چرا زدن دوز سوم واکسن کرونا مهم است‌‌‌‌؟
کد خبر: ۲۲۹۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
دولت‌ها تلاش بسیاری برای ترغیب شهروندان به زدن دوز سوم واکسن کرونا می‌کنند. اکنون روی واکسیناسیون تقویتی برای کودکان تحقیق می‌شود. بسیاری از پزشکان معتقدند از این راه می‌توان تلفات موج چهارم کرونا را کاهش داد. چرا؟ اکثر افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، پس از چند ماه هنوز به خوبی از بروز روند حاد بیماری مصون هستند.

چرا زدن دوز سوم واکسن کرونا مهم است‌‌‌‌؟

چرا زدن دوز سوم واکسن کرونا مهم است‌‌‌‌؟تابناک باتو ــ هنگامی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟ چرا واکسن تقویتی مهم است؟ این سوالی است که هم جامعه پزشکی را به خود مشغول کرده است و هم شهروندان. بخصوص که واکسن کرونا در مقایسه با واکسن‌های کنونی در مدتی بسیار کوتاه تایید و وارد بازار شده؛ بنابراین، طبیعی است که نسبت به این واکسن نگرانی‌های زیادی وجود داشته باشد.

اثر واکسیناسیون کووید-۱۹ به مرور زمان از بین می‌رود، می‌خواهد آسترازنکا باشد، بیون‌تک/فایزر، مدرنا یا هر واکسن کرونای دیگری. به همین علت نیز با وجود واکسیناسیون کامل بخش بزرگی از مردم در کشورهای مختلفـ،، موارد ابتلا به کرونا به سرعت در حال افزایش است.

ایمنی طولانی مدت وجود ندارد

اکثر افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، پس از چند ماه هنوز به خوبی از بروز روند حاد بیماری مصون هستند. اما هر چه بیشتر از زمان واکسیناسیون بگذرد، احتمال اینکه شما به این ویروس آلوده شوید و سپس آنرا به دیگران منتقل کنید، بیشتر می‌شود. زیرا آنتی‌بادی‌های ضد این ویروس در خون به مرور زمان کاهش می‌یابد.

افراد جوان اغلب به سختی متوجه ابتلا به بیماری می‌شوند، اما این می‌تواند برای افراد مسن یا افراد با سیستم ایمنی ضعیف پیامدهای ناگواری داشته باشد. آنها ممکن است به شدت بیمار شوند و حتی گاهی اوقات با وجود آن که واکسینه شده‌اند، جان خود را از دست بدهند. زیرا بدن آنها پس از واکسیناسیون اولیه قادر به ایجاد یک ایمنی قوی نبوده است.

به عبارت دیگر شما هیچ محافظت طولانی مدتی در برابر ویروس کرونا ندارید، به خصوص اگر میزان آنتی‌بادی‌ها در خون به مرور زمان کاهش یافته باشد. در عین حال، توصیه می شود که دوز سوم واکسیناسیون را پس از شش ماه دریافت کنید تا این دوز تقویتی سیستم ایمنی بدن را به تولید آنتی‌بادی‌های جدید وادار کند.

چرا زدن دوز سوم واکسن کرونا مهم است‌‌‌‌؟


یک مطالعه گسترده در اسرائیل نشان داده است واکسیناسیون تقویتی در واقع انگیزه جدیدی به سیستم ایمنی می بخشد و پس از واکسیناسیون سوم، احتمال ابتلای افراد به این بیماری کاهش می‌یابد و خطر مرگ و میر در میان آنها به طور قابل توجهی کمتر از کسانی است که دو بار واکسینه شده‌اند.

بر اساس نتایجی که یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه اومئا (Universität Umeå) در سوئد به دست آورده‌اند، افزایش میزان مصونیت از جمله به سن، جنسیت و واکسن بستگی دارد.

البته هنوز نمی‌توان مدت زمانی را که ایمنی بدن پس از واکسیناسیون تقویتی ادامه دارد، با قطعیت تعیین کرد. تجربه با سایر واکسن‌ها نشان داده است که واکسیناسیون تقویت‌کننده می‌تواند حافظه ایمنی را به حدی تقویت کند که واکسیناسیون مجددی ضروری نباشد.
منبع: دویچه وله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
0
جالبه کل دنیا با دلیل و علت میگن واکسن فایزر بهترین واکسن هست بعد ایران اون رو ممنوع کرده...
خدایا کرمت و شکر...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار