طرز تهیه مینی پیتزا؛ فینگر فود خانگی و مجلسی
کد خبر: ۲۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار: 2021 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مینی پیتزا یکی از روش‌های تهیه پیتزا می‌باشد که امروزه خیلی ترند شده، زیرا برای تولد‌ها و مجالس و مهمونی بسیار کاربرد دارد، زیرا خیلی سرو آن راحت و در واقع یک نوع پیتزای لقمه‌ای می‌باشد. اما برای تهیه این پیتزا می‌توانید از هر نوع موادی استفاده کنید برای مثال از مواد گوشتی یا مرغی یا سوسیس و کالباس یا حتی وگان می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه مینی پیتزا؛ فینگر فود خانگی و مجلسی«تابناک با تو» - مینی پیتزا یکی از روش‌های تهیه پیتزا می‌باشد که امروزه خیلی ترند شده، زیرا برای تولد‌ها و مجالس و مهمونی بسیار کاربرد دارد، زیرا خیلی سرو آن راحت و در واقع یک نوع پیتزای لقمه‌ای می‌باشد.

اما برای تهیه این پیتزا می‌توانید از هر نوع موادی استفاده کنید برای مثال از مواد گوشتی یا مرغی یا سوسیس و کالباس یا حتی وگان می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه مینی پیتزا؛ فینگر فود خانگی و مجلسی

برای تهیه این مینی پیتزا به یک خمیر و مواد رویه پیتزا نیاز دارید می‌توانید مینی پیتزا را به لیست فینگر فود‌های خود اضافه کنید بنا به موادی که استفاده می‌کنید قیمت گذاری کنید و بفروشید و یا می‌توانید خودتان در منزل این مینی پیتزا را به راحتی تهیه کنید. امروز طرز تهیه مینی پیتزا فینگر فود خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر مینی پیتزا

شیر ۱ پیمانه

خمیرمایه ۱ ق مربا خوری

شکر ۱ ق مربا خوری

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

آب ولرم ۱/۲ پیمانه

آرد به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد مینی پیتزا

سوسیس ۲ عدد

کالباس ۷ ورق

قارچ ۱۰ عدد

ذرت ۱/۴ پیمانه

سس کچاپ به مقدار لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه مینی پیتزا؛ فینگر فود خانگی و مجلسی

طرز تهیه مینی پیتزا فینگر فود با سوسیس و کالباس

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا ۱/۲ پیمانه آب ولرم را داخل کاسه ریخته و شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس خمیرمایه را روی آب بپاشید و روی کاسه را یک بشقاب قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن و تهیه خمیر.

اما در ادامه شیر و روغن را داخل کاسه ریخته و خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید حالا باید به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که بتوانید خمیر را ورز دهید و بعد روی میز کار بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود سپس داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ الی ۲ ساعت در محیط گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی مینی پیتزا

در ادامه سوسیس و کالباس را خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس فلفل دلمه را نیز کمی تفت دهید تا نرم شود سپس از تابه خارج کنید و بعد قارچ را به همراه کمی روغن و آبلیمو خوب تفت داده تا آب قارچ کاملا کشیده شود می‌توانید مواد رویه را اصلا تفت ندهید و به صورت خام روی خمیر قرار دهید.

طرز تهیه مینی پیتزا؛ فینگر فود خانگی و مجلسی

مرحله چهارم: تهیه مینی پیتزا

حالا بعد از حجیم شدن خمیر پف آن را بگیرید و با وردنه به قطر ۱ الی نیم سانت پهن کنید سپس با کاتر گرد یا یک لیوان شروع به کاتر زدن خمیر کنید و خمیر‌ها را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید بهتر است با کمی فاصله کنار هم بچینید و بعد با قلمو روی همه مینی پیتزا‌ها سس کچاپ بزنید و شروع به قرار دادن مواد پیتزا کنید و در انتها روی آن‌ها پنیر رنده شده قرار دهید و مینی پیتزا را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود بعد از پخت کمی پودر آویشن روی مینی پیتزا بریزید نوش جان.

پیتزا با نان تست یکی از خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تهیه پیتزا می‌باشد. شاید پیش بیاد شما هوس پیتزا …

نکات کلیدی در تهیه مینی پیتزا خانگی

بسته به نوع آرد‌های مخلتف میزان آرد گفته نشده، زیرا ممکن است از ۲.۵ پیمانه تا ۳ پیمانه آرد مصرف شود پس زیاد آرد نزنید تا خمیر خشک نشود.

می‌توانید در توستر و سولاردم نیز این مینی پیتزا را تهیه کنید، ولی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

اگر فر شما کانوکشن ندارد گریل را در انتها روشن کنید.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار