با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان
کد خبر: ۲۲۹۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
برخی از آن‌ها هنوز به عنوان بخشی از خزانه‌های سلطنتی هستند. اگرچه بسیاری از آن‌ها در دست افراد ناشناس است، اما تعداد کمی از آن‌ها با توجه به تاریخچه و منحصر به فرد بودنشان غیر قابل ارزش گذاری هستند. در ادامه لیستی از گران بها‌ترین سنگ‌های جهان را به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهاناختصاصی تابناک باتو ــ مردم از دوران باستان عاشق سنگ‌های قیمتی بوده اند. رومی‌ها بر این باور بودند که الماس‌ها از ستاره‌های در حال سقوط به دست می‌آیند و یونانیان معتقد بودند که الماس‌ها اشک‌های بهشتی هستند. از آنجایی که سنگ‌های قیمتی در طول تاریخ بشر به عنوان میراث گرانبهایی در نظر گرفته شده اند، از این رو آن‌ها به عنوان راهی برای ذخیره ثروت به شمار می‌روند. در طول تاریخ، مردم از سنگ‌های قیمتی برای محافظت، دفع شرّ، درمان یا صرفاً برای نشان دادن ثروت خود استفاده کرده‌اند. بزرگ‌ترین و گران‌ترین سنگ‌های قیمتی همواره در طول تاریخ، به‌ویژه در میان افراد سلطنتی محبوب بوده‌اند.


الماس از هند و آفریقای جنوبی، یاقوت کبود از سریلانکا، یاقوت سرخ از برمه (میانمار) و سنگ‌هایی همچون زمرد، نه تنها در گذشته بلکه همچنان نیز بسیار ارزشمند هستند. بسیاری از سنگ‌های قیمتی معروف در این فهرست، متعلق به خانواده‌های سلطنتی یا نجیب زادگان هستند و اغلب در طول جنگ یا فتح دست به دست می‌شدند، یا به عنوان هدیه از حاکمی به حاکم دیگر داده می‌شدند. برخی از آن‌ها هنوز به عنوان بخشی از خزانه‌های سلطنتی هستند. اگرچه بسیاری از آن‌ها در دست افراد ناشناس است، اما تعداد کمی از آن‌ها با توجه به تاریخچه و منحصر به فرد بودنشان غیر قابل ارزش گذاری هستند. در ادامه لیستی از گران بها‌ترین سنگ‌های جهان را به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.


۳۰. مروارید لائوتسه (Pearl of Lao Tzu)
ارزش: ۲۰۰۰۰۰ دلار
سال کشف: ۱۹۳۴
مکان فعلی: کلرادو اسپرینگز، کلرادو

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


این مروارید بد شکل بزرگ توسط یک صدف غول پیکر تولید شده است که توسط یک غواص مروارید در نزدیکی پالاوان در فیلیپین پیدا شد و به یک مقام محلی داده شد. ویلبرن کاب آمریکایی توانست با درمان مالاریا پسر این مقام محلی این مروارید را بدست آورد. این مقام محلی مروارید را به کاب داد و او آن را به ایالات متحده آورد. این مروارید در موزه تاریخ طبیعی آمریکا تأیید اعتبار شد و در موزه ریپلی در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد. پس از مرگ کاب، پیتر هافمن و ویکتور باربیش از کلرادو، مروارید را از وارثان کاب خریدند.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۹. الماس اورلوف سیاه (The Black Orlov Diamond)
قیمت: ۳۰۰۰۰۰ دلار
سال ساخت: ۱۹۳۲
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس اورلوف سیاه ظاهراً در قرن نوزدهم از یک معبد هندی به سرقت رفته است. این سنگ ممکن است متعلق به پرنسس نادهزا پترونا اورلوف باشد که پس از انقلاب بلشویک به پاریس گریخت. این الماس در سال ۱۹۳۲ در نیویورک ظاهر شد که متعلق به چارلز وینسون، فروشنده جواهرات بود. کارتیه سنگ را به یک نگین گرد ۶۷.۵ قیراطی برید و آن را در گردنبندی با الماس‌های بی رنگ قرار داد. این گردنبند چندین بار دست به دست شد و کریستیز آن را در حراجی در سال ۲۰۰۶ به یک خریدار ناشناس فروخت.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۸. الماس سانسی (The Sancy Diamond)
ارزش: ۱ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: قرن چهاردهم
مکان فعلی: موزه لوور، پاریس، فرانسه

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس سانسی یک الماس سپر شکل ۵۵.۲۳ قیراطی است که به رنگ زرد مایل به سبز روشن است. این سنگ در قرن چهاردهم در هند پیدا شد و توسط یک الماس تراش ونیزی به ایتالیا قاچاق شد. این الماس که به نام یکی از مالکان، نیکلاس سانسی نامگذاری شد، از دوک‌های ایتالیایی به دوک‌های فرانسوی، سپس به پرتغالی ها، سپس به انگلیسی ها، سپس به خانواده‌های سلطنتی فرانسه، در ادامه به بناپارت ها، بعد از آن به یک شاهزاده روسی و در نهایت به دست خانواده آستور رسید. موزه لوور این جواهر را در سال ۱۹۷۶ از آستورز خرید و الماس سانسی اکنون با جواهرات دیگر فرانسه در موزه نگهداری می‌شود.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۷. عقیق آنداموکا (The Andamooka Opal)
ارزش: ۱ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: ۱۹۵۴
مکان فعلی: کاخ باکینگهام، لندن، انگلستان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


عقیق آنداموکا در دهه ۱۹۳۰ در نزدیکی آنداموکا در استرالیای جنوبی که یکی از قدیمی‌ترین منابع سنگ‌های قیمتی آتشین در استرالیا است، کشف شد. در سال ۱۹۵۴، دولت استرالیای جنوبی یک گردنبند، گوشواره و دکمه سرآستین به عنوان هدیه برای ملکه الیزابت دوم در اولین سفر دولتی خود تدارک دید.
یک عقیق ۲۰۳ قیراطی در گردنبند چوکر پالادیوم ست شده بود که به اوپال ملکه معروف است. از آنجایی که این عقیق هرگز به صورت عمومی فروخته نشد، ارزش رسمی آن قابل تعیین نیست. اما سنگی مشابه به نام شفق قطبی استرالیا، یک میلیون دلار ارزش دارد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۶. زمرد ملکه کارولینا (The Carolina Queen Emerald)
ارزش: ۱ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۹۹۸
مکان فعلی: Statesville، کارولینای شمالی

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


زمرد ملکه کارولینا، زمرد با کیفیتی است که تا به حال در ایالات متحده یافت شده است. در سالیان سال پیش، یک سنگ زبر ۷۱ قیراطی توسط جیمز هیل از رگه‌های زمرد معادنی که در ملک او در کارولینای شمالی وجود داشت کشف شد که حدود ۳۳۰۰ قیراط زمرد از این سنگ تولید گردید. ۶۳ گوهر و مواد معدنی مختلف از جمله یاقوت کبود و یاقوت نیز در این منطقه یافت شده است. هیل، زمرد ۷۱ قیراطی را به ریک گرگوری از R. Gregory Jewellers فروخت که سنگ را به صورت ملکه کارولینا ۱۸.۸۸ قیراطی و شاهزاده کارولینا ۷.۸۵ قیراطی برش داده بود.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۵. یاقوت کبود ملکه ماری رومانی (Queen Marie of Romania’s Sapphire)
ارزش: ۱.۵ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۹۱۳
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


یاقوت کبود ملکه ماری ۴۷۸ قیراطی چهارمین یاقوت کبود بزرگ در جهان است که در اصل از سریلانکا آمده است. فردیناند، پادشاه رومانی، مجموعه یاقوت کبود را در یک گردنبند الماس از کارتیه در سال ۱۹۲۱ برای همسرش ملکه ماری خریداری کرد.
شاهزاده مایکل، نوه ملکه ماری، در سال ۱۹۴۰ پادشاه رومانی شد، اما در سال ۱۹۴۷ مجبور به کناره گیری از سلطنت شد. او به سوئیس تبعید شد و یاقوت کبود را که به جواهرات هری وینستون فروخت، با خود برد. این سنگ در نهایت در حراج کریستی در سال ۲۰۰۳ به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۴. ستاره یاقوت کبود آسیا (The Star of Asia Sapphire)
ارزش: ۱.۶۵+ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: قرن ۱۵ – ۱۶
مکان فعلی: موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان، واشنگتن، دی سی.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


گوهر ستاره آسیا احتمالاً از منطقه موگوک میانمار سرچشمه گرفته است. وزن این سنگ ۳۳۰ قیراط است و یک ستاره شش پرتوی مشخص در وسط آن قرار دارد. این جواهر پس از ستاره هند، دومین یاقوت کبود ستاره‌ای با ارزش در جهان محسوب می‌شود.


اعتقاد بر این است که یکی از فرمانروایان اولیه جودپور در هند در اصل این سنگ را برای خزانه سلطنتی خود به دست آورده است. فروشنده سنگ‌های قیمتی، مارتین لئو ارمن، مدتی پس از سال ۱۹۳۲ به این جواهر دست یافت. او در سال ۱۹۶۱ این جواهر را به موزه اسمیتسونیان فروخت.


۲۳. الماس کدو تنبل (The Pumpkin Diamond)
ارزش: ۳ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۹۹۷
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


یک کشاورز آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۷ الماس قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای ۱۱ قیراطی را پیدا کرد. الماس‌های نارنجی که "الماس آتش" نیز نامیده می‌شوند، بسیار کمیاب هستند. جواهرات هری وینستون این سنگ را در حراجی Sothbey به قیمت ۱.۳ میلیون دلار خرید و آن را به یک نگین ۵.۵۴ قیراطی با رنگ نارنجی روشن تبدیل کرد.
الماس کدو تنبل بین دو الماس شفاف در یک حلقه قرار داشت که هالی بری آن را در جوایز اسکار در سال ۲۰۰۲ به دست کرد. این حلقه بعداً در سال ۲۰۰۵ به یک خریدار ناشناس به قیمت ۳ میلیون دلار فروخته شد.


۲۲. الماس کروپ (The Krupp Diamond)
ارزش: ۸.۸ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۹۰۲ - ۱۹۳۰
مکان فعلی: E-World، Daegu، کره جنوبی

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس کروپ احتمالا در آفریقای جنوبی کشف شده است. ورا کروپ، هنرپیشه، الماس ۳۳.۱۹ قیراطی را در سال ۱۹۵۷ پس از طلاق از آلفرید کروپ، صنعتگر آلمانی، از جواهرات هری وینستون خریداری کرد. الماس مستطیلی کروپ در یک حلقه با دو الماس کوچکتر قرار گرفته است.
این حلقه در سال ۱۹۵۹ توسط سارقان به سرقت رفت، اما توسط اف بی آی کشف شد. ریچارد برتون الماس را برای همسرش، الیزابت تیلور، در حراجی ساتبی در سال ۱۹۶۸ خرید. الماس کروپ پس از مرگ تیلور در سال ۲۰۱۱ به گروه E-Land، یک شرکت کره جنوبی فروخته شد، که قصد داشت آن را در نمایشگاه E-World خود به نمایش بگذارد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۱. الماس تاج محل (The Taj Mahal Diamond)
ارزش: ۸.۸ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۶۲۷-۱۶۲۸
مکان فعلی: کریستیز، نیویورک، نیویورک

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس تاج محل توسط شاه جهان به همسر مورد علاقه خود ممتاز محل اهدا شد. شاه جهان بعد‌ها پس از مرگ ممتاز تاج محل را برای ممتاز ساخت و این سنگ به الماس تاج محل معروف شد. این الماس به شکل قلب توسط کارتیه در یک آویز طلا و یاقوت ساخته شده است.
در سال ۱۹۷۲، ریچارد برتون این آویز را برای همسرش الیزابت تیلور خرید. پس از مرگ او، این گردنبند توسط کریستیز به قیمت ۸.۸ میلیون دلار به حراج گذاشته شد، اما خریدار فروش را لغو کرد و اکنون حضانت الماس مورد بحث است.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲۰. مروارید لا پرگرینا (La Peregrina Pearl)
ارزش: ۱۱.۸ میلیون دلار
سال کشف: ۱۵۱۳
مکان فعلی: آسیا


La Peregrina در اسپانیایی به معنای "زائر" است، زیرا این گوهر به بسیاری از کشور‌ها سفر کرده است. این مروارید که در پاناما توسط یک برده کشف شد، بخشی از جواهرات سلطنتی اسپانیا شد. پادشاه فیلیپ دوم آن را قبل از ازدواج به ملکه ماری اول انگلستان داد.
پس از مرگ او، مروارید پرگرینا به اسپانیا بازگشت و به همراه برادر ناپلئون بناپارت که آن را به خانواده ابرکورن فروخت، به انگلستان سفر کرد. ریچارد برتون آن را در حراجی در سال ۱۹۶۹ برای همسرش الیزابت تیلور خرید. پس از مرگ او، یک خریدار آسیایی ناشناس، مروارید پرگرینا را در حراج جواهرات تیلور کریستی خریداری کرد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۹. الماس زرد تیفانی (The Tiffany Yellow Diamond)
ارزش: ۱۲ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۸۷۸
مکان فعلی: تیفانی، نیویورک، نیویورک

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس تیفانی دومین الماس زرد بزرگ در جهان است. خریداران خانه جواهرات تیفانی این سنگ تراش نخورده را از یک شرکت فرانسوی خریداری کردند که آن را از معدن آن‌ها در نزدیکی کیمبرلی، آفریقای جنوبی استخراج کرده بودند. تیمی از تراش‌کار‌های جواهر تیفانی یک سال وقت صرف کردند تا این سنگ ناهموار را به یک نگین ۹۰ وجهی ۱۲۸.۵۴ قیراطی تبدیل کنند.
الماس زرد تیفانی را شاید بتوان بیشتر به عنوان گردنبندی که آدری هپبورن در عکس‌های تبلیغاتی فیلم خود یعنی «صبحانه در تیفانی» به گردن داشت، شهرت داشت. این الماس در فروشگاه بزرگ تیفانی در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شده است.


۱۸. درسدن سبز (The Dresden Green)
ارزش: ۱۲.۲ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: قرن ۱۸
مکان فعلی: موزه آلبرتینوم، درسدن، آلمان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس Dresden Green بزرگترین الماس سبز طبیعی است که تاکنون پیدا شده است و وزن آن ۴۰.۷۰ قیراط است. این سنگ به احتمال زیاد از معادن کولور در جنوب هند آمده است.
یک فروشنده جواهرات بریتانیایی این الماس را که قبلاً به شکل گلابی تراشیده شده بود، در هند خرید تا آن را به پادشاه انگلیس جورج اول بفروشد. او سرانجام این جواهر را به یک تاجر هلندی فروخت که او نیز آن را به دوک ساکسونی، فردریک آگوستوس فروخت. الماس ابتدا بر روی یکی از زیوآلات و سپس بر روی یک بند کلاه قرار گرفت و بخشی از جواهرات سلطنتی ساکسونی شد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۷. الماس کورا ساندروپ (The Cora Sundrop Diamond)
ارزش: ۱۲.۳۶ میلیون دلار
سال ساخت: ۲۰۱۰
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


این سنگ ناهموار در آفریقای جنوبی کشف شد. Cora International، یک شرکت الماس مستقر در نیویورک، الماس تراش نخورده را خرید. برشکاران آن‌ها شش ماه وقت صرف کردند تا این سنگ را به یک جواهر ۱۱۰.۳ قیراطی به شکل گلابی تبدیل کنند که بزرگترین الماس زرد شناخته شده در جهان است.
Cora Sundrop به مدت شش ماه در موزه تاریخ طبیعی لندن به نمایش گذاشته شد. ساتبیز این جواهر را در سال ۲۰۱۱ به حراج گذاشت و به یک خریدار ناشناس فروخته شد و رکورد گران‌ترین الماس زرد فروخته شده را به ثبت رساند.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۶. الماس تیلور- برتون (The Taylor-Burton Diamond)
ارزش: ۱۸.۹ میلیون دلار
سال ساخت: ۱۹۶۶
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


سنگ اولیه ۲۴۱ قیراطی در معدن الماس برتر آفریقای جنوبی کشف شد. جواهرساز هری وینستون آن را خرید و یک نگین ۶۹ قیراطی به شکل گلابی ساخت. او الماس روی یک حلقه را به هریت آننبرگ ایمز فروخت. او از پوشیدن این جواهر خیلی ناراحت بود و آن را در سال ۱۹۶۹ به حراج گذاشت.
ریچارد برتون در حراج شکست خورد، اما او با برنده، کارتیه، برای خرید الماس برای همسرش الیزابت تیلور مذاکره کرد. او آن را به عنوان یک گردنبند درستکرد و بعد از طلاق او و برتون آن را به قیمت ۵ میلیون دلار (در حال حاضر ۱۸.۹ میلیون دلار) فروخت.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۵. الماس آرشیدوک جوزف (The Archduke Joseph Diamond)
ارزش: ۲۱.۵ میلیون دلار
سال ساخت: قرن ۱۶ - ۱۷
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


این الماس احتمالاً از معادن گلکوندا در هند سرچشمه گرفته است. ملکه ویکتوریا هنگام ازدواج شاهزاده آگوست با شاهزاده خانم فرانسوی در سال ۱۸۴۳، آن را در یک سنجاق سینه به او هدیه داد. این الماس به آرشیدوک جوزف آگوست از خانواده هاپسبورگ، که به نام او نامگذاری شده است، داده شد.
این جواهر برای چندین دهه بین کلکسیونرها، دلالان و بانکداران معامله می‌شد تا اینکه یک خریدار ناشناس آن را در حراج کریستیز در سال ۱۹۹۳ خرید. آلفردو جی مولینا، از جواهرات زیبای مولینا، جواهر را خرید، الماس را در یک گردنبند تنظیم کرد و بعداً آن را در حراج به خریدار ناشناس دیگری فروخت.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۴. یاقوت طلوع آفتاب (The Sunrise Ruby)
ارزش: ۳۰.۳ میلیون دلار
سال ساخت: نامعلوم
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


Sunrise Ruby در برمه استخراج شده است و دارای رنگ قرمز ایده آلی تحت عنوان "خون کبوتر" است که از بهترین یاقوت‌های با کیفیت به شما می‌رود. شرکت جواهرات کارتیه یاقوت ۲۵ قیراطی را با دو الماس سفید همراه با انگشتر قرار داد.
Sunrise Ruby در سال ۲۰۱۵ در حراجی فروخته شد و دو رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد: گرانترین یاقوت فروخته شده و گرانترین سنگ قیمتی غیر الماسی که تاکنون فروخته شده است. یاقوت سرخ نام خود را از شعری از شاعر ایرانی قرن سیزدهم، مولوی، گرفته است. این یاقوت توسط یک پیشنهاد سوئیسی ناشناس خریداری شد و مکان دقیق نگهداری آن مشخص نیست.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۳. ستاره هند (The Star of India)
ارزش: ۳۷ تا ۵۰ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: حدود ۱۷۲۰
مکان فعلی: موزه تاریخ طبیعی آمریکا، نیویورک، نیویورک

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


ستاره هند یکی از بزرگترین یاقوت‌های کبود ستاره‌ای با کیفیت است که تاکنون یافت شده است. این سنگ حدود ۳۰۰ سال پیش در سریلانکا کشف شد. تاریخچه این سنگ ناشناخته بود تا اینکه توسط سرمایه‌دار جی پی مورگان برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۹۰۰ خریداری شد.
مورگان ستاره هند را در سال ۱۹۰۲ به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد. این جواهر در سال ۱۹۶۴ توسط گروهی از سارقان به همراه سایر سنگ‌های معروف به سرقت رفت، اما یک سال بعد پیدا شد و به مجموعه موزه بازگردانده شد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱۲. الماس Hortensia (The Hortensia Diamond)
ارزش: ۴۳ میلیون دلار (تخمینی)
اولین سال شناخته شده: ۱۶۶۸
مکان فعلی: موزه لوور، پاریس، فرانسه

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس‌های صورتی بسیار نادر هستند و حدود ۰.۱ درصد از کل الماس‌های یافت شده را تشکیل می‌دهند. در سال ۱۶۶۸، یک تاجر فرانسوی به نام ژان باپتیست تاورنیه تعدادی سنگ قیمتی را که در هند خریده بود، به لوئی چهاردهم پادشاه فرانسه فروخت و احتمالاً این الماس صورتی ۲۰ قیراطی در میان آن‌ها بود.
این سنگ بخشی از جواهرات سلطنتی فرانسه شد و به نام ملکه هورتنس هلند، خواهر زن ناپلئون بناپارت نامگذاری شد. این الماس دو بار به سرقت رفته و کشف شده است و اکنون بخشی از مجموعه موزه لوور است.


۱۱. یاقوت کبود لوگان (The Logan Blue Sapphire)
ارزش: ۵۷ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: قرن نوزدهم
مکان فعلی: موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان، واشنگتن دی سی.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


یاقوت کبود آبی لوگان ۴۲۲.۹۹ قیراطی، دومین یاقوت کبود بزرگ شناخته شده در جهان است. تاریخچه دقیق این سنگ ناشناخته است، اما گمان می‌رود که این جواهر در سریلانکا پیدا شده و ابتدا به صورت شکل‌های محلی تراشیده شده است.
این گوهر احتمالاً بعداً به بازار‌های جواهرات لندن یا پاریس صادر شد. اولین صاحب شناخته شده یاقوت کبود، خانم جان آ. لوگان بود که آن را به عنوان یک سنجاق سینه با ۲۰ الماس شفاف بر روی لباس خود استفاده می‌کرد. او این جواهر را در سال ۱۹۶۰ به اسمیتسونیان اهدا کرد.


۱۰. زمرد ملاکه ایزابلا (The Queen Isabella Emerald)
ارزش: ۶۱ میلیون دلار (تخمینی)
سال اول شناخته شدن: ۱۵۱۹
مکان فعلی: فینیکس، آریزونا

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


سنگ کوئین ایزابلا زمرد ۳۰۶ قیراطی یکی از بزرگترین سنگ‌های کلمبیایی با کیفیت جواهر در جهان است. مونتزوما دوم، فرمانروای آزتک، این سنگ را که به زمرد داوری معروف است، به کنکیستادور هرناندو کورتز داد تا از کشتار مردم آزتک جلوگیری کند.

کورتز آن را برای ملکه ایزابلا اسپانیا فرستاد تا همسرش، شاه چارلز پنجم، را متقاعد کند که کورتز را فرماندار دنیای جدید کند. اما کشتی حامل این سنگ در طوفان غرق شد. یک تیم باستان شناسی زیر آب زمرد را در سال ۱۹۹۲ بازیابی کرد که اکنون متعلق به جواهرات لویی پانزدهم است.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۹. الماس ریجنت (The Regent Diamond)
ارزش: ۶۵ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: ۱۷۰۴ - ۱۷۰۶
مکان فعلی: موزه لوور، پاریس، فرانسه

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


این الماس خام در قرن هفدهم در گلکوندای هند توسط برده‌ای کشف شد که آن را به صورت قاچاق از معدن خارج کرد. این سنگ به یک تاجر الماس هندی و بعداً به توماس پیت، فرماندار بریتانیایی مَدرَس فروخته شد.
پیت، الماس را به لندن برد و آن را به یک جواهر ۱۴۰.۶۴ قیراطی برش داد. او با موفقیت این الماس را به نایب السلطنه فرانسه فروخت که در آنجا به بخشی از جواهرات سلطنتی فرانسه تبدیل شد. الماس ریجنت در جریان انقلاب فرانسه به سرقت رفت و مجدداً پیدا شد و از سال ۱۸۸۷ به بعد در موزه لوور نگهداری گردید.


۸. الماس صورتی اشتاینمتز (The Steinmetz Pink Diamond)
ارزش: ۷۱ میلیون دلار
سال ساخت: ۲۰۰۳
مکان فعلی: نامعلوم

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


سنگ ناهمواری که تبدیل به الماس صورتی Steinmetz شد در سال ۱۹۹۹ در معدن De Beers در آفریقای جنوبی یافت شد. شرکت Steinmetz Diamond این سنگ را خرید و دو سال وقت صرف کرد تا آن را به شکل یک جواهر ۵۹.۶ قیراطی برش داده و آن را تبدیل به سنگ کند. این الماس در حال حاضر به عنوان سومین الماس صورتی بزرگ جهان شناخته می‌شود.
اشتاینمتز این جواهر را در سال ۲۰۰۷ به مبلغ نامعلومی به یک خریدار ناشناس فروخت که نام الماس را به "ستاره صورتی" تغییر داد. خانه حراج ساتبی هنگ کنگ آخرین بار در سال ۲۰۱۷ این جواهر را به قیمت ۷۱ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخت.


۷. یاقوت ستاره دلانگ (The DeLong Star Ruby)
ارزش: ۱۱۷.۶ میلیون دلار (تخمینی)
سال کشف: اوایل دهه ۱۹۰۰
مکان فعلی: موزه تاریخ طبیعی آمریکا، نیویورک، نیویورک

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


یاقوت ستاره دلانگ ۱۰۰.۳۲ قیراط و صورتی مایل به قرمز در معادن موگوک در برمه در اوایل دهه ۱۹۰۰ کشف شد. یک دلال جواهرات از نیویورک، مارتین ارمن، این جواهر کمیاب را در دهه ۱۹۳۰ خرید و در سال ۱۹۳۷ به خانم ادیت هاگینگ دی لانگ فروخت.
او ستاره یاقوت سرخ را در همان سال به موزه تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد. این سنگ در حال حاضر به عنوان بهترین یاقوت ستاره‌ای در جهان شناخته می‌شود. در سال ۱۹۶۴، گروهی از سارقان بیش از ۲۰ گوهر از جمله این یاقوت را از موزه به سرقت بردند که در نهایت مجدداَ آن را پیدا کردند.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۶. الماس ستاره هزاره (The Millennium Star Diamond)
ارزش: ۱۳۴ میلیون دلار (مبلغ بیمه شده)
سال ساخت: ۱۹۹۹
مکان فعلی: گروه De Beers، آفریقای جنوبی

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


سنگ ناهموار ۷۷۷ قیراطی که به الماس هزاره تبدیل شد در سال ۱۹۹۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد. نمایندگان شرکت De Beers سنگ تراش نخورده را خریداری کردند و برش دهندگان این شرکت، تقریباً شش ماه را صرف مطالعه و سپس برش الماس ۲۰۳ قیراطی کردند. ستاره هزاره دومین الماس بزرگ، بی عیب، گلابی شکل و چند وجهی در جهان است. دزدان این جواهر را در سال ۲۰۰۰ در یک سرقت ناموفق در گنبد هزاره لندن، جایی که مجموعه الماس هزاره De Beers در آن به نمایش گذاشته بود، هدف قرار داده بودند.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۵. الماس کوه نور (The Koh-i-Noor Diamond)
ارزش: ۱۹۰ میلیون دلار - ۵۴۴ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: ۱۶۲۸
مکان فعلی: جواهرات خانه، برج لندن، لندن، انگلستان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


الماس کوه نور برای اولین بار در سال ۱۶۲۸ بر روی تاج و تخت معروف مغول شاه جهان ظاهر شد. نادرشاه، پادشاه وقت ایران، خزانه جهان را در سال ۱۷۳۹ تصرف کرد. او این الماس را برد تا بر بازوبند خود ببندد.
این سنگ در نهایت به آخرین فرمانروای یک پادشاهی سیک هند، دولیپ سینگ، پسری ۱۰ ساله رسید. هنگامی که شرکت بریتانیایی هند شرقی در سال ۱۸۴۹ پادشاهی را ضمیمه کرد، سینگ مجبور شد الماس کوه نور را به ملکه ویکتوریا بدهد. امروزه، این جواهر در تاج ملکه مادر فقید، بخشی از جواهرات تاج بریتانیا قرار دارد.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۴. الماس امید (The Hope Diamond)
ارزش: ۲۵۰ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: ۱۶۷۳
مکان فعلی: موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان، واشنگتن دی سی.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


در سال ۱۶۶۸، تاجر فرانسوی ژان باپتیست تاورنیه نیز یک الماس آبی ۱۱۲ قیراطی از هند را به لویی چهاردهم پادشاه فرانسه فروخت. این سنگ قیمتی در طول انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۲ ناپدید شد و در سال ۱۸۱۲ در لندن در اختیار تاجر الماس دانیل الیسون قرار گرفت که آن را به پادشاه انگلیس جرج چهارم فروخت.
پس از مرگ پادشاه، این جواهر توسط خانواده هوپ خریداری شد. پس از اینکه لرد فرانسیس هوپ این سنگ را برای پرداخت بدهی‌های خود فروخت، از دست چندین جواهرساز عبور کرد تا اینکه پیر کارتیه از پاریس آن را خرید. کارتیه این سنگ قیمتی را در گردنبندی از الماس سفید قرار داد و به خانم والش مک‌لین فروخت. پس از مرگ او، جواهرساز هری وینستون کل مجموعه جواهرات خانم مک لین را خرید. وینستون در سال ۱۹۵۸ این گردنبند را به اسمیتسونیان اهدا کرد و معروف است که این سنگ را از طریق خدمات پستی ایالات متحده پست کرد. الماس امید شناخته شده‌ترین سنگ این موزه است.


۳. الماس کولینان (The Cullinan Diamond)
ارزش: ۴۰۰ میلیون دلار (تخمینی)
سال ساخت: ۱۹۰۵
مکان فعلی: برج لندن، لندن، انگلستان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


یک الماس خشن ۳۱۰۶ قیراطی در معدن برتر در پرتوریا آفریقای جنوبی متعلق به سر توماس کولینان پیدا شد. او این سنگ را به دولت ترانسوال فروخت و دولت آن را به ادوارد هفتم پادشاه انگلستان داد. پادشاه الماس درشت را به ۹ گوهر بزرگ و تقریباً ۱۰۰ سنگ کوچک تراشید. کولینان ۵۰۳ قیراطی، بزرگترین جواهر و بزرگترین الماس بی رنگ در جهان، در عصای سلطنتی بریتانیا قرار گرفت که همراه با جواهرات تاج بریتانیا در برج لندن نگهداری می‌شود.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۲. یاقوت شاهزاده سیاه (The Black Prince’s Ruby)
ارزش: غیر قابل قیمت گذاری
سال ساخت: ۱۳۶۶
مکان فعلی: جواهرات خانه، برج لندن، لندن، انگلستان

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


این سنگ قیمتی معروف به اندازه تخم مرغ احتمالاً در تاجیکستان امروزی استخراج شده است و اولین بار در سال ۱۳۶۶ در اسپانیا ظاهر شد و متعلق به یک شاهزاده اسپانیایی به نام دون پدرو بود. او وعده "یاقوت" (در واقع یک اسپینل) را به عنوان پرداختی به "شاهزاده سیاه" انگلیسی ادوارد در ازای کمک نظامی داد.
این جواهر قبل از فروش در طول جنگ داخلی انگلیس به حاکمان مختلف انگلیسی رسید. پس از احیای سلطنت، خریدار جواهر را به چارلز دوم فروخت و بخشی از تاج دولتی شد. امروزه این یاقوت بخشی از جواهرات تاج بریتانیا است و به دلیل تاریخچه آن غیر قابل قیمت گذاری تلقی می‌شود.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


۱. یاقوت تیمور (The Timur Ruby)
ارزش: غیر قابل قیمت گذاری
سال ساخت: ۱۳۹۸
مکان فعلی: جواهرات خانه، برج لندن، لندن، بریتانیا

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان


تیمور فرمانروای مغول قرن چهاردهم و اولین مالک شناخته شده "یاقوت" بود که در واقع یک اسپینل قرمز است. گوهر تراش نخورده به فرمانروایان مختلف ایرانی و هندی و سرانجام به فرمانروایان پادشاهی سیک در هند رسید. شرکت بریتانیایی هند شرقی این پادشاهی را در سال ۱۸۴۹ ضمیمه کرد.
آخرین حاکم، دولیپ سینگ که قبلاً ذکر شد، یاقوت تیمور را به ملکه ویکتوریا هدیه داد. این جواهر در یک گردنبند تنظیم شده است و امروزه بخشی از جواهرات سلطنتی بریتانیا است. یاقوت تیمور نیز به دلیل تاریخچه‌اش غیر قابل قیمت گذاری تلقی می‌شود.

با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی کمیاب در جهان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
13
دریای نور جایی در این بین نداره؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
1
خفن ترین هاشون مطابق انتظار دست خانواده ی سلطنتی انگلیسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار