آیت‌الله ایازی: ازدواج کردن دختر ۱۳ساله ظلم است
کد خبر: ۲۳۰۱۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
سمینار علمی «عدالت اجتماعی از منظر امام خمینی(س)» بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه از سوی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار شد.

سمینار علمی «عدالت اجتماعی از منظر امام خمینی(س)» بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه از سوی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت الله سید محمدعلی ایازی در این سمینار گفت:

یکی از بحث هایی که درباره آن چالش وجود دارد، کودک همسری است. پرسشی مطرح می شود مبنی بر اینکه سن رشد، برای دختری که می خواهد ازدواج کند چند سال است؟

اینجا برخی از فقها نوشته اند دختران بعد ۹ سالگی می توانند ازدواج کنند. من از همان فقها می پرسم اگر خواستگاری برای دختر شما در ۹سالگی بیاید شما حاضرید او را مزدوج کنید؟ معلوم است که نمی دهید چرا که می دانید او رشد نکرده است.

آیت‌الله ایازی: ازدواج کردن دختر ۱۳ساله ظلم است

۱۳ سالگی و حتی ۱۵ سالگی نیز سن مناسبی برای ازدواج نیست. در حالی که ممکن است در گذشته چنین بوده باشد. امروز رشد دختر در این سنین اتفاق نمی افتد. عقلا امروز سن رشد را تعیین کرده اند.

از میان ۱۱۰ کشور، ۸۰ کشور گفته اند دختران باید از ۱۸ سالگی ازدواج کنند. و قبل از آن سن اگر کسی زمینه و آمادگی ازدواج را دارد، باید ثابت شود. وگرنه امروز ازدواج کردن یک دختر ۱۳ ساله ظلم است.

جماران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
8
9
بله ازدواج کردن دختر 13 ساله ظلم است ولی دوست پسر داشتن دختر 13 ساله اِند روشنفکری و اِند پیشرفت و اِند فرهنگ است

صد البته که بنده هم با ازدواج دختر زیر 18 سال مخالفم اما مشکل فرهنگی و اخلاقی ما فقط ازدواج نیست. حتی در اروپاهم دخترا تا سن 13 سالگی مشغول عروسک بازی هستن منتها در ایران دخترا از 8 سالگی دنبال کراش زدن و بی تی اس و محمدرضا گلزارند

ازدواج در 13 سالگی همونقدر بی فرهنگی و عقب ماندگیه که دختران ما در 13 سالگی هیچ دغدغه ای به جز جنس مخالف ندارند
پاسخ ها
آرین
| |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
خواهشا تربیت کردنِ درست والدین به اروپا و ایرانی بودن نسبت نده.
ناشناس
| |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
خوب عزیز دل برادر گیریم که صحبتهای شما همه بجا باشد که البته تا حدودی هم هست ولی برای برطرف کردن مشکل ابرو نمی زنند چشم را از کاسه در بیاورند. راه حل مسئله ای که شما فرمودید ازدواج نیست بلکه بالا بردن سطح آگاهی و رفع هزاران مشکل دیگری است که باعث ایجاد این مشکل شده است.
با انجام ازدواج غیر عقلانی تنها اتفاقی که می افتد اینست که مشکلات عدیده از قبیل فرزند ناخواسته و عدم احساس آرامش در فرد بوجود خواهد آمد.
ناشناس
| |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
در همان اروپا اگر فردی زیر 18 سال مرتکب خطایی شد اون پدر و مادر هستند که باید جوابگو باشند
ناشناس
| |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
وقتی شما وامثال شما در هر چیزی دنبال فساد باشند وبی دلیل ممنوعیت های سلیقه ای وبه دور از عقل ومنطق حاکم باشد همین میشود ..در ضمن تمامی افراد زیر چهل سال چه خوب چه بد دست پخت وثمره تربیت در این نظام هستند ....چرا باید دختر بچه مهد کودکی یا کلاس اولی به زور حجاب داشته باشد ....چرا به جای بد گویی راجع به دختر وپسر اموزش درست وعقلانی بهکودکان اموزش داده نمیشود ....چرا اسلام اقایون خلاصه شده در حجاب ودوچرخه سواری خانمها......چرا شادی وزندگی راحت را برای مردم روا ندارید ......چرا دستورات اسلامی راجع به مال مردم خوری حق الناس وبی عدالتی وپارتی بازی تظاهر وریا چاپلوسی اجرا نمیشود .....چرا ازدین استفاده ابزاری میشود برای داشتن قدرت وثروت در این دنیا .......چرا انچه به مردم توصیه میشود را مسئولین خودشان انجام نمیدهند وهزار چراهای دیگر .....یادتون نره تقریبا سه نسل را شما راهنمایی ومثلا هدایت کرده ومیکنید ...اینهم عاقبتش......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار