انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن
کد خبر: ۲۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: 2021 December 07    -    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
یقه پیراهن مردانه یکی از موارد مهمی است که در استایل و تیپ آقایان بسیار تاثیر گذار است. انواع پیراهن مردانه معمولا دارای یقه‌های مختلفی است که نحوه ست کردن آن با پاپیون و کراوات و یا دستمال گردنی که افراد قصد استفاده از آن را دارند متفاوت خواهد بود. آقایان خوش ذوق و باسلیقه برای آن که استایل و تیپی جذاب و متفاوت داشته باشند لازم است انواع یقه های مورد استفاده در پیراهن مردانه را بشناسند.

فاکتورهای جذابیت زنان ( رازهای زیبایی )«تابناک با تو» - یقه پیراهن مردانه یکی از موارد مهمی است که در استایل و تیپ آقایان بسیار تاثیر گذار است. انواع پیراهن مردانه معمولا دارای یقه‌های مختلفی است که نحوه ست کردن آن با پاپیون و کراوات و یا دستمال گردنی که افراد قصد استفاده از آن را دارند متفاوت خواهد بود. آقایان خوش ذوق و باسلیقه برای آن که استایل و تیپی جذاب و متفاوت داشته باشند لازم است انواع یقه های مورد استفاده در پیراهن مردانه را بشناسند. از انواع یقه پیراهن مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

یقه پهن مردانه
یقه دکمه دار
یقه دکمه پنهان
یقه کلاب مردانه
یقه فراک یا بالدار
یقه منحنی
یقه بریده پیراهن
یقه پیراهن نوک تیز
یقه ایستاده

یقه پیراهن مردانه پهن

 

این نوع یقه متداول‌ترین انواع یقه پیراهن مردانه می‌باشد که آقایان تمایل زیادی به پوشیدن آن دارند. دلیل نام گذاری این مدل به این نام آن است که لبه‌های برگردان یقه در فاصله بسیار زیادی از هم دیگر قرار دارند. این فاصله نسبتا زیاد سبب می‌شود تا یقه پهن‌تر از حد معمول به نظر برسد. پیراهن‌هایی که دارای چنین خصوصیتی باشند بیشتر در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند آن را با یک دست کت و شلوار ست نمایند. بستن یک کراوات با گره‌ای بزرگ بهترین گزینه برای استفاده از این نوع پیراهن مردانه است.

یقه دکمه دار پیراهن

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

این نوع یقه پیراهن مردانه بسیار پرکاربرد است. زیرا در انواع پیراهن‌های رسمی و غیر رسمی، اسپرت و ورزشی می‌توان از آن استفاده کرد. علت نام گذاری آن با این عنوان وجود دو دکمه کوچک در دولبه انتهای یقه می‌باشد. پیراهن‌هایی که دارای چنین یقه‌هایی هستند را می‌توان با یک کت رسمی و یا اسپرت به همراه یک کراوات با گره متوسط و یا کوچک ست کرد.

یقه دکمه پنهان پیراهن مردانه

این مدل از یقه در لباس آقایان زیاد مورد توجه نمی‌باشد و افراد تمایل چندانی به استفاده از آن ندارند. همان گونه که از نامش پیداست دکمه کار گذاشته شده در لبه‌ها و در قسمت پشت یقه استفاده شده است. نحوه بکارگیری این دکمه‌ها این گونه است که به وسیله یک قلاب کوچک و ظریف به دکمه‌ای که روی پیراهن وجود دارد وصل خواهد شد. همچنین این مدل را می‌توان با یک کراوات مناسب و کت و شلوار ست کرد.

یقه کلاب پیراهن

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

متفاوت‌ترین و مجزا‌ترین نوع یقه مدل کلاب است. این مدل برای اولین بار در یکی از مدارس انگلستان و برای لباس فرم دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفته است. از آن زمان تا به امروز این مدل در میان عموم مردم مد شده است و افراد زیادی آن را در پیراهن‌های خود به کار می‌گیرند. پیراهن‌هایی که دارای چنین یقه‌هایی هستند را می‌توان در انواع مراسمات مانند عروسی‌ها و مهمانی‌های نیمه رسمی استفاده نمود. این نوع یقه‌ها آیتمی مناسب برای بستن پاپیون و کراوات پولو می‌باشند. همچنین می‌توان پیراهن‌هایی که دارای این مدل یقه هستند را با یک دست کت و شلوار زیبا ست کرد.

یقه فراک یا بالدار

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

آقایانی که تمایل زیادی به بستن پاپیون دارند این مدل یقه یک گزینه ایده آل و مناسب برای آنان می‌باشند. پیراهن‌هایی که درای چنین یقه‌هایی هستن را می‌توان به همراه کت و شلوار ست نمود. این نوع یقه بسیار پرکاربرد است به طوری که می‌توان آن را همراه کراوات نیز استفاده نمود و یا این که دکمه بالایی آن را باز کرد و از کراوات و پاپیون نیز استفاده نکرد. در هر صورت زیبایی این مدل خیره کننده و جذاب می‌باشد.

یقه پیراهن مردانه منحنی

در اوایل قرن بیست میلادی و با اوج گیری صنعت فشن و طراحی لباس‌های متفاوت و جذاب این نوع یقه نیز باب شد. سادگی و زیبایی این مدل سبب شده است که سالیان سال به عنوان یک یقه پر طرفدار در میان آقایان شناخته شود. به طوری که اغلب آقایان حتما چندین پیراهن که دارای این مدل یقه باشند را در کمد لباس‌های خود دارند. پوشیدن یک کت زیبا بر روی پیراهنی که دارای چنین یقه‌ای باشد جذابیت استایل و تیپ آقایان را دو چندان خواهد کرد.

یقه بریده پیراهن

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

این نوع یقه اغلب در تیپ‌های ایتالیایی دیده می‌شود. در این مدل فاصله میان دو طرف یقه به حدی زیاد است که گره کراوات در زیر آن به خوبی قابل مشاهده است. پیراهن‌هایی که دارای این مدل یقه هستند بهترین آیتم برای آقایانی است که تیپ‌های رسمی را بیشتر می‌پسندند. این مدل یقه‌ها را می‌توان به همراه یک کت و شلوار رسمی و یک کراوات با گره‌ای بزرگ ست نمود.

یقه نوک تیز پیراهن

این مدل یقه برای آقایانی که دارای صورتی تپل و گرد هستند بسیار مناسب و ایده آل می‌باشد، زیرا تناسب جالبی میان اجزاء صورت و گردن و همچنین لباس آنان به وجود خواهد آورد. ظاهر این مدل یقه به این شکل است که دو تیزی نوک یقه به هم دیگر نزدیک می‌باشند به طوری که فاصله اندکی در وسط و زیر گلوی فرد وجود دارد. برای این نوع یقه‌ها می‌توان از یک کراوات با گره‌ای کوچک و یا پاپیون استفاده نمود. آقایانی که دوستدار تیپ‌های سنتی و مینیمالیستی هستند، می‌توانند از این نوع یقه‌ها در پیراهن‌های خود استفاده نمایند. ست کردن این مدل یقه‌ها با یک پاپیون در اندازه متوسط و یا کراوات با کتی رسمی بسیار جذاب خواهد بود.

یقه پیراهن مردانه ایستاده

انواع یقه پیراهن مردانه و نحوه ست کردن آن

رسمی‌ترین نوع یقه که در پیراهن‌های مردانه به کار برده می‌شود مدل ایستاده می‌باشد که در لایه‌های میانی آن از مقداری پارچه جهت خوش فرم بودن آن استفاده خواهد شد. دوخت این مدل یقه بسیار پر دردسر و زمان بر بوده به همین دلیل از آن به ندرت استفاده می‌شود. این مدل یقه را تنها با یک دست کت و شلوار رسمی می‌توان ست کرد. همچنین با پوشیدن پیراهنی که چنین یقه‌ای دارد دیگر نیازی به بستن کراوات و پاپیون و یا دستمال گردن نخواهد بود.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار