به دام افتادن دو شاهزاده انگلیسی در جنگ رسانه ای
کد خبر: ۲۲۹۳۷۵
تاریخ انتشار: 2021 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
شبکه بی بی سی آماده پخش فیلمی مستند از جریانات قصر سلطنتی انگلستان است که طی آن نشان میدهد میان دو برادر مشکلاتی به وجود آمده تا جایی که شاهزاده ویلیام همواره برادرش هری را مورد هجمه قرار می‌دهد. معاونین ویلیام با تکذیب خبر‌هایی در مورد هجمه ویلیام به هری به دنبال خروج هری از قصر در صدد هستند تا تمام این سخنان را شایعه جلوه دهند.

مدیران گروه‌های واتساپی در عربستان بر لبه تیزی راه می‌رونداختصاصی تابناک باتو ــ شبکه بی بی سی آماده پخش فیلمی مستند از جریانات قصر سلطنتی انگلستان است که طی آن نشان میدهد میان دو برادر مشکلاتی به وجود آمده تا جایی که شاهزاده ویلیام همواره برادرش هری را مورد هجمه قرار می‌دهد. معاونین ویلیام با تکذیب خبر‌هایی در مورد هجمه ویلیام به هری به دنبال خروج هری از قصر در صدد هستند تا تمام این سخنان را شایعه جلوه دهند.

جنگ رسانه‌ای میان دو شاهزاده انگلیسی

با نزدیک شدن موعد پخش این فیلم مستند نزدیکان و وابستگان به خانواده سلطنتی تمام تلاش خود را میکنند تا نشان دهند کدورت بین دوبرادر شایعه‌ای بیش نیست و آن‌ها فقط در یک جنگ رسانه‌ای به دام افتاده اند.

قصر سلطنتی خشمگین است

گفته‌ها حاکی ازاین است که ملکه الیزابت و چارلز و شاهزاده ویلیام عزم خود را جزم کرده اند تا از شبکه بی بی سی شکایت کنند. علاوه براین آن‌ها تمام همکاری‌های مشترک خود در تولید محتوا را با این شیکه لغو خواهند کرد. موضوع این فیلم مستند بر رابطه ویلیام و هری پس از خروج هری از قصر و روابط هری با همسرش مگان مارکل و مهاجرتشان به امریکا متمرکز است.

این فیلم دو قسمتی برای قصر نشینان و مسئولان دولتی نمایش داده نشده، بدین دلیل آن‌ها معتقدند این فیلم به شایعاتی که درمورد رابطه ویلیام وهری است دامن میزند. یکی از مسئولان رده بالای قصر اعلام کرده که این فیلم تنها یاوه گویی‌هایی پوچ است و روزنامه‌ای بیان کرده که جنجالی که این فیلم به وجود اورده قدرت وتسلط ملکه را نشانه می‌رود.
روزنامه بریتانیایی به نقل از منابع اگاه به امور سلطنتی بیان کرد که، سردمداران حکومتی در قصر باکینگهام و کنسینگتون وکلارنس هاوس از اینکه نتوانسته اند این فیلم را قبل از پخش مشاهده کنند بسیار خشمگین هستند.

جنگ رسانه‌ای میان دو شاهزاده انگلیسی

جنگ رسانه‌ای میان ویلیام و هری

منابع آگاه کشیده شدن پای معاونین دو شاهزاده در مشکلات ویلیام وهری را که قبلا شایعه شده بود کاملا تکذیب کردند، ولی منابع دیگری اذعان دارند که عکس این شایعه تحقق یافته چرا که این مشاوران هیچ دخالتی در جریان این مشکلات نکردند حتی پس از مصاحبه جنجالی هری و مگان در مقدمه برنامه امریکایی اپرا وینفری هیچ سخنی از سوی این افراد زده نشد. در حقیقت گفته میشود که از مقامات بالا، دستوری مبنی بر عدم دخالت و واکنش در رابطه با سخنان هری و مگان صادر شده بود.

درحقیقت سیاست سکوت قصر به دلیل کم رنگ‌تر شدن اثار منفی تشنج‌ها در جامعه بود، صدور این حکم از سوی ملکه نشان میدهد که دراین خانواده اتقاقاتی در حال پی ریزی است که روابط خانوادگی را نشانه گرفنه است. از سویی دیگر این منابع اگاه اعلام کردند که سیاست بریطانیا درصدد حصر تولید کننده این فیلم یا مجری آن نیست.

محتوای فیلم مستند بی بی سی

بر اساس قوانین شبکه بی بی سی تمام عوامل و اسامی که در فیلم‌های مستند نامی از ان‌ها قید میشود میتوانند در صورت نارضایتی از اطلاعات ارائه شده در فیلم‌ها اعتراض کنند و واکنش تشان دهند. سخنگوی این شبکه اعلام کرد که دراین فیلم مستند از روزنامه نگاران خبره و با تجربه در امور سلطنتی قصر استفاده شده است. درقسمت اول این مستند که ۱ ساعت طول کشید در مورد زندگی ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۱۲ و واکنش مثبت به ظهور نسل جدیدی از خاندان سلطنتی اشاره شده است.
اما قسمت دوم، ۳ سال گذشته را مورد واکاوی قرار می‌دهد و براختلافات میان ویلیام و هری تمرکز می‌کند و هری اذعان میکند که او و برادرش دومسبر متفاوت را طی میکنند. گفتنی است که ویلیام پیش ازاین با هیئت پخش این شبکه پس از قسمتی که مارتین بشیر و مادرش دیانا پیش از مرگ از پشت پرده‌ها می‌گویند برخورد کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار