جولان پالتو‌های میلیونی بی‌مشتری در بازار
کد خبر: ۲۲۸۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
 زمانی نه چندان دور تا همین حدود 10 سال قبل با چند میلیون تومان می‌توانستیم یک خودرو بخریم، اما حالا این قیمت بهای یک پالتوی ساده زمستانی است.

 زمانی نه چندان دور تا همین حدود 10 سال قبل با چند میلیون تومان می‌توانستیم یک خودرو بخریم، اما حالا این قیمت بهای یک پالتوی ساده زمستانی است.

اگرچه قیمت بالای لباس‌های زمستانی این روزها به سوژه شوخی فضای اجتماعی تبدیل شده، اما از واقعیتی تلخ حکایت دارد. اینکه بسیاری از مردم دیگر توان خرید لباس زمستانی با این قیمت‌ها را ندارند و برخی باید حقوق یک ماه خود را بابت خرید یک پالتو بپردازند.

نگاهی به سایت‌های معتبر فروش کالا نشان می‌دهد که زمستان امسال قیمت پالتوهایی که برند، دست دوز، پوست و خز یا چرم باشند تا حدود هشت میلیون تومان هم رفته و پالتوهای معمولی ساده بین یک تا چهار میلیون قیمت دارند.

تعداد پالتوهای با قیمت کمتر از یک میلیون تومان محدود است و اکثرا جنس مناسبی ندارند، یا به اصلاح "فِیک" هستند.

گرانی پالتو و لباس زمستانی، زنانه، مردانه و بچگانه ندارد و این افزایش قیمت سرسام آور باعث شده بسیاری از مردم قید خرید لباس زمستانی را بزنند یا سراغ خرید لباس‌های دست دوم تاناکورا یا سایت دیوار بروند.

به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه، قیمت انواع پالتو و لباس زمستانی نسبت به سال قبل نزدیک به 50 درصد گرانتر شده است.

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت پالتو و لباس زمستانی در بازار، گفت: این افزایش قیمت لباس‌های مردانه و زنانه را شامل می‌شود و حتی قیمت لباس‌های مردانه بیشتر هم بالا رفته است.

وی قیمت کنونی یک پالتو ایرانی را در محدوده 700 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: پالتوهای خارجی برند هم بیش از دو میلیون تومان قیمت دارند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه دلیل گرانی حدود 50 درصدی پالتو و لباس زمستانی نسبت به سال قبل را افزایش قیمت پارچه اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 90 درصد پارچه بازار تولید داخل نیست و با دلار حدود 30 هزار تومان وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه‌های دوخت، دستمزد و سایر هزینه‌های جانبی هم بالا رفته و نتیجه آن افزایش قیمت لباس زمستانی در بازار است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه از تاثیر گران شدن لباس زمستانی بر فروش مغازه‌ها هم یاد کرد و افزود: هرچقدر قیمت‌ها بالا برود، فروش مغازه‌داران کمتر می‌شود و برای برخی از انواع پالتوهای گران قیمت خارجی مشتری نداریم.

بیات با بیان اینکه این گرانی هیچ ارتباطی با مغازه‌داران ندارد، عنوان کرد: مغازه‌ها هم پالتو و لباس زمستانی را با قیمت بالا می‌خرند و تنها سود قانونی خود و حتی گاهی کمتر را برای آن لحاظ می کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
1
یک اورکت با طرح نظامی که بعید می دونم دوسال دوام بیاورد را از میدون گمرگ به قیمت نازل ! چهارمیلیون تومن خریدم البته با غرغر فروشنده و کلی چک و چانه !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار