استریمر چیست؟
کد خبر: ۲۲۹۲۵۷
تاریخ انتشار: 2021 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
استریمر (به انگلیسی: Streamer) همچنین به عنوان جریان‌نگار، زنده‌نگار و پخش کنندهٔ جریانی آنلاین نیز شناخته می‌شود، شخصی است که محتوای خود را از طریق پخش جریانی زنده یا فیلم از پیش ضبط شده به صورت آنلاین پخش می‌کند. دامنه پخش کننده‌های آنلاین به گونه‌های مختلفی اعم از بازی‌های ویدئویی، آموزش‌ها یا حتی چت‌های انفرادی گسترش یافته‌است.

استریمر چیست؟

استریمر چیست؟«تابناک با تو» - استریمر (به انگلیسی: Streamer) همچنین به عنوان جریان‌نگار، زنده‌نگار و پخش کنندهٔ جریانی آنلاین نیز شناخته می‌شود، شخصی است که محتوای خود را از طریق پخش جریانی زنده یا فیلم از پیش ضبط شده به صورت آنلاین پخش می‌کند. دامنه پخش کننده‌های آنلاین به گونه‌های مختلفی اعم از بازی‌های ویدئویی، آموزش‌ها یا حتی چت‌های انفرادی گسترش یافته‌است.

استریم بازی چیست؟ Twitch یعنی چه؟

استریم کردن یک تکنولوژی است که از آن برای انتقال محتوا به کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمند به وسیله اینترنت استفاده می‌شود. کارکرد اصلی تکنولوژی استریمینگ انتقال داده است که معمولا شامل صدا و ویدیو می‌شود؛ اما به مرور شاهد آن هستیم که انواع دیگر داده نیز از این طریق به سیستم‌های کامپیوتری منتقل می‌شوند. انتقال داده از طریق استریم به صورت همزمان انجام می‌شود؛ به این معنی که مخاطبان می‌توانند داده‌های مورد نظر را در آن واحد ببینند یا بشنوند. روش دیگری که سال‌ها قبل از به میدان آمدن استریم برای انتقال داده در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شد و می‌شود، دانلود است که از طریق آن ابتدا باید داده‌های مورد نظر را از منابع مختلف دانلود کرده و سپس استفاده کنید. همچنین برخلاف دانلود که به وسیله آن داده‌های شما ذخیره می‌شوند، داده‌های منتقل شده از طریق سرویس استریم پس از استفاده به صورت اتوماتیک حذف می‌شوند. از طریق سرویس استریم می‌توانید به داده‌های مورد نظر بدون این که دانلود شوند به صورت همزمان دسترسی پیدا کنید.
توئیچ Twitch از شرکت‌های محبوب آنلاین است که از آن برای مشاهده و استریم ویدیو استفاده می‌شود. این سرویس در اوایل عرضه خود در سال ۲۰۱۱ به صورت انحصاری در زمینه بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کرد، اما از آن زمان تا کنون به تدریج زمینه‌هایی همانند هنر، موسیقی، میزگرد (Talk Show) و سریال‌های تلویزیونی نیز به آن اضافه شده‌اند. ماهانه بیش از دو میلیون نفر از طریق سرویس توییچ به استریم می‌پردازند و از میان آن‌ها هفده هزار نفر نیز از طریق برنامه همکاری توییچ درآمد ماهیانه دارند.

تاریخچه استریم زنده (Live Streaming) در بازی‌های ویدیویی

استریم بازی‌های ویدیویی از سال ۲۰۱۰ به بعد و در طی سال‌های پس از آن بود که به تدریج رونق یافت. سرویس Twitch با روی کار آمدن خود در سال ۲۰۱۱ به تدریج رقیب خود Justin.tv را کنار زد و در اواخر سال ۲۰۱۴ بود که شرکت آمازون اقدام به خرید توییچ کرد. ازجمله سرویس‌های استریم زنده در رابطه با بازی‌های ویدیویی می‌توان به Smashcast.tv و afreecaTV اشاره کرد. همچنین شبکه یوتیوب نیز در سال ۲۰۱۵ بخشی با نام یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) راه اندازی کرد که کارکرد مشابهی با توییچ دارد و به رقابت با آن می‌پردازد.

از رویداد‌های قابل توجه استریم شده از طریق شبکه توییچ می‌توان به رویداد Games Done Quick اشاره کرد که یک رویداد ماراتون بازی به میزبانی Twitch با اهداف خیریه است و تا کنون در شانزده ماراتونی که از این طریق انجام شده این رویداد به تنهایی توانسته است بیش از ۱۰ میلیون دلار پول جمع کند. استریمر‌های حرفه‌ای توییچ از راه‌های مختلف می‌توانند تنها از طریق این شبکه درآمد ماهیانه خوبی به دست آورند. همچنین مسابقات eSports نیز که هرساله در زمان‌های مشخصی برای بازی‌های مختلف برگزار می‌شوند و از طریق توییچ استریم می‌شوند، منبع درآمد خوب دیگری برای استریمر‌های توییچ محسوب می‌شود؛ البته به شرط این‌که استریمر‌های مورد نظر با شرکت در مسابقه جزو نفرات برتر آن شوند.

استریمر چیست؟

استریم چیست و استریمر چه کسی است؟

استریم یعنی تولید و پخش محتوی و استریمر به شخصی می‌گویند که این محتوی را از طریق شبکه‌های اشتراک رسانه به نمایش می‌گذارد. یکی از بستر‌های اشتراک رسانه یوتیوب است که معادل آن در کشورمان آپارات نام دارد که به موفقیت‌های خوبی هم رسیده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که استریمر چه کار‌هایی انجام می‌دهد و منبع درآمد وی چه می‌باشد. استریمر‌ها همانطور که قبل‌تر توضیح دادم با تکیه بر هنر و حرفه‌ای که در آن استعداد دارند اقدام به ساخت و تولید کلیپ‌هایی با موضوعات گوناگون می‌کنند. به عنوان مثال خانم جهانی می‌تواند غذا‌های خوشمزه ایرانی درست کند، وی در آپارات یک کانال و یک حساب کاربری ایجاد کرده و با ضبط هنر خود و نمایش روش پخت و پز، بشما نحوه درست کردن یک ناهار و یا یک شام یا میان وعده خوشمزه را آموزش می‌دهد. آقای جباری یک نجار است و می‌تواند با تهیه دستگاه‌ها و ماشین آلات نجاری و حتی با کمترین امکانات خلاقیت به خرج داده و به شما آنچه که بلد است را نشان دهد. حال در این میان افراد مختلف با جذاب کردن کلیپ‌ها و محیط زیبا و استفاده از المان‌های مختلف سعی در رقابت دارند. ما در این مطلب به موضوع مهم استریمر‌های بازی می‌پردازیم. یک استریمر بازی، شخصی است که بازی‌های ویدئویی را با کنسول یا سیستم رایانه خود برای علاقه‌مندان به صنعت بازی نمایش می‌دهد. این نمایش شامل گیم پلی یا نحوه بازی کردن آن و همچنین تحلیل یک بازی شامل داستان و پیشینه آن و حتی پیش بینی کردن ادامه آن بازی که بدلیل سینمایی بودن اکثر بازی‌ها با وجود شخصیت‌های بسیار جذاب اقدام به تولید محتوی بازی می‌کنند. استریمر یک مجری است که اغلب تصویر وی به عنوان یک بازی کن حرفه‌ای در گوشه صفحه بازی نمایش داده شده و وی با ایجاد فضای طبیعی جو یک جمع چند نفره را ایجاد می‌کند و اکثرا افرادیکه امکان تهیه کنسول‌های گرانقیمت یا سیستم‌های بسیار قوی را ندارند، با وجود علاقه‌ای که به بازی‌های رایانه‌ای دارند، مخصوصا افرادیکه شخصیت‌های بازی را بسیار دوست دارند و با آن‌ها حتی رابطه عاطفی دارند، با تماشای این کلیپ‌ها و نحوه بازی کردن و تماشای تحلیل این بازی‌ها اصطلاحا سرگرم می‌شوند که این ساز و کار در دنیا یک تجارت و یک شغل بحساب می‌آید.

انتخاب سخت‌افزار مناسب برای استریم کردن

خرید قطعات کامپیوتر و سخت‌افزار مناسب، مهم‌ترین بخش کار یک استریمر برای استریم کردن است. شما با بودجه‌ای که برای این بخش در نظر گرفته‌اید قرار است یک سیستم بهینه را برای فعالیت خود خریداری کنید. اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، درجه‌بندی نیازتان است. بایستی پیش از انتخاب قطعات سیستم اصلی، اطلاعات لازم برای اجرا کردن بازی مورد نظرتان را به‌دست آورید. به‌عنوان مثال اگر به‌دنبال استریم کردن یک بازی مانند لیگ آو لجندز – League of Legends یا دوتا ۲ – Dota ۲، هستید و کیفیت ۱۰۸۰ p جزو معیار‌های اصلی استریم شماست، بایستی به فکر یک گرافیک مناسب و ایجاد تناسب لازم بین قطعات باشید. نکته مهم‌تر اینکه در بازی‌هایی با سبک MOBA شما می‌توانید به‌راحتی با داشتن FPS نزدیک به ۸۰ به بازی کردن بپردازید و با مشکل جدی روبه‌رو نشوید. ولی وقتی حرف بازی‌های اول شخص می‌شود، باتوجه‌به اینکه FPS بالا از اهمیت زیادی برخوردار است، بایستی به فکر یک سیستم مناسب‌تر باشید.

معمولا استریمر‌های حرفه‌ای برای حذف کردن مشکلات احتمالی مانند کاهش فشاری که روی CPU، وارد می‌شود (بازی‌هایی مانند StarCraft ۲) از دو سیستم مجزا استفاده می‌کنند. اولین سیستم برای بازی کردن استفاده می‌شود و سیستم دوم وظیفه استریم کردن بازی را از روی سیستم اول، بر عهده دارد. نکته قابل‌توجه در این بین عدم نیاز به خرید کارت گرافیک برای سیستم دوم است و شما با استفاده از یک capture card، می‌توانید به‌راحتی به استریم کردن بپردازید.

استریمر چیست؟

دقت داشته باشید که در زمان استریم کردن همیشه به یک هدست مناسب نیاز دارید. دلیل استفاده از هدست جلوگیری از بازگشت صدا است. زمانی‌که شما در حال استریم کردن هستید صدای بازی توسط خود سیستم به بیننده انتقال داده می‌شود و صدای شما نیز به واسطه میکروفن شما به آن اضافه می‌شود. در صورتی که از اسپیکر استفاده کنید صدای بازی با صدای شما همراه می‌شود و مخاطب صدای بازی را دو مرتبه دریافت خواهد کرد که باعث کم شدن کیفیت کار شما می‌شود.

تهیه نرم‌افزار برای استریم

اولین قدم برای استریمرشدن شما تهیه یک نرم‌افزار برای انجام این کار محسوب می‌شود. بهترین گزینه میان نرم‌افزار‌های رایگان در این زمینه برنامه Streamlabs OBS است که علاوه بر رایگا‌ن بودن می‌تواند تمام داده‌هایتان را در بستر ابری ذخیره کند. این نرم‌افزار کافی است تا به وسیله‌اش بتوانید تمام کار‌هایی را که در استریم‌های مورد علاقه خود می‌بینید انجام دهید. طریقه نصب آن هم آسان بوده و همچنین از قابلیت شخصی‌سازی هم برخوردار است. پس از دانلود برنامه OBS باید سراغ سایت Twitch.tv بروید. اگر در شبکه توییچ اکانت ندارید فورا یک اکانت بازکرده و سپس به منوی Settings برنامه OBS بروید. از این طریق می‌توانید تمامی تنظیمات مورد علاقه خود برای سازگاری با اینترنت و سیستم مختص شما را انجام دهید. همچنین نرم‌افزار قابلیت تنظیم اتوماتیک را نیز بر اساس قابلیت‌های سیستم و اینترنت‌تان دارا است.

این نکته را نیز از قلم نیندازیم که خود شبکه توییچ به تازگی نرم‌افزاری با نام Twitch Studio معرفی کرده که در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا قرار دارد و از طریق سایت توییچ برای آزمایش آن می‌توانید نام‌نویسی کنید. البته هنوز مشخص نیست که این نرم‌افزار در زمینه استریمینگ چه قابلیت‌هایی دارد. با این وجود آن‌چه می‌توانیم در موردش بگوییم ظاهر روان و برخی ویژگی‌های خاص خود برنامه همانند Chat integration است.

استریمر چیست؟

تهیه وب کم

دومین قدم در راه تبدیل شدن به یک استریمر تهیه وبکم محسوب می‌شود. البته این نکته را بگوییم که برای استریم کردن بازی‌های خود نیازی به وبکم ندارید؛ اما با وجود این اکثر استریم‌های معروف از آن استفاده می‌کنند چرا که شخصیت گیمری شما تاثیر زیادی روی تعداد مخاطبانتان دارد. همچنین با استفاده از وب‌کم به شکل بهتری می‌توانید از قابلیت‌هایی همانند توییچ چت (Twitch Chat) بهره ببرید. به وسیله استفاده درست از وب‌کم میزان مخاطبانی که استریم شما را می‌بینند می‌تواند به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد و استفاده غلط از آن نیز نتایج عکس به بارخواهد آورد. همچنین در نظرداشته باشید که نیازی نیست که وب‌کم شما بهترین وب‌کم موجود در بازار باشد. اهمیت نورپردازی و واضح بودن چهره را به همراه حذف اشیا و اموراضافه در پس‌زمینه دوربین که استریم شما را حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد، از یاد نبرید. بسیاری از استریمر‌های حرفه‌ای پس‌زمینه خود را به‌کلی حذف کرده و به جای آن از پرده سبز استفاده می‌کنند.

تهیه میکروفون و تنظیم صدا

همانند وب‌کم، میکروفون نیز عاملی کلیدی برای موفقیت شما به عنوان استریمر بازی خواهد کرد. یکی از آزاردهنده‌ترین موارد در یک استریم اکو (Echo) و صدا‌های اضافی است که سبب می‌شود به سرعت از آن خارج شویم. اگر از میکروفون رومیزی و یا میکروفون موجود در وب‌کم خود بهره می‌برید استفاده از هدفون را هیچ‌گاه فراموش نکنید؛ چرا که در غیر‌این صورت میکروفون‌های مورد نظر صدای بازی را که از طریق اسپیکر‌ها پخش خواهد شد جذب کرده و استریم شما را پراز سروصدا‌های اضافی خواهند کرد. در هرصورت اگر به دنبال یک استریم باکیفیت باشید، یک میکروفون قابل اعتماد از شروط اساسی است. به غیر از میکروفون، استفاده از موسیقی در پس‌زمینه نیز از المان‌های برخی استریم‌ها محسوب می‌شوند. برای این‌کار صرفا کافی است از طریق همان کامپیوتری که با آن استریم می‌کنید موزیک پخش کنید. ترجیحتان هرچه که باشد تعادل میان صدای میکروفون، موسیقی و بازی از عوامل ضروری است. برای آزمایش صدا‌های مختلف و بلندی آن‌ها می‌توانید از نرم‌افزار OBS استفاده کنید.

زمینه چینی

پس از انجام مراحل گفته‌شده تقریبا آماده‌اید که استریم خود را شروع کنید. تنها کاری که در این نقطه باید انجام دهید، مدیریت و چینش موارد مختلف از طریق نرم افزار Streamlabs OBS است. برای این‌کار ابتدا نرم‌افزار OBS را باز کنید و سپس به بخش ویرایشگر (Editor) آن بروید. قدم اول اضافه‌کردن عنوانی است که می‌خواهید آن را استریم کنید. ابتدا بازی مورد نظر را باز کنید و سپس کلید‌های ALT و TAB را همزمان فشار دهید تا به برنامه بازگردید و از بالای لیست منابع دکمه Add را فشار دهید. سپس نوبت به اضافه‌کردن وب‌کم به برنامه می‌رسد. برای این‌کار نیز پس از اتصال وب‌کم گزینه Add another source را زده و Select Video Capture Device را انتخاب کنید. پس از اضافه‌کردن وب‌کم می‌توانید از مکانیزم Overlay بهره ببرید که البته استفاده از آن اختیاری است و به طور خلاصه شامل اضافه‌کردن عکس و متن به استریم شما و یا در درجات بالاتر تغییر پوسته رابط کاربری بازی‌ها می‌شود. در هر صورت اطمینان حاصل کنید که تمامی مواردی که به استریم خود اضافه می‌کنید با یکدیگر هماهنگ باشند و موارد مزاحم یا نامتعادل از آن حذف و کنترل شوند.
برنامه‌ریزی و نظم

با انجام دادن صحیح تمام مواردی که گفتیم استریم شما آماده خواهد بود و می‌توانید شروع کنید. با این‌وجود درنظر داشته باشید که هنوز در ابتدای راه هستید چراکه نیاز به مخاطبانی دارید که به استریم شما نگاه کنند. راه‌های مختلفی برای جذب مخاطب به عنوان استریمر وجود دارند؛ اما شاید مهمترینشان ثبات‌داشتن و نظم باشد. استریم‌کردن به طور منظم و در ساعات مشخصی از روز یکی از عوامل اصلی جذب مخاطب است. حتی اگر نخواهید که تبدیل به یک استریمر حرفه‌ای شوید و این کار را صرفا از جهت جنبه سرگرمی انجام می‌دهید، رعایت مواردی که برایتان بیان می‌کنیم کمکتان خواهد کرد استریمی منظم با مخاطبانی دائمی داشته باشید. همواره وقتی شروع به استریم کردن می‌کنید، بقیه را از این قضیه آگاه کنید. این امر را می‌توانید از طریق توییتر، اینستاگرام و یا شبکه‌های مجازی دیگر انجام دهید. شاید ابتدا صرفا دوستانتان به تماشای استریم شما بنشینند؛ اما فراموش نکنید که تعداد افراد به مرور بیشتر شده و به تدریج افزایش خواهد یافت.

استریمر چیست؟

سعی کردیم پیشینه‌ای از مقوله استریم بازی و همچنین راه‌کار‌ها و قدم‌های عملی لازم برای استریمر شدن را برایتان ارائه دهیم. با گسترش روزافزون مقوله استریم و سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف در این زمینه، عده زیادی تا حد کسب‌در‌آمد از این زمینه به صورت جدی وارد آن می‌شوند. شبکه توییچ از زمان انتشار خود تا کنون تحولی عظیم در زمینه بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است؛ چه از نظر افزایش مخاطبان صنعت گیمینگ و چه از نظر گسترش‌دادن قابلیت‌های سرویسی که قبل از آن حداقل در زمینه بازی‌های ویدیویی تا این‌حد محبوب نبود. امیدواریم مقاله مورد نظر اطلاعاتی کافی در زمینه استریم و مراحل لازم برای استریمر شدن در اختیارتان گذاشته باشد.

درآمد استریمر از کجا بدست می‌آید؟

درآمد استریمر‌ها بسیار ساده است. همه چیز بر عهده رسانه اشتراک ویدئو‌ای است که کلیپ‌ها و ویدئو‌ها در آن به نمایش در می‌آید. به عنوان مثال رسانه آپارات بشما از محل نمایش کلیپ‌هایی که می‌سازید و افرادیکه آنرا تماشا می‌کنند بر مبنی نمایش تبلیغات بر روی ویدئو و کلیپ‌ها مبلغی را در از محل درآمد تبلیغ شریک می‌کند. شما یک استریمر هستید، باید یک حساب کاربری خوب و جذاب ایجاد کرده و شروع به درست کردن و تولید کلیپ‌هایی می‌کنید که در آن هنری دارید. وقتی افراد و بینندگان جذب کانال شما شده و کلیپ‌های شما را تماشا می‌کنند آنگاه به دلیل بالا رفتن آمار بازدید، با نمایش تبلیغاتی که سایرین به آن‌ها می‌سپارند، از محل درآمد تبلیغات و میزان تماشای آن، در درآمد حاصل از تماشا شریک می‌شوید. در یوتیوب در ازای هر چند هزار تماشا به سطح امکان شروع کسب درآمد رسیده و پس از آن باید دائما کیفیت کار خود را بالا برده و رضایت و میزان تماشای کار خود را بالا ببرید، زیرا شما نماینده تجاری آن وبسایت هستید و اگر نتوانید کارتان را بخوبی انجام دهید از دایره درآمد خارج می‌شوید. پس شما کلیپ ایجاد می‌کنید و اگر کلیپ شما یک تولید شاخص و دست ساز خودتان باشد و سایر کلیپ‌ها را کپی نکنید بشما مبلغی بصورت درصد وار از محل نمایش تبلیغات پرداخت می‌شود. هنر خود را به نمایش در بیاورید تا هم به استقلال مالی برسید و هم نقشی در دنیای استریم یا هنر نمایی سالم داشته باشید.

استریمر چیست؟

 روی صحبت با خانواده‌ها

رشد تکنولوژی در قرن ۲۱ یک اتفاق اجتناب ناپذیر است و با وجود رسانه‌های اجتماعی که صدالبته فضای بسیار خوبی هم هست اگر بتوانیم از آن به نحو احسنت بهره ببریم، لاجرم فرزندان ما با تماشای امکاناتی که سایر والدین در اختیار بچه‌های شان قرار می‌دهند فضای حسادت و کمبود آن را ایجاد می‌کنند. اولا از ابتدا به فرزندان خود آموزش دهید قانع باشند و در تلاش برای رسیدن به اهدافشان از محل فعالیت‌های سالم قدم برداشته و برای آن‌ها راهی را هموار کنید تا مستقل باشند. به آن‌ها پس انداز کردن را بیاموزید و شخصیت شان را تقویت نمایید. اگر توان خرید و تامین تجهیزات ندارید اولا آن‌ها را سرکوب نکنید، زیرا سرکوب کردن افراد سراشیبی رفتن به سمت جرم است.

تمام اتفاقات از محل فاصله گرفتن والدین از فرزندان رخ می‌دهد

به آن‌ها اجازه دهید به سمت علایق شان بروند و پروسه در اختیار داشتن پول و مبلغ را خودتان در اختیارشان بگذارید. با فرزندان تان دوست باشید تا آن‌ها به دوستان شان که شما باشید خیانت نکنند. خیلی از فرزندان شما چوب اشتباهات اقتصادی شما را می‌خورند یعنی مشکلاتی که والدین در زندگی شان گرفتار می‌شوند گریبان همه خانواده را می‌گیرد پس مقصر اصلی هم می‌تواند شما باشید و باید تلاش کنید با نیاز‌های بچه‌ها و فرزندان تان آشنا شده و با آن‌ها همدل باشید. اگر یک بازیگر بازی ویدئویی را دوست دارند در مورد آن با ایشان صحبت کنید و اگر داستان بازی را دنبال می‌کنند شما نیز در داستان شان شریک باشید. با آن‌ها به تماشای استریم بنشینید و کنار آن‌ها باشید. تمام اتفاقات از محل فاصله گرفتن والدین از فرزندان رخ می‌دهد. بازی‌های رایانه بر خلاف آنچه که فکر می‌کنید می‌تواند برای رشد خلاقیت و تصمیم گیری‌های مبتکرانه افراد مفید باشد، اما همه چیز به سبک تربیت و همراه بودن شما با فضای زندگی فرزندان تان دارد. به فرزندان تان آموزش دهید تا هنرشان و شخصیت شان باعث جذب و جلب توجه سایرین باشد و برای بدست آوردن جایگاه یا جلب توجه دست به هزینه نشوند. به آن‌ها آموزش دهید افرادیکه با هزینه و نقدینگی ایشان به آن‌ها توجه می‌کنند افرادی هستند که بزودی بسختی قلب آن‌ها را خواهند شکست.

در انتهای این مطلب برای شما بهترین های استریم جهان را آورده ایم: 

بهترین استریمر های جهان : از نینجا استریمر فورتنایت تا استریمر پابجی Shroud

استریمر چیست؟

در این قسمت می‌خواهیم بهترین استریمرهای جهان که از طریق یوتیوب و توییچ استریم می‌کنند به شما معرفی کنیم. در ادامه لیست استریمرهای توییچ و یوتوب را قرار داده‌ایم؛ از استریمر فورتنایت تا استریمر پابجی و استریمر فیفا:

استریمر چیست؟

استریمر فورتنایت نینجا – Ninja

اگر از طرفدار های پروپاقرص بازی Fortnite باشید حتما اسم Ninja رو شنیدید و ویدیو های اون رو توی شبکه های اجتماعی دیدید. Richard Tyler Blevins یا همون Ninja فعالیت گیم خودش رو از بازی Halo توی سال ۲۰۰۹ شروع کرد و بعد از اون برای تیم های متعددی از قبیل Cloud9 و Luminosity Gaming بازی کرد. نینجا استریم هاش رو از سال ۲۰۱۱ با بازی H1Z1 و بعد از اون پابجی – PUBG شروع کرد و نقطه عطف زندگی او زمانی بود که استریم بازی فورتنایت – Fortnite رو شروع کرد. جالبه بدونید رکورد بیشترین بازدیدکننده آنلاین توی Twitch رو با بیش از ۶۶۷,۰۰۰ بازدیدکننده آنلاین در رویداد Ninja Vegas 2018 در اختیار خودش دارد.

نینجا بیش از ۲۱ میلیون دنبال کننده توی YouTube دارد. اون ماهی حدود ۵۰۰ هزار دلار از استریم Fortnite درامد داره. یک نکته جالب دیگه اینه که نینجا اولین بازیکن حرفه ای مسابقات بازی های آنلاین یا همون Esports هست که تونسته روی کاور مجله ESPN The Magazine قرار بگیره. از درامد های عجیب این استریمر بخوام بگم باید به جدیدترین قرارداد اون با Electronic Arts اشاره کنم. Electronic Arts به این استریمر ۱ میلیون دلار ( wow!!! ) پرداخت کرد که بازی جدید و رایگان این شرکت به اسم Apex Legends رو استریم کند.

استریمر چیست؟

استریمر Shroud

این استریمر که نام اصلی اون Michael Grzesiek هست حدود ۲۴ سال سن دارد. این پسر رو همه از استریم هاش درباره بازی Counter-Strike: Global Offensive میشناسن و بعد از عرضه بازی های PUBG و Fortnite الان دیگه همه اون رو استریمر بازی های سبک Battle Royal می‌دانند. اون قبلا عضو تیم حرفه ای بازی های رایانه ای با نام the Cloud9 بود و پس از ترک این تیم به طور کل بازی Counter-Strike: Global Offensive رو کنار گذاشت و الان تمام وقت در حال انجام بازی های سبک بتل رویال هست. این پسر استریم هاش بیش از ۲۰ میلیون بازدید داره و بازدید های همزمان اون به حدود ۳۰ هزار نفر هم رسیده است. این استریمر به وسیله ی سیستم Donate شبکه Twitch میتونه روزی چند هزار دلار دربیاره. فقط کافیه یک بار استریم اون رو ببینید و بفهمید که چجور میشه هم پلیر خوبی بود و هم پول درآورد.

استریمر چیست؟

استریمر Dr DisRespect

مگر می‌شود گیمر باشید و استریم های این بشر رو ندیده باشید؟ این آدم مرز خلاقیت، حرفه ای بودن و خنده دار بودن رو جا به جا کرده است. نام اصلی اون Guy Beahm هست. اون کار خودش رو از بازی Halo 2 روی XBOX شروع کرد و جالبه بدونید بعد از اون به عنوان Community Manager در یکی از معروف ترین شرکت های بازی های رایانه ای یعنی Sledgehammer Games ( یکی از استودیو های سازنده سری Call of Duty ) انتخاب شد و حتی بعد از اون به عنوان طراح مراحل در همین شرکت برای بازی Call of Duty: Advanced Warfare فعالیت کرد. بعد از اون استریم هاش رو از بازی H1Z1 شروع کرد و الان هم بازی های PUBG و Fortnite رو استریم می‌کند.

کاراکتر جذاب و خنده دار، عصبانیت های گاه و بیگاه و بازی فوق العاده اون زبانزد همگان هست. اون توی سال ۲۰۱۷ بهترین استریمر سال شد. استریم های اون به بیش از ۷۰ میلیون بازدیدکننده میرسد و بازدید کننده همزمان اون از مرز ۷۰ هزار نفر هم گذر کرده است. کسایی استریم های دکتر رو نگاه میکنند که بیش از ۱۰۰ هزار دلار تا حالا به او در سیستم Donate شبکه Twitch پرداخت کرده‌اند. حتی پرداخت های ۵۰۰۰ دلاری هم در استریم هاش به دفعات زیاد دیده شده. جالبه که بدونید الان بزرگترین شرکت های دنیا از قبیل ASUS و RAZER اسپانسرینگ استریم های اون رو بر عهده دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار