"اُمیکرون" ۳۲ بار جهش یافته است
کد خبر: ۲۳۰۱۹۳
تاریخ انتشار: 2021 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اُمیکرون به عنوان یک سویه نگران کننده و مسری تر کرونا با ۳۲ بار جهش خبر داد.
 دکتر نادر زرین فر گفت: سویه جدید ویروس کرونا با خواستگاه آفریقای جنوبی تحت عنوان "اُمیکرون" از طریق مسافرت های بین المللی در برخی کشورهای اروپایی از قبیل هلند، انگلستان، آلمان و روسیه مشاهده شده و احتمال گسترش جهانی آن وجود دارد که تعداد موتاسیون آن (۳۲ جهش) اهمیت سویه را بیشتر کرده که نشان از افزایش سرایت و انتقال بیماری است.
 
 
وی تاکید کرد: مجموع دانش علمی در مورد ویروس جهش یافته جدید هنوز بسیار اندک است، لذا تصمیم گیری در خصوص میزان مصونیت واکسیناسیون و ابتلای قبلی در برابر این جهش جدید نیازمند تحقیقات بیشتری است.
 
وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که باید این ویروس را جدی گرفت و در صورت عدم پوشش دهی مطلوب بی شک شاهد موج های جدیدی از کووید ۱۹ با سویه "اُمیکرون" خواهیم بود.
 
وی اظهار کرد: کلیه اطلاعات موجود موید این نکته است که ماهیت ویروس کووید ۱۹ یک ماهیت جهش زا و غیرقابل پیش بینی است و مطمئناً موج هایی را تجربه خواهیم کرد که تعیین شدت آن به تحقیقات و اطلاعات بیشتری نیاز دارد.
 
وی اضافه کرد: در کنار شناسایی و ارزیابی دقیق این نوع موتاسیون، افزایش سرعت واکسیناسیون یک امر الزامی می باشد و رعایت حداکثری موازین بهداشتی و کنترل ورود و خروج مرزها می بایست در دستور کار قرار گیرد.
 
دکتر زرین فر تاکید کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی های اعلام شده، شرایط آبی و زرد موجود در سطح استان شکننده و ناپایدار است و با ورود این نوع جهش به استان افراد واکسینه نشده، شدت بیشتری از اُمیکرون را تجربه خواهند کرد، لذا توصیه می کنیم که وقت را غنیمت شمرده و هر چه سریعتر با دریافت واکسن خود را ایمن سازید.
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار