چرا باید حتما کاهو بخوریم؟
کد خبر: ۲۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: 2021 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کاهو یکی از سبزیجاتی است که معمولا در تهیه انواع سالاد استفاده می‌شود و خوراکی محبوبی برای طرفداران رژیم لاغری است.
گرچه فیبر بالا و کالری پایین باعث این انتخاب شده اما باید دانست که کاهو خواص عالی دیگری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در سبک تغذیه سالم را می‌رساند.
 
چرا باید حتما کاهو بخوریم؟
 
در ادامه این مطلب به 4 مورد از فواید عادت به خوردن این سبزی خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 
 
1. پیشگیری از سرطان
بعضی مطالعات نشان می‌دهد که کاهو می‌تواند در کاهش زمینه خطر ابتلا به سرطان نقش داشته ‌باشد. براساس یکی از آنها، خوردن کاهو چندین وعده در هفته به‌طور قابل‌توجهی احتمال سرطان ریه را کاهش می‌دهد.
 
2. تاثیر عملکرد مطلوب نورون‌ها
بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از آن است که ترکیبات موجود در کاهو نقش محافظ نورون‌های عصبی را دارند و می‌توانند زمینه بروز بعضی بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر را کاهش دهند.
 
3. منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها
کاهو حاوی ترکیبات مختلف فنولیک به‌خصوص کرستین است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی آنها از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. کاهو همچنین حاوی کاروتنوییدها به‌خصوص بتاکاروتن است که تاثیر آنتی‌اکسیدانی آنها در مقابله با بعضی سرطان‌ها تایید شده ‌است. بعضی مطالعات نیز نشان می‌دهد که مصرف کاهو سطح بتاکاروتن و زیگزانتین را در خون خانم‌‌ها پس از یائسگی افزایش می‌دهد.
 
4. سرشار از فیبرهای غذایی
کاهو یکی از بهترین منابع فیبرها محسوب می‌شود که براساس نوع آن 15 تا 35 درصد فیبرهای حل‌شدنی را تامین می کنند. این فیبرها علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تاثیر مثبتی بر چربی‌های خون دارند و به کاهش کلسترول خون نیز کمک می‌کنند. 
 
منبع: salamat
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار