی فرزندان ایران شدین . عین ترجمه مطالب خارجی بدون توجه به تفاوت فرهنگی ایرانی ها با اون ها ، فقط در یه صورت با عقل جور در میاد که تغییر فرهنگی ایرانی ها به سمت فرهنگ غربی مورد نظرتون باشه . مگه نه؟؟؟؟ خداییش منتشر میکنی این نظر رو؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار