تکنیک‌های درزگیری پنجره‌ها
کد خبر: ۲۲۸۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
نیاز به درزگیری پنجره‌ها زمانی خود را نشان می‌دهد که هزینه‌های قبوض و گرد و خاک در خانه زیاد می‌شود. پیدا کردن درز و راه‌های فرار هوا و ورود گرد و خاک به خانه، اولین گام در این راه است. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن درز، آزمایش در روز، مقابل خورشید است. اگر دیدید که نور خورشید از پنجره به داخل می‌آید، حتما پنجره درز دارد.

تکنیک های درزگیری پنجره ها

تکنیک های درزگیری پنجره ها«تابناک با تو» - در فصول سرد سال برای کاهش مصرف انرژی و گرم نگه داشتن داخل خانه لازم به درزگیری در و پنجره‌ها می‌باشد. توصیه می‌کنیم در ادامه همراه با ما شوید تا روش‌های درزگیری پنجره‌ها و در را بیاموزید.

درزگیری پنجره‌ها

از درزگیر منعطف استفاده کنید که کمتر احتمال منقبض شدن داشته باشد

نیاز به درزگیری پنجره‌ها زمانی خود را نشان می‌دهد که هزینه‌های قبوض و گرد و خاک در خانه زیاد می‌شود. پیدا کردن درز و راه‌های فرار هوا و ورود گرد و خاک به خانه، اولین گام در این راه است.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن درز، آزمایش در روز، مقابل خورشید است. اگر دیدید که نور خورشید از پنجره به داخل می‌آید، حتما پنجره درز دارد. یک راه دیگر نیز برای تشخیص درز وجود دارد. یک شمع را نزدیک یک درز احتمالی ببرید. اگر شعله شروع به رقصیدن و حرکت کرد، خبر از درز و شکاف در پنجره می‌دهد. البته قبل از انجام این آزمایش، سیستم گرمایشی یا سرمایشی اتاق را خاموش کنید تا از داخل اتاق باد به شعله نرسد.

قبل از انجام درزگیری، درز‌های قدیمی را پاک کرده و سطح پنجره را با پارچه مرطوب تمیز کنید. دقت داشته باشید که سطح مورد نظر کاملا تمیز و خشک شده باشد.

تکنیک های درزگیری پنجره ها

برای درزگیری پنجره ها، به موارد زیر دقت کنید:

از درزگیر منعطف استفاده کنید که کمتر احتمال منقبض شدن داشته باشد. از ابزار درزگیری استفاده کرده و لوله چسب درزگیر را داخل آن قرار داده و مورد استفاده قرار دهید. چسب درزگیر را به آرامی و با دقت روی محل درز بکشید. آرامش در کار باعث می‌شود که بتوانید یک خط صاف را ایجاد کنید.

اگر برایتان شکل خط درز نیز مهم است، پس از ریختن چسب درز روی شکاف، آن را صاف کنید. می‌توانید از پشت قاشق و یا با انگشتی که به آب آغشته شده باشد، آن را صاف کنید. قبل از خشک شدن درزگیر این کار را انجام دهید.

بد نیست درباره عایق کاری در و پنجره بیشتر بدانید

۱: همانطور که در فصل زمستان، لباس‌های نازک را با پولیور‌های ضخیم و دلچسب تعویض می‌کنیم می‌توان از پرده‌های سنگین و ضخیم‌تر مانند انند مخمل یا لینن در فصل زمستان استفاده کرد. پارچه‌های ضخیم مانند عایق اضافی در جلوی پنجره، مانع ورود هوای سرد می‌شود.

۲: استفاده از در‌های ضخیم بر روی در‌های شیشه‌ای بیرونی خانه در حفظ انرژی گرمایی بسیار موثر است. البته این کار در همه منازل قابل اجرا نیست، اما در صورت استفاده شدن، بسیار تاثیرگذار است.

۳: استفاده از پادری تا شده در پشت در می‌تواند تا حدود بسیاری از ورود هوا از زیر در خانه جلوگیری کند. هر چقدر ابعاد پادری بزرگتر باشد به همان میزان می‌تواند مانع از ورود هوای سرد شود.

۴: روکش عایق مستقیما بر روی پنجره چسبانده می‌شود و به عنوان یک لایه محافظتی اضافه عمل می‌کند. البته در نظر داشته باشید که تمیز کردن پنجره با وجود روکش، مشکل است؛ بنابراین از این روکش‌ها در پنجره‌هایی استفاده کنید که زیاد در معرض دید نمی‌باشند.

قرار دادن اشیا پشت در و پنجره

۵: قرار دادن اشیای مختلفی مانند، پتوها، پارچه ها، خز‌ها و سایر موارد مشابه و یا اشیاء بزرگ قابل حمل در پشت درب و پنجره می‌توان از عبور و مرور هوا جلوگیری کرد. البته برای کاربردی بودن این روش، باید از شی یا پارچه‌ای استفاده کرد که متناسب با سلیقه یا هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه ما باشد چرا که مدت زمان نامحدودی باید از آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک های درزگیری پنجره ها

۶: برای ایجاد فضایی گرم در خانه از پرده‌ها یا کرکره‌های سرتاسری استفاده کنید. این نوع پرده‌ها علاوه بر این که عایق خوبی در برابر سرما هستند، فضایی زیبا در خانه به وجود می‌آورند.

۷: کرکره‌ها که نوعی پوشش پرده‌ای از جنس پارچه هستند با ایجاد لایه‌های چندگانه مانند عایقی در برابر پنجره ها، همانند یک لحاف پف کرده، عمل می‌کنند.

۸: در‌های ورودی شیشه‌ای را با یک پرده مخملی سرتاسری بپوشانید؛ هنگام روز برای زیباتر شدن فضای خانه می‌توان این پرده‌ها را کنار کشید و حین تاریک و سرد شدن هوا دوباره باز نمود. این پرده‌ها باعث ایجاد لایه‌ای اضافه از گرما میان شیشه و در خارجی می‌شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
3
اینها که برای پنجره هایی است که کاملا جفت و جور هستند و دیگه تکنیک نمیخواد
اگه پنجره خوب کیپ نشه و یه گوشه کیپ و یک گوشه باز باشه ببینم چه تکنیکی می خواهید استفاده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار