خبر شوکه کننده سازنده واکسن آسترازنکا
کد خبر: ۲۳۰۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
خانم دیم سارا گیلبرت، خالق واکسن آکسفورد-آسترازنیکا؛ هشدار داده است که اگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از پاندمی‌هایی نظیر کووید۱۹ ایجاد نشود ممکن است همه‌گیری بعدی خطرناک‌تر و مرگ‌بارتر روی دهد.
خانم دیم سارا گیلبرت، کسی که خالق واکسن آکسفورد-آسترازنیکا علیه ویروس کرونا است؛ هشدار داده که اگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از پاندمی‌هایی نظیر کووید۱۹ ایجاد نشود ممکن است همه‌گیری بعدی خطرناک‌تر و مرگ‌بارتر روی دهد.
 
خبر شوکه کننده سازنده واکسن آسترازنکا
 
او همچنین درباره سویه جدید ویروس کرونا - اومیکرون - هشدار داده و گفته اگر چه هنوز اطلاعات بیشتری برای شناسایی ویژگی‌های این سویه لازم است اما شکل ساختاری آن مشابه سویه‌هایی است که سرعت بیشتری برای سرایت و گسترش داشتند و به همین علت تا هنگامی که دانشمندان اطلاعات کامل‌تری به دست بیاورند، باید احتیاط‌های لازم صورت گیرد.
 
دکتر گیلبرت گفته: "این آخرین باری نخواهد بود که یک ویروس حیات و زندگی روزمره ما را تهدید می‌کند. حقیقت این است که مورد بعدی می‌تواند حتی بدتر باشد. می‌تواند مسری‌تر و یا مرگ‌بارتر باشد یا هر دو. ما نباید اجازه دهیم وضعیتی که در آن فرو رفتیم و ضایعه بزرگ انسانی و اقتصادی که تجربه کردیم دوباره تکرار شود. اما باید توجه داشت با همه این اوصاف، هنوز هم هیچ بودجه‌ای برای آمادگی برابر یک پاندمی در آینده پیش‌بینی نشده است. نباید بگذاریم پیشرفت‌ها و دانشی که در این دوره به دست آوردیم کنار گذاشته شود».
 
این دانشمند بریتانیایی که از پیشگامان ساخت واکسن کرونا از همان هفته‌های نخست آغاز همه‌گیری آن بود درباره سویه جدید این ویروس که اومیکرون نام‌گذاری شده گذشته شاخک پروتئینی اومیکرون مشابه سویه‌های شناسایی شده قبلی است که ویروس را مستعد سرایت بیشتر می‌کرد.
روزپلاس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
4
از این کلمات "انقلابی" و "شوکه کننده" و "وحشتناک" ... اینقدر الکی استفاده می کنید که دیگه میشید مثل چوپان دروغگو دیگه خبر واقعا جذاب باشه دیگه کسی توجه نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار