جهش جدید کرونای جدید و سویه نگران‌کننده
کد خبر: ۲۲۹۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
گونه جدید و جهشی ویروس کرونا "اومیکرون" نام دارد و سازمان جهانی بهداشت آن را "بسیار نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرده که به معنی ضریب سرایت بیشتر و شدت و حدت ابتلاست. آلمان مسافران آفریقای جنوبی را دو هفته قرنطینه می‌کند. سازمان بهداشت جهانی روز جمعه حرف یونانی omicron را به این نوع جدید اختصاص داده است.

سویه جدید کرونا اومیکرون omicron نامیده شد – سازمان بهداشت جهانی پیدایش آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند

سویه جدید کرونا اومیکرون omicron نامیده شد – سازمان بهداشت جهانی پیدایش آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند«تابناک با تو» - خبر نگران کننده امروز در مورد شناسایی سویه جدید از ویرویس کرونا یا کووید در آفریقای جنوبی است. بیم آن می‌رود که افزایش شدید موارد کووید در استان گوتنگ آفریقای جنوبی نشاندهنده این باشد که این سویه جدید می‌تواند افرادی را که قبلا با واکسن ایمن شده بودند، درگیر کند.

البته سازمان بهداشت جهانی WHO گفته است که فهمیدن اینکه چگونه این نوع ممکن است بر تشخیص، درمان و واکسن‌ها تأثیر بگذارد، هفته‌ها طول می‌کشد.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه حرف یونانی omicron را به این نوع جدید اختصاص داده است. این سویه قبلاً B. ۱.۱.۵۲۹ نامیده می‌شد.

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران قابل انتقال بودن نوع omicron هستند، زیرا دارای مجموعه غیرعادی از جهش‌ها و مشخصات متفاوتی نسبت به سایر گونه‌ها است.

ماریا ون کرخوف، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-۱۹، در ویدئویی که در توییتر منتشر شد، گفته است که Omicron یا B. ۱.۱.۵۲۹، دارای برخی ویژگی‌های نگران‌کننده است و برخی از این جهش‌ها دارای برخی ویژگی‌های نگران‌کننده هستند.

سویه جدید کرونا اومیکرون omicron نامیده شد – سازمان بهداشت جهانی پیدایش آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند

سازمان بهداشت جهانی تنها زمانی گونه‌های کووید را به‌عنوان گونه‌های نگران‌کننده برچسب‌گذاری می‌کند که قابل انتقال‌تر یا خطرناک‌تر باشند یا اینکه بتوانند از چنگ اقدامات بهداشت بگریزند.

داده‌های ارائه‌شده در جلسه‌ای که پنجشنبه به میزبانی وزارت بهداشت آفریقای جنوبی برگزار شد، نشان می‌دهد که برخی از جهش‌های omicron باعث مقاومت آن در برابر پادتن‌ها می‌شوند و ایمنی ارائه شده توسط واکسن‌ها را کاهش می‌دهند.

برخی جهش‌ها همچنین می‌توانند omicron را مسری‌تر کنند، برخی از جهش‌ها هم قبلا شناسایی نشده‌اند و محققان نمی‌دانند تاثیری بر رفتار ویروس دارند یا نه.

 

شناسایی این نوع جدید حتی بازار‌های جهانی را در روز جمعه دچار بحران کرد. قیمت نفت و سهام شرکت‌های مسافرتی و تفریحی به دنبال انتشار خبر، افت شدید پیدا کرد.

تولیو دی اولیویرا، دانشمند آفریقای جنوبی، در یک نشست خبری در روز پنجشنبه گفته بود که نوع omicron حاوی حدود ۵۰ جهش است، بیش از ۳۰ مورد از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک یعنی منطقه‌ای از پروتئین است که با سلول‌های انسانی قبل از ورود به سلول تعامل می‌کند.

سویه جدید کرونا اومیکرون omicron نامیده شد – سازمان بهداشت جهانی پیدایش آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند

علاوه بر این، بخشی از ویروس که به سلول‌های می‌چسبد دارای ۱۰ جهش است که بسیار بیشتر از دو جهش برای نوع دلتا کووید است که در اوایل امسال به سرعت گسترش یافت و به سویه غالب در سراسر جهان تبدیل شد.

علاوه بر آفریقای جنوبی، این نوع در اسرائیل، بوتسوانا و هنگ کنگ نیز شناسایی شده است.

اما واقعا چه عکس العملی نسبت به این نوع جدید داشته باشیم؟

شارون پیکوک، استاد بهداشت عمومی و میکروبیولوژی در دانشگاه کمبریج، می‌گوید که دو رویکرد را می‌توانیم در پیش بگیریم: منتظر شواهد علمی بیشتر باشیم یا همین الان اقدام کنیم.

او معتقد است که بهتر است از همین الان راه دشوارتر را انتخاب کنیم. فوقش این است که بعدا مشخص می‌شود بخشی از نگرانی ما، بی‌جهت بوده.

اتحادیه اروپا، انگلستان، اسرائیل و سنگاپور در میان کشور‌هایی هستند که محدودیت‌های سفر به کشور‌های جنوب آفریقا را اعمال کرده‌اند.

سویه جدید کرونا اومیکرون omicron نامیده شد – سازمان بهداشت جهانی پیدایش آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند

بریتانیا سفر به/از آفریقای جنوبی را ممنوع کرد. تصویر: لغو پروازهای ژوهانسبورگ به فرودگاه هیثرو در لندن

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی صبح روز جمعه اعلام کرد که تصمیم بریتانیا برای اتخاذ تدابیر احتیاطی شتاب‌زده بوده، چون هنوز سازمان بهداشت جهانی هم در این مورد به نتیجه نرسیده است.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
4
مدارس باید سریعا دوباره تعطیل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار