مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه
کد خبر: ۲۲۹۶۴۹
تاریخ انتشار: 2021 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
در طراحی اتاق خواب کودک پسر اگر فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل سرویس خواب نوزاد (تخت، کمد، ویترین، میزتعویض، شلف، مبل پرستاری و …) را ندارید، فقط وسایل ضروری مانند تخت خواب کودک و کمد را تهیه کنید. در طراحی دکوراسیون مدرن اتاق پسرانه، خرید تخت خواب نوزاد پسر به رنگ سفید یک انتخاب ایده‌آل است.

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه«تابناک با تو» - همه ما می‌دانیم که طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است، اما همچنین یکی از فضا‌های چالش برانگیز به لطف علایق همیشه در حال تغییر بچه‌ها است. با نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه همراه باشید.

اگر فرزند شما پسر است، رنگ‌های آبی کلیشه‌ای و طراحی فوق العاده مردانه از دوران اوج خود گذشته است، اتاق خواب پسرانه هرچه ساده‌تر و امروزی‌تر باشد، شیک‌تر از همیشه است. در ادامه نکاتی کلیدی برای طراحی مدرن اتاق خواب پسرانه متناسب با سن کودک خود را بخوانید.

طراحی مدرن اتاق خواب نوزاد پسر

در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد، اصل مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که آن را طوری طراحی کنید که همراه با افزایش سن کودک هم‌پای او رشد کند و خیلی بچه‌گانه به نظر نرسد و حداقل تا سن پیش دبستانی و یا حتی نوجوانی کودک کاربردی باشد. به این ترتیب شما مدام مجبور به تغییر دکوراسیون و خرید وسایل جدید نیستید و نهایتا با یک به روز رسانی ساده و اضافه و حذف کردن برخی وسایل می‌توانید نه تنها ظاهر جدیدی به دکوراسیون اتاق او بدهید، بلکه در صرف هزینه‌های اضافی نیز صرفه جویی کنید. یکی از راه‌های تحقق این امر خرید سرویس خواب چند منظوره و استفاده از الگو‌ها و طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد است.

از رنگ‌های خنثی مانند انواع تناژ‌های رنگی سفید، خاکستری و… برای طراحی مدرن دکوراسیون اتاق خواب کودک پسرانه استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و طلایی نیز ظاهری شیک و لوکس به اتاق خواب کودک پسر می‌بخشد. تزئین اتاق خواب کودک فارغ از جنسیت او با رنگ‌های خنثی به طور جدی شیرین، درجه یک و امروزی است. برای سرد نبودن فضای اتاق می‌توانید رنگ و طرح را با به کار بردن روتختی کودکانه، کاغذ دیواری طرح دار، فرش و پرده به اتاق کودک اضافه کنید.

در طراحی اتاق خواب کودک پسر اگر فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل سرویس خواب نوزاد (تخت، کمد، ویترین، میزتعویض، شلف، مبل پرستاری و …) را ندارید، فقط وسایل ضروری مانند تخت خواب کودک و کمد را تهیه کنید. در طراحی دکوراسیون مدرن اتاق پسرانه، خرید تخت خواب نوزاد پسر به رنگ سفید یک انتخاب ایده‌آل است.

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

طراحی مدرن اتاق خواب پسرانه

اتاق خواب کودک قلمرو او برای بازی، استراحت و انجام تکالیف است. این یک فضای همه کاره برای جوانترین عضو خانواده است، بنابراین لازم است که در طراحی این فضا بیشترین خلاقیت را به خرج دهید. کودکان به احتمال زیاد در مورد تزئین اتاق خود ایده‌های زیادی خواهند داشت که لازم نیست شما با همه‌ی آن‌ها موافقت کنید. تطبیق اتاق پسرتان با سرگرمی‌ها یا قهرمانان مورد علاقه او راهی مطمئن برای پسندیدن و دوست داشتن فضای اتاق خوابش است. درست است که تخت‌خواب‌های فانتزی پسرانه در مدل‌های متنوع مانند اتومبیل‎های مسابقه، ابرقهرمانی و کلبه برای پسر بچه‌ها بسیار جذاب است و ظاهری مدرن و شیک به اتاق خواب کودک می‌بخشد، اما بهتر است قبل از تسلیم شدن در برابر خواسته‌ی آن‌ها همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید و دقیق برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید سلیقه‌ی کودکان دائما در حال تغییر است، اگر پسر کوچک شما در حال حاضر رویای فرمول ۱ را دارد و شما تخت خواب طرح ماشین برای او خریداری می‌کنید، از کجا مطمئن خواهید بود که فردا نظرش تغییر نخواهد کرد؟ مدل تخت یک نفره پسرانه هرچه ساده‌تر باشد، کاربردی‌تر خواهد بود و به ندرت کودک را خسته و دلزده خواهد کرد.

اگر می‌خواهید به پیاده کردن این ایده از سرگرمی‌ها و قهرمانان مورد علاقه‌ی او در اتاقش پایبند باشید، بهتر است با استفاده از پوستر دیواری، استیکر و یا تابلو‌های نقاشی آن‌ها را اجرا کنید، تا با تغییر نظر کودک و یا رشد کودک بتوانید به راحتی آن‌ها را تغییر دهید. به علاقه‌ی کودک خود در این سنین توجه کنید، دیوار صخره‌نوردی، حلقه بسکتبال، دیوار تخته سیاه یا نقشه‌ی جهان بر روی دیوار نصب کنید و به پرورش علایق و استعداد‌های او کمک کنید. اضافه کردن میز و صندلی برای انجام فعالیت‌هایی مانند درست کردن کار دستی و یا انجام تکالیف ضروری است. برای داشتن ظاهری مدرن‌تر می‌توانید مبل کودک یا چادربازی کودکانه و یا سایر اکسسوری‌های لوکس و شیک مانند چراغ خواب و لوستر فانتزی و … را به دکور اتاق اضافه کنید. استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری در اشکال مدرن نیز ایده‌ای عالی برای چیدمان کتاب‌ها و مرتب سازی اسباب بازی‌ها و همچنین اضافه کردن فضای ذخیره سازی در اتاق خواب کودک است. مهم است که علایق کودک خود را در طراحی دکوراسیون اتاق خوابش منعکس کنید تا نشان دهید که فضایی برای لذت بردن او و همچنین خوابیدن در آن است.

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

طراحی مدرن اتاق خواب پسر نوجوان

نوجوانی سنی است که بچه‌ها می‌خواهند مستقل عمل کنند، بنابراین وقتی صحبت از طراحی اتاق نوجوان پسرانه می‌شود معمولا والدین نمی‌توانند بفهمند فرزندشان چه می‌خواهد. طراحی اتاق خواب برای یک دختر نوجوان کم و بیش آسان‌تر است، زیرا درک آنچه در ذهن پسر‌ها می‌گذرد کمی سخت است. انتخاب رنگ و سبک بسیار مهم است. این تصور معمول که طراحی اتاق خواب برای یک پسر باید به رنگ آبی، قهوه‌ای یا مشکی باشد، بسیار کلیشه‌ای است. البته، رنگ آن بستگی به سن پسر نوجوان شما دارد، زیرا سلیقه یک نوجوان ۱۳ ساله و ۱۷ ساله کاملاً متفاوت است. چیزی که نباید فراموش کنید این است که پسر شما در حال رشد است و باید با او مانند یک جوان رفتار کنید. به عنوان جایگزینی برای قهوه‌ای شکلاتی، سرمه‌ای و پاستلی کم رنگ می‌توانید سایه‌های خاکستری مد روز را با ترکیب سیاه یا سفید، طیف‌های سبز، تناژ‌های زرد ملایم، بژ یا خردلی را انتخاب کنید. همچنین دیوار پشت تخت خواب را با چوب، سیمان، سنگ، آجر و …به دیوار شاخص تبدیل کنید.

تزیین اتاق خواب یک پسر نوجوان ۱۵-۱۷ ساله بیشتر شبیه به تجهیز اتاق بزرگسالان است، اما هنوز هم ارزش توجه به برخی از جزئیات را دارد. در نظر گرفتن نظرات و توجه به سلیقه‌ی نوجوانتان برای طراحی اتاق خوابش یک اصل اساسی است. اگر با سلیقه پسرتان مخالف هستید، حداقل به نظرات او گوش دهید و آن را به عنوان راهنما در نظر بگیرید. اگر یک اتاق کوچک برای یک پسر نوجوان دارید، تعداد وسایل مبلمان را محدود کنید تا اتاق جادار به نظر برسد. مهمترین مبلمان را انتخاب کنید، هر مرد جوان به یک تخت راحت، یک کمد لباس، یک میز و البته فضای ذخیره سازی نیاز دارد. انواع قفسه‌ها، شلف‌ها، کتابخانه برای ذخیره کتاب، سی دی، وسایل ورزشی، آلات موسیقی مفید خواهند بود.

بخش مهمی از ایده‌های طراحی اتاق خواب نوجوان، ایجاد فضایی است که مناسب آن‌ها باشد. آثار هنری یک راه عالی برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و شخصی است. لیز کان، طراح داخلی می‌گوید: “من دوست دارم چیز‌هایی پیدا کنم که می‌توانند به آن‌ها مربوط شوند و مناسب با روحیه و علایق آن‌ها باشد؛ مانند پوستر‌های باند‌های موسیقی یا تیم‌های ورزشی. آن‌ها می‌توانند ساز‌های مورد علاقه‌ی خود یا وسایل ورزشی خود مانند اسکیت برد خود را به دیوار اتاق آویزان کنند. من همچنین عاشق به کار بردن طرح‌های هنری گرافیکی هستم، مانند پوستر‌های طرح‌های خیابانی. ” همچنین با اضافه کردن مبلمان مدرن با طراحی‌های خاص مانند تخت‌خواب‌های باکسی، مبل راحتی فانتزی، میز تحریر مینیمال، لوازم جانبی خاص و وسایل دکوراتیو مانند چراغ‌خواب‌های دیواری، چراغ مطالعه سقفی و نصب لوستر‌های حلقه‌ای SMD و اضافه کردن گیاهان آپارتمانی با گلدان‌های خاص می‌توانید ظاهری مدرن به اتاق خواب نوجوان خود ببخشید.

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

کلام آخر

در طراحی اتاق خواب کودک در هر سنی تنها چیزی که اهمیت دارد توجه به راحتی و کاربردی بودن آن است، استفاده از وسایل و مبلمان با ظاهری مدرن و غیر کاربردی باعث می‌شود فرزند شما در اتاقش احساس راحتی نکند، پس در انتخاب وسایل دقت کنید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ستاره

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار