افزایش زنان سرپرست خانوار در کشور
کد خبر: ۲۳۰۴
تاریخ انتشار: 2015 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور به شدت در حال افزایش است/ تهیه شناسنامه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار و ارقام مسایل اجتماعی در کشور نگران‌کننده است، گفت: با افزایش معضلات انتظارات از سازمان بهزیستی نیز بالا می‌رود و برای تحلیل معضلات اجتماعی باید اصول مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در همایش علمی کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به شرایط اجتماعی کشور اظهار داشت: رسانه‌ها مشکلات اجتماعی کشور را برجسته نکنند ولی واقعیت این است که آمار معضلات اجتماعی در کشور نگران‌کننده هستند.

Image result for ‫زنان سرپرست خانواده‬‎

زنان سرپرست خانوار در کشور به شدت در حال افزایش است

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در کشور به شدت در حال گسترش است، یادآور شد: افزایش زنان سرپرست خانوار مشکلات متعددی را در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی و اجتماعی به وجود آورده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار و ارقام مسائل اجتماعی در کشور نگران‌کننده است، افزود: با افزایش معضلات انتظارات از سازمان بهزیستی نیز بالا می‌رود و برای تحلیل معضلات اجتماعی باید اصول مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

از نگاه تک‌بعدی به معضلات اجتماعی باید پرهیز کرد


وی تاکید کرد: توجه به سطوح مختلف مدیریتی در رفع معضلات اجتماعی مهم است و از سطح خرد خانواده تا سطوح کلان باید مورد توجه باشد و از نگاه تک‌بعدی به معضلات اجتماعی باید پرهیز کرد و به عنوان مثال در زمینه سرپرست خانوار و زنان سرپرست به مسائل مختلف باید توجه کرد.

Image result for ‫زنان سرپرست خانواده‬‎

نگاه سیستمی و فرآیندی به معضلات کشور شود

محسنی‌بند‌پی خواستار نگاه سیستمی و فرآیندی به معضلات کشور شد و گفت: باید سیاست‌های اجتماعی مبتنی بر عقل و خرد جمعی تدوین شود و این در حالی است که با کمبود منابع روی آزمون و خطا کار می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه در استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها باید مبتنی بر شواهد باشد تا سلامت روانی در جامعه ایجاد شود تا نگاهی وسیع‌تر را در جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر کاهش آسیب‌های اجتماعی استان‌محور تاکید کرد و گفت: هر استانی که آسیب اجتماعی آن به عنوان شاخصی در حال رشد است باید به آن محور و کاهش آن توجه بیشتری شود و پویایی سازمان بهزیستی در پرهیز از روزمرگی است تا اهداف کلان تامین شده و حمایت مراکز مختلف را شاهد باشیم.

محسنی بند‌پی با یادآوری این موضوع که باید مشارکت‌ها افزایش یابد، گفت: ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد و سازمان بهزیستی در برون‌سپاری فعالیت‌ها موفق عمل کرده است و خیران و مراکز غیردولتی آماده همکاری خوبی هستند.

وی دخالت شهرداری‌های کلان‌شهرها را در حل برخی معضلات اجتماعی یادآور شد و گفت: یکی از ارگان‌هایی که وظیفه‌مند هستند شهرداری‌ها هستند و باید در مسائل مختلف به صورت درازمدت همکاری و همراهی کنند و متاسفانه در برخی کلان‌شهرها این همراهی وجود ندارد و درخواست ما از مجلس و مسئولان استانی تلاش در این زمینه شد.

Image result for ‫زنان سرپرست خانواده‬‎

شناسنامه آسیب‌های اجتماعی هم تهیه شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید مراقبت مستمر داشته و نگاه همه‌جانبه داشته باشیم و شناسنامه آسیب‌های اجتماعی هم تهیه شود که این امر در کنار نقطه‌شناسی محل‌های آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی بر آگاهی‌رسانی عمومی در جامعه تأکید کرد و گفت: آگاه‌سازی مداوم و مستمر در زمینه خدمات اورژانس اجتماعی حائز اهمیت است و تلاش برای ترخیص فرزندان تحت پوشش نیز یک شاخص ارزیابی تیم‌های بهزیستی است.

محسنی‌بند‌پی بر آغاز نخبه‌یابی در سنین پایین تاکید کرد و گفت: فعالیت جدی در مهدهای کودک ضروری است تا کودکان نخبه از سن پایین شناسایی شوند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار