عوارض چای داغ و مضرات خوردن چای داغ بعد از غذا
کد خبر: ۲۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: 2021 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
سیستم گوارش فوقانی با نوع غذا ارتباط مستقیم دارد و واکنش نشان می‌دهد، بنابراین مواد غذایی مصرفی باید تازه باشند و مانند ادویه، مواد افزودنی، ترشی و چربی بیش از حد باشند. به علت وجود آنتی اکسیدان‌ها در میوه و سبزیجات تازه و افزایش حرکات دستگاه گوارش نباید از این گروه غذایی غافل شد.

عوارض چای داغ و مضرات خوردن چای داغ بعد از غذا

عوارض چای داغ و مضرات خوردن چای داغ بعد از غذاتابناک باتو ـ سرطان به خصوص سرطان معده یکی از بیماری های رایج بین مردم است که یکی از عوارض چای داغ است مضراتی که چای داغ بر بدن انسان میگذارد خیلی زیاد است برای افزایش اطلاعات در این زمینه در نیک صالحی ما رو دنبال کنید.

عوارض چای داغ

سیستم گوارش بدن از سیستم گوارش فوقانی که شامل دهان، حلق، مری و معده است. سیستم گوارش فوقانی با نوع غذا ارتباط مستقیم دارد و واکنش نشان می‌دهد، بنابراین مواد غذایی مصرفی باید تازه باشند و مانند ادویه، مواد افزودنی، ترشی و چربی بیش از حد باشند. به علت وجود آنتی اکسیدان‌ها در میوه و سبزیجات تازه و افزایش حرکات دستگاه گوارش نباید از این گروه غذایی غافل شد.

مضرات چای داغ

توصیه هایی در مورد عوارض چای داغ

غذاهای دارای مواد افزودنی، چرب و پر ادویه برای کبد و مجاری صفراوی و لوزالمعده مضر است. غذاهای داغ به مخاط دهان و حلق و حنجره آسیب می‌زند. همچنین چای داغ در ایجاد سرطان‌های مری، دهان و حنجره ارتباط مستقیم دارد.
از دیگر عواملی که به دستگاه گوارش آسیب جدی وارد می‌کند، نیکوتین موجود در سیگار است که منجر به ایجاد سرطان شده و به مخاطهای گوارشی و ریوی آسیب وارد کرده و منجر به زخم‌های گوارش در معده و “اثنی عشر” می‌شود.

هر علامت گوارشی که در فرد مزمن شود و زمان زیادی برطرف نشود، باید جدی گرفته شود، مخصوصا اگر این علائم در افراد بالای ۵۰ سال باشد. از جمله این علائم، می‌توان به کاهش وزن، استفراغ‌های مکرر، کم خونی و خونریزی دستگاه گوارش اشاره کرد.

عوارض چای داغ و مضرات خوردن چای داغ بعد از غذا

بد نیست در مورد عوارض چای داغ بیشتر بدانید

باید به این نکته توجه داشت چای به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان باعث افزایش سطح ایمنی بدن می‌شود. همچنین وجود فلوراید در چای از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. اما بهتر است برخی نکات در کنار نوشیدن چای رعایت شوند تا این نوشیدنی تاثیر منفی برای سلامت بدن ایجاد نکند. توصیه می‌شود مدتی بعد از نوشیدن چای؛ مقداری آب ولرم بنوشید تا دندان‌های شما با تغییر رنگ رو به رو نشوند. بهتر است چای را در قوری استیل یا فلزی دم نکنید، چون شاید ترکیباتی ایجاد شود که برای سلامتی مضر باشد؛ همچنین سعی کنید هر بار برای دم کردن چای آب قوری را تعویض کنید و بعد از دم کشیدن تفاله‌ها را خالی کنید تا رنگ و عطر آن تازه بماند.
منبع: نیک صالحی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار