این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد
کد خبر: ۲۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: 2021 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شدتابناک باتو ــ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

شمع‌های سبزرنگ در حمایت از پناهجویان
هزاران شمع در مقابل ساختمان پارلمان آلمان در برلین برافروخته شده‌اند. هدف از این حرکت نمادین یادآوری وضعیت دشوار پناهجویان در مرزهای لهستان و بلاروس است. چندین نهاد و موسسه کمک به پناهجویان ایده این حرکت را از شهروندان لهستانی ساکن در مناطق مرزی الهام گرفته‌اند که برای نشان دادن آمادگی خود برای کمک به پناهجویان چراغ هایی با نور سبز در پشت پنجره‌های خانه‌هایشان قرار می‌دهند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

شکوه دلهره‌آور در لاپالما
آتشفشان کامبر ویجا در جزایر قناری هنوز گدازه‌های آتشین از دهانه خود به بیرون پرتاب می‌کند. پس از چند ماهی سکوت در ۲۳ نوامبر فعالیت‌های مجدد آتشفشان کامبر ویجا آغاز شد. تا کنون صدها نفر خانه و کاشانه خود را در لاپالما در مجمع الجزایر قناری اسپانیا از دست داده‌اند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

سرمای جان‌سوز به جای گرمای خانه
بیش از ده روز است که حدود دو هزار پناهجو از جمله زن و کودک در سرمای طاقت‌فرسای پائیز در مرز بلاروس و لهستان گرفتار شده‌اند. مقامات لهستان مرزهای این کشور با بلاروس را بسته‌اند و شروع به ساخت حصار مرزی کرده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند جان بسیاری از پناه‌جویان به ویژه کودکان در معرض خطر است. خانواده‌های پناه‌جو برای زنده‌ماندن به کمک‌های داوطلبان چشم دوخته‌اند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

ناامیدی به پایان کرونا در یونان
سایه پاندمی کرونا در بسیاری از کشورهای اروپا همچنان سنگینی می‌کند، از جمله در یونان. طبق اعلام مقامات رسمی یونان شمار جانباختگان کرونا در این کشور اکنون به بالاترین رقم در شش ماه گذشته رسیده است. یکی از دلایل این روند نگران‌کننده بالا بودن شمار مخالفان واکسن است. در حال حاضر یک سوم از جمعیت یونان هنوز علیه کرونا واکسینه نشده‌اند. نمایی از چهره خسته یک سالمند یونانی در آتن در ایستگاه مترو.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد
آلمان پیشتاز بازار تولید و صدور فندق‌شکن‌های چوبی است. این سربازان بامزه و شاه و شوالیه‌های دوست داشتنی فقط برای گردو و فندق و بادام به کار نمی‌روند بلکه نماد کریسمس و تزیینات این ایام هم هستند. قدمت این نوع مجسمه‌ها به ۱۵۰ سال قبل می‌رسد اما رواج آنها در ایالات متحده از سال ۱۹۵۰ شروع شد.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

طلای سفید؟
آنچه روی این بالش مخملین ارائه شده گنجی بسیار باارزش است؛ ترافل‌های سفید (تروفل آلبا). این گونه قارچ از لذیذ‌ترین و خوش‌رایحه‌ترین انواع این خوراکی هستند. حراج ترافل‌های سفید در قلعه‌ای در نزدیکی شهر آلبا در ایتالیا نوید سود بالایی را می‌دهد. این قارچ کمیاب یکی از گران‌ترین مواد غذایی جهان است.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

چشم به راه گردشگران گرسنه
تصویری از یکی از آشپزهای خیابانی در کوالا لامپور، پایتخت مالزی که تخصصش کباب مرغ و خوک است. مالزی و اندونزی به توافق رسیده‌اند، راه سفر گردشگران را با شروع سال آینده میلای (۲۰۲۲) هموار کنند. اندونزی از ماه اکتبر امسال مرزهای خود را به روی گردشگران ۱۹ کشور جهان گشوده است مشروط بر آن که علیه کرونا واکسینه شده باشند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

آسمان غرنبه دیدنی
رعد و برق‌های مهیب همیشه ترسناک نیستند. در این لنگرگاه در مونته‌ویدئو پرنده پر نمی‌زند و قایق‌های خالی در تاریکی وهم‌آلود روی آب شناورند. عکاس اما فلاش طبیعی آسمان و خطوط نورانی در افق را به قابی خیال‌انگیز و چشم‌نواز تبدیل کرده است.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

دشت سرخ کارون؛ آغاز برداشت چای ترش
همزمان با فصل برداشت چای ترش از مزارع شهرستان کارون در استان خوزستان کارگران مشغول به کار شده‌اند. چند سالی است که کشت چای ترش که به سبب خاصیت‌های دارویی‌اش شناخته شده است، در زمین‌های خوزستان رونق گرفته است. کارشناسان از افزایش پنج‌برابری کشت این محصول در خوزستان در چند سال اخیر خبر داده‌اند. این استان جنوبی در زمینه تولید چای ترش بعد از سیستان و بلوچستان مقام دوم را در ایران دارد.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

از نوک سر تا به‌ پا پوشیده از پر
کاردی بی، رپر آمریکایی و مجری مراسم جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۲۱ در تئاتر مایکروسافت لس آنجلس همچون همیشه با ظاهرش چشم‌ها را خیره کرد و این بار با پرهایی سیاه از نوک سر تا به پا.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

امواج تیره سارها در آسمان غروب
خارج از فصل تولید مثل، سار پرنده‌ای بسیار اجتماعی است. نیاز او به حضور در جمع، تصاویر خیره‌کننده‌ای می‌آفریند، مانند اینجا در مرز انگلیس و اسکاتلند؛ پرواز دسته‌های سار که هنگام غروب، امواج تیره عظیمی را در آسمان به حرکت درمی‌آورند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

با بطری‌های واکسن چه کنیم؟
با بطری های خالی واکسن کرونا چه باید کرد؟ کارمندان مطب مشترک چند پزشک در نزدیکی شهر لوبک در شمال آلمان به جای دورانداختن بطری‌ها به ایده‌ای برای استفاده از آنها رسیده‌اند. آنها از این بطری‌های کوچک اکنون در تزئینات کریسمس استفاده می‌کنند. ریسه‌‌های چراغ‌‌دار درست‌شده با این بطری‌ها برای تزئین در اتاق واکسیناسیون، سالن انتظار و پذیرایی این مطب آویخته شده‌اند. نظر شما چیست ایده خوبی است؟

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

زیستن در یک سرزمین، رؤیابافی در سرزمینی دیگر
نمایشگاه "زیستن در یک سرزمین، رؤیابافی در سرزمینی دیگر" از شیرین نشاط، هنرمند مطرح ایرانی، از روز ۲۶ نوامبر در یکی از معتبرترین مراکز هنری مونیخ آغاز می‌شود. این نمایشگاه ترکیبی از مجموعه عکس‌های نمایشگاه پیشین شیرین نشاط به اسم "سرزمین رؤیاها" و دیگر آثار شناخته‌شده او است و ۱۱۱ عکس پرتره سیاه و سفید و ویدئو اینستالیشن را دربرمی‌گیرد. نمایشگاه تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ در Pinakothek der Moderne دایر است.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

آلودگی بیابان آتاکاما به پوشاک کهنه
بیابان آتاکاما در شیلی از جمله به خاطر وجود چندین رصدخانه بزرگ جهان شهرت دارد، اما در این دوران بیشتر به خاطر آلودگی‌های زیست‌محیطی خبرساز بوده است. آتاکاما که از خشک‌ترین بیابان‌های جهان محسوب می‌شود، اکنون "رنگارنگ" شده است، البته به خاطر انباشته‌شدن پوشاک کهنه و فرسوده که در واقع زباله تلقی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه سالانه حدود ۵۹ هزار تن به حجم این پوشاک‌های زباله‌ای افزوده می‌شود.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

حادثه‌ای که می‌توانست فاجعه بیافریند
اتفاقی خطرناک بدون پیامدی دلخراش. در زمانی که این سنگ بزرگ از صخره جدا شد خوشبختانه خودرویی در جاده در حال حرکت نبود. این حادثه طبیعی در جزیره کرس در فرانسه رخ داده است. این جزیره یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در اروپا محسوب می‌شود. جالب اینکه این منطقه با صخره‌های بی‌نظیرش در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.‌

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

ناقوس خطر در دهلی
پایتخت هند زیر آسمان یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا نفس می‌کشد. دود در خیابان‌ها موج می‌زند و انبوه دوچرخه سواران در میان ذرات معلق رکاب می‌زنند. اینجا گذرگاهی است در دهلی‌نو و صحنه‌ای آخرالزمانی از بازی غبار و ریزگرد و نوری بی‌رمق که شکل یک ناقوس را پیدا کرده‌اند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

صبح بخیر استانبول!
خاکستری، خیس و دلگیر... روز اول دسامبر در اکثر شهرهای آلمان این گونه شروع شده و از آفتاب بی‌رمق نوامبر دیگر خبری نیست. شاید نگاهی به برآمدن خورشید در افق بسفر و جنب و جوش مرغان دریایی در شادی طلوع، گرما را در ذهن بیننده تداعی کند.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

کالیدوسکوپ در ابعاد واقعی
اکسپو ۲۰۲۰ در دوبی، نوآوری‌های تکنولوژیکی بیش از ۱۹۰ کشور و فناوری‌های خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته است. یکی از بخش‌های خیال‌انگیز، غرفه کالیدوسکوپ (زیبابینی) موناکوست؛ جایی که بازدیدکنندگان به دنیایی سورئال پا می‌گذارند و بازتاب تصویر تکثیر شده خود و پیرامون را در شکل‌ها و زاویه‌هایی وهم‌آلود و فراواقعی می‌بینند. واقعیت نقض حقوق بشر در طول ساخت اکسپو اما چیزی نیست که نادیده مانده باشد.

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

ادای احترام نظامی و آیین تکریم شکوهمند در نور مشعل، نواهای مینور و ماژور و حال و هوایی احساس برانگیز... وداع رسمی مرکل با صدارت، محدود اما پرفروغ برگزار شد. صدراعظم از دور به مهمانان عالیقدر ماسک‌‌‌پوش در محوطه وزارت دفاع دست تکان می‌دهد؛ مدعوینی که تنها با ارائه گواهی واکسن، بهبودی یا تست اجازه حضور داشتند. خداحافظ مرکل!

عکس روز: این‌گونه بود که فندق‌شکن معروف شد

زنده نگهداشتن سنتی کهن
در سئول، پایتخت کره جنوبی ۱۵۰ داوطلب در تهیه انبوهی از کیمچی، غذای ملی این کشور از ۸ هزار کیلوگرم کلم شرکت کردند. قرار است نتیجه تلاش‌های این افراد برسد به دست نیازمندان و موسسات بودایی. کیمجانگ یعنی تهیه حجم زیادی از کیمچی در جمع یک سنت قدیمی در کره است که از سال ۲۰۱۳ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار گرفته است. نوش جان!

منبع: دویچه وله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار