سریال ترسناک و کُرهای «عازم جهنم» توانست با عبور از «بازی مرکب» به پربینندهترین سریال سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تبدیل شود.
به گزارش گاردین، این سریال که همانند «بازی مرکب» مضمونی فانتزی، خشن و ترسناک دارد، در ۲۴ ساعت نخست نمایش در نتفلیکس در ۸۰ کشور به عنوان محبوبترین سریال این شبکه شناخته شد و جای سریال «بازی مرکب» را گرفت.
داستان سریال «عازم به جهنم» درباره فرشتگان فراطبیعی است که از ناکجاآباد ظاهر میشوند تا مردم را به جهنم محکوم کنند.
نسخه آزمایشی این سریال که کارگردانی آن را «یون سانگ-هو» بر عهده دارد، در ماه سپتامبر در جشنواره فیلم تورنتو در کانادا رونمایی شده بود.
سریال ۹ قسمتی «بازی مرکب» که امسال از ۱۹ سپتامبر در نتفلیکس عرضه شد برای ۴۶ روز نامتوالی، محبوبترین و پربینندهترین سریال نتفلیکس بود که به یک پدیده جهانی تبدیل شد و در مجموع ۱۴۲ میلیون نفر در ۹۴ کشور جهان به صورت قانونی به تماشای آن نشستند که سود ۹۰۰ میلیون دلاری را برای نتفلیکس به ارمغان آورد.
اوایل ماه جاری «هوانگ دونگ-هیوک» سازنده سریال «بازی مرکب» از ساخت فصل دوم این سریال خبر داد.
ایسنا
فرمولهای آمریکایی، خیلی قدیمی است و همه اش تکنولوژی و تصویر است.
حالا سایر فرمولهای مانند فرمولهای ترکیه ای بعید است برای همه فرهنگها در این حد جذاب باشه، ولی آنها هم شانس خود را دارند.
جالبه که ایران که سریالهایش عملا فرمول نداره، یعنی فرمول ساخت، شاید، داشته باشه، ولی فرمول جذب مخاطب (که مثلا تو داستان اینرا بگذاریم و حتما مخاطب جذب می کنه) نداره.
این مزیتش است (داستانها ممکنه تکراری باشه، ولی جذب مخاطب واقعا به استعداد و خلاقیت سازنده بستگی داره و نمی تونه فرمولی تولید شه) و درعین حال، نقطه ضعفش؛ چون ابدا شانسی برای جذب مخاطب در این مقیاسهای عظیم را نداره (البته اینجا بخصوص بحث سریاله، نه فیلم، که برای جذب و حفظ مخاطب روشهای خودش را می خواهد)