۴ روش ساده برای داشتن مو‌های براق
کد خبر: ۲۲۹۰۸۶
تاریخ انتشار: 2021 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
بعضی افراد تصور می‌کنند که درخشندگی موها به معنای چرب بودن آنها است، درحالی که چنین تصوری درست نیست و با پیروی از راهکارهای مختلف می‌توان درخشندگی و حالت براق موها را بیشتر کرد.

کریستیانو رونالدو؛ فوتبالیستی که عاشق ماشین‌های سوپر اسپرت است«تابناک با تو» - براق بودن مو‌ها نشان‌دهنده سلامتی و سرزندگی آنهاست. اما اگر پوست و مو‌های کسی از نوع چرب باشد، افزایش درخشندگی مو‌ها به کار دردسرساز و ناخوشایندی بدل می‌شود، زیرا مو‌ها خیلی سریع حالت چرب و روغنی پیدا می‌کنند.

۴ روش ساده برای داشتن مو‌های براق

۱. هر روز مو‌ها را نشویید

یکی از اولین راهکار‌ها برای داشتن مو‌های براق و درخشنده، خودداری از شستن روزانه آنهاست. اگر مو‌ها دائما وارد چرخه شست‌وشو و آبکشی شوند، نمی‌توان از پیامد‌های منفی این چرخه جلوگیری کرد.

دلیلش این است که ریشه مو‌ها دارای غدد سباسه یا ترشح‌کننده چربی است تا بتواند حالت لطیف و نرمی به مو‌ها و بافت پوست سر بدهد. اما وقتی که مو‌ها را هر روز می‌شویید، چربی‌های طبیعی مو‌ها و پوست سر را از بین می‌برید، درحالی که تکرار این روند به ترشح چربی بیشتر توسط غدد سباسه منتهی می‌شود.

اگر همیشه از این الگوی شست‌وشو پیروی کرده‌اید و حالا می‌خواهید نظم شست‌وشوی مو‌ها را تغییر دهید، باید چند هفته منتظر بمانید تا پوست سر با الگوی جدید سازگار شود؛ بنابراین حتما از شامپوی خشک برای پشت سر گذاشتن این دوره انتقالی کمک بگیرید.

۲. دریافت پروتئین را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید که موهایتان در بلندمدت همچنان درخشنده و براق بمانند، باید به دریافت پروتئین‌های باکیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشید. ۲۰ نوع اسید آمینه در شکل‌گیری پروتئین‌ها نقش دارند، درحالی که پروتئین جزو ترکیبات کلیدی برای داشتن مو‌های سالم دسته‌بندی می‌شود.

بدن انسان می‌تواند تعداد زیادی از این اسید‌های آمینه را تولید کند، به این شرط که رژیم غذایی متعادل و کاملی داشته باشید. رشد مو‌ها به‌طور کلی به دریافت آهن و پروتئین وابسته است. پس اگر با ریزش مو یا تاخیر در رشد مو‌ها مواجه هستید، حتما با متخصصان تغذیه درباره دریافت موثر پروتئین از طریق رژیم غذایی مشورت کنید. گاهی اوقات لازم است که موقتا تحت نظر پزشک از مکمل‌های خوراکی استفاده کنید.

۳. به کوتیکول مو‌ها رسیدگی کنید

بیرونی‌ترین لایه موها، کوتیکول نام دارد که دائما برای جذب رطوبت از هوا تلاش می‌کند. مو‌های خشک و پُرمنفذ (یا متخلخل) دارای کوتیکول برجسته‌ای هستند و درنتیجه نه‌تن‌ها براق به نظر نمی‌رسند، بلکه حالت وزشدگی دارند.

یکی از ترفند‌های ساده برای کنترل کوتیکول موها، شست‌وشوی مو‌ها با آب سرد و خشک کردن آن‌ها با سشوار است. البته سشوار شما باید از نوع سرامیکی یا تورمالین باشد تا احتمال آسیب‌دیدگی مو‌ها به حداقل برسد.

۴. از مو‌ها به‌درستی محافظت کنید

مو‌ها مانند پوست از کراتین ساخته شده‌اند بنابراین به محافظت‌های مشابهی نیاز دارند. پس همان‌طور که استفاده از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب برای پوست مفید است، مو‌ها نیز به همین محصولات نیاز دارند.

به‌طور کلی، مو‌های سالم بهتر می‌توانند در برابر عوامل تخریبگر طبیعی و مصنوعی مقاومت کنند، اما به این شرط که از محافظت‌های لازم برخوردار باشند. برای اینکه محافظت از مو‌ها را به‌درستی و کامل پیش ببرید، باید از محصولات نرم‌کننده و محصولاتی استفاده کنید که برای محافظت از مو‌ها در برابر ابزار‌های حالت‌دهنده حرارتی طراحی شده‌اند.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار