ارزیابی سواد حرکتی در پادا
کد خبر: ۲۲۸۸۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
ارزیابی حرکتی پادا طرح جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش به منظور دریافت اطلاعات لازم در مورد نیاز‌های جسمانی دانش آموزان ارائه کرده است. طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان در سامانه پادا انجام می‌شود و دانش آموزان باید فرم پرسشنامه طرح ارزیابی حرکتی را در این سامانه تکمیل نمایند.

ارزیابی حرکتی پادا طرح جدیدی است که وزارت آموزش و پرورش به منظور دریافت اطلاعات لازم در مورد نیاز‌های جسمانی دانش آموزان ارائه کرده است. طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان در سامانه پادا انجام می‌شود و دانش آموزان باید فرم پرسشنامه طرح ارزیابی حرکتی را در این سامانه تکمیل نمایند. از جمله مهم‌ترین نیاز‌های دانش آموزان که مدارس و به طور کلی آموزش و پرورش در برآورده شدن آن‌ها نقش دارند، فعالیت‌های مربوط به بهبود سلامت جسمانی آن‌ها می‌باشد. در واقع تدریس دروس مختلف و بالا بردن سطح دانش افراد، وظیفه اصلی این ارگان‌ها محسوب می‌شود، اما تنها مسولیت آن‌ها نیست. بلکه باید به سلامتی جسمی و روانی دانش آموزان هم توجه شود تا هم درس را به هبترین شکل ممکن متوجه شوند و هم افرادی سالم به جامعه تحویل داده شود. به همین منظور، سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده تا اطلاعات کاملی از نیاز‌های این افراد به دست آمده و بتوان آن‌ها را به بهترین شکل ممکن کنترل کرده و برآورده نمود.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

طرح ارزیابی سواد حرکتی به خصوص در حال حاضر از اهمیت بیش تری هم نسبت به گذشته برخوردار است. زیرا در سال‌های گذشته دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس شرکت کرده و برنامه‌های خوبی برای انجام حرکات جسمانی برای آن‌ها وجود داشت. اما در یکی دو سال اخیر که شیوع ویروس کرونا تعطیلی مدارس را به دنبال داشته، بسیاری از دانش اموزان فعالیت جسمانی مناسبی ندارند. این جا است که وجود طرح‌هایی مانند ارزیابی حرکتی دانش آموزان بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. این سامانه که با عنوان سامانه ادا راه اندازی شده است، از طریق پرسش سوال‌های گوناگون شرایط دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ادامه نحوه ارزیابی سواد حرکتی در پادا را برای شما بیان خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید به این سامانه وارد شده و فرمی که جهت انجام این امر در اختیارتان قرار می‌گیرد را تکمیل کنید.

سامانه ارزیابی سواد حرکتی پادا

همان گونه که اشاره کردیم، با توجه به اهمیت بررسی شرایط جسمانی و روانی دانش اموزان به خصوص در سنین پایین تر، وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان با عنوان سامانه پادا نموده است. این سامانه می‌تواند کمک زیادی به این وزارت خانه برای ایجاد شرایطی مناسب جهت سلامتی دانش آموزان هم از لحاظ جسمی و هم از نظر روانی داشته باشد. زیرا به طور معمول، افرادی که فعالیت‌های جسمانی مناسسبی نداشته باشند، به مرور زمان از نظر روحی هم دچار مشکلاتی شده و از این نظر آسیب می‌بینند. ارزیابی حرکتی در پادا تا حد زیادی می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی برای دانش اموزان جلوگیری کند. به این ترتیب، دانش آموزان باید به سامانه پادا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل نمودن فرم‌های مربوط به ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا اقدام نمایند. با توجه به جدید بودن سایت مذکور، در این بخش نحوه ورود به آن را برای شما توضیح خواهیم داد:

جهت وارد شدن به سامانه ارزیابی حرکتی دانش آموزان کافی است چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید که در ادامه آن‌ها را به طور کامل برای شما توضیح داده ایم. مراحل ورود به سامانه ارزیابی حرکتی پادا شامل موارد زیر می‌شوند:

۱ابتدا باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی pada.medu.ir را در مرورگر خو قرار داده و جست و جو نمایید. شما می‌توانید با استفاده از لپ تاپ، رایانه یا حتی گوشی‌های موبایل خود به این سامانه وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهید. به عبارتی، از این نظر محدودیتی وجود ندارد.
۲بعد از نمایش داده شدن نتایج جست و جوی خود، باید اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و عنوان «سامانه پادا _ وزارت آموزش و پرورش» را کلیک کرده و وارد شوید.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

۳در ادامه به سامانه ثبت نام سواد حرکتی وارد شده و صفحه اصلی این سایت را مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

با انجام این مراحل شما می‌توانید به سایت ثبت نام سواد حرکتی سامانه پادا وارد شده و اقدامات لازم رادر این بخش انجام دهید. در ادامه نحوه ارزیابی سواد حرکتی در پادا را هم برای شما بیان خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید از طریق این سامانه فرم‌های ارزیابی را تکمیل نمایید.

نحوه تکمیل فرم ارزیابی حرکتی در پادا

در بخش قبل نحوه ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان را برای شما بیان کردیم. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید وارد این سامانه شده و نسبت به تکمیل فرم‌های موجود در آن اقدام نمایید. با توجه به اهمیت بالای شرکت در این سامانه جهت اطلاع از وضعیت جسمی، دانش آموزان حتما باید به این سامانه مراجعه کرده و فرم‌های مربوط به ارزیابی حرکتی را تکمیل کنند. انجام این کار یعنی تکمیل فرم‌های ارزیابی در سامانه پادا هم بسیار ساده بوده و لزومی به طی کردن مراحل دشوار وجود ندارد. البته از آن جایی که این سایت به تازگی راه اندازی شده، ممکن است دانش آموزان یا اولیای آن‌ها آشنایی زیادی از آن نداشته باشند. به همین دلیل، در این بخش نحوه تکمیل فرم‌های مربوط به ارزیابی سواد حرکتی در پادا را برای شما توضیح خواهیم داد تا جهت انجام این امر با مشکلی مواجه نباشید.

برای تکمیل فرم‌های ارزیابی حرکتی دانش آموزان در سامانه پادا هم مانند وارد شدن به این سامانه نیاز به انجام اقداماتی وجود دارد. در ادامه اقدمات لازم برای تکمیل نمودن این فرم‌ها در سامانه پادا را برای شما آورده ایم.

۱در اولین قدم باید به سایت در نظر گرفته شده برای این کار وارد شوید. جهت این امر می‌توانید از توضیحات موجود در بخش قبل که روش ورود به سامانه را بیان کرده است، یا از لینک ورود به فرم پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی پادا استفاده نمایید.
۲بعد از وارد شدن به این سامانه، در صفحه اصلی آن یک سری گزینه‌ها را مشاهده می‌کنید، باید گزینه «ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز» را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

۳در ادامه وارد صفحه دیگری مانند تصویر زیر خواهید شد. در این بخش از شما درخواست می‌شود تا کد دانش آموزی تان را وارد نمایید. در واقع برای ارزیابی حرکتی در پادا کد دانش آموزی را لازم خواهید داشت. بعد از این که کد دانش آموزی خود را در کادر مربوطه قرار دادید، بر روی گزینه «جستجو» کلیک کنید.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

۴سپس وارد صفحه تکمیل فرم ارزیابی حرکتی خواهید شد. در اولین قسمت رضایت نامه‌ای را مشاهده می‌کنید که باید توسط والدین تکمیل گردد. بعد از این که والدین دانش اموز این رضایت نامه را تکمیل کرده و تایید نمودند، وارد مرحله بعد می‌شوید.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

۵در نهایت فرم‌های ارزیابی مشاهده می‌شود که دانش آموز باید با دقت این فرم‌ها را تکمیل نمایید. بعد از این که این فرم‌ها را تکمیل کردید، باید گزینه «ثبت نهایی» را بزنید. در صورتی که همه مراحل را به درستی طی کرده باشید، فرآیند تکمیل فرم‌های مربوطه به اتمام رسیده و پیامی با عنوان «عملیات با موفقیت انجام شد» را مشاهده می‌کنید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل می‌توانید به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان وارد شده و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایید. اما نکته مهم در این رابطه مربوط به زمان انجام این ارزیابی می‌باشد که دانش آموزان باید به آن‌ها توجه داشته باشند. در ادامه توضیحات لازم در مورد زمان شرکت در این ارزیابی و هم چنین سوال‌های موجود را برای شما ارائه خواهیم داد.

ارزیابی سواد حرکتی در پادا

زمان انجام ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا

همان طور که گفتیم، نکته مهم بعدی در مورد طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان مربوط به زمان انجام آن می‌باشد. دانش آموزان باید از زمان در نظر گرفته شده برای این طرح اطلاع داشته باشند تا بتوانند به سامانه مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایند. در مورد زمان در نظر گرفته شده برای ارزیابی سواد حرکتی باید بگوییم که دو بازه مختلف در نظر گرفته شده است. در واقع دو طرح تحت عنوان طرح اولیه و طرح ثانویه ارائه شده است. هر کدام از این طرح‌ها در یک بازه زمانی جداگانه انجام می‌شوند که هدف آن‌ها افزایش فعالیت‌های جسمانی دانش آموزان است. در ادامه زمان برگزاری هر کدام از این طرح‌های ارزیابی حرکتی در پادا را برای شما توضیح داده ایم

 

زمان انجام طرح اولیه ارزیابی سواد حرکتی در پادا

این طرح در ترم اول یا نیمه اول سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود. با توجه به این که انجام ارزیابی سواد حرکتی در پادا برای همه دانش اموزان اجباری است، باید به این سامانه مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایند. زمان در نظر گرفته شده برای انجام طرح اولیه ارزیابی حرکتی از اوایل مهر ماه به مدت ۳۰ روز در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، زمان طرح اولیه در ابتدای نیمه اول سال تحصیلی است. دانش اموزان باید فیلم‌هایی که از طریق شبکه شاد یا مربیان آن‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد، مشاهده نمایند. سپس حرکاتی که به آن‌ها آموزش داده می‌شود انجام داده و در ادامه با مراجعه به سامانه، به سوالاتی که در این سامانه از آن‌ها پرسیده می‌شود، پاسخ دهند.

زمان انجام طرح ثانویه ارزیابی سواد حرکتی در پادا

طرح ثانویه ارزیابی حرکتی دانش آموزان مربوط به نیمسال دوم تحصیلی آن‌ها می‌باشد. این افراد بعد از این که در زمان مذکور در نیم سال اول تحصیلی با مراجعه به سامانه پادا فرم‌های مربوطه را تکمیل نمودند، در نیم سال دوم هم باید به همین ترتیب عمل کنند. زمان انجام طرح ثانویه ارزیابی سواد حرکتی در پادا هم از آغاز نیم سال دوم تا حدود ۱۵ اسفند ماه می‌باشد. به عبارت دیگر، زمان طرح ثانویه هم در حدود اوایل نیمسال دوم تحصیلی است. دانش اموزان مجددا باید این فیلم‌ها را تماشا کرده و حرکاتی که به آن‌ها گفته می‌شود را انجام دهند. بعد از پشت سر گذاشتن این اقدامات، لازم است به سامانه ارزیابی سواد حرکتی مراجعه کرده و سوالات در نظر گرفته شده در این سایت را پاسخ دهند.

پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی پادا

موضوع مهم دیگر در این باره مربوط به سوالات پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی پادا می‌باشد. در واقع ممکن است دانش آموزان بخواهند بدانند که سوالات این آزمون به چه صورت طرح شده اند. همان گونه که در بخش‌های قبل هم اشاره داشتیم، هدف از طرح این سوال‌ها و به طور کلی برگزاری این آزمون ها، ارزیابی حرکتی دانش آموزان و اطلاع از سلامت جسمی و روانی آن‌ها می‌باشد. سوالات این پرسشنامه هم اطلاعات جسمانی و فردی دانش آموز از جمله قد، وزن و سایر ویژگی‌های این چنینی آن‌ها را می‌خواهند. هم اطلاعاتی در مورد حرکاتی که آن‌ها با دیدن فیلم‌های آموزشی انجام داده اند را دریافت می‌کنند؛ بنابراین قبل از ورود به این سامانه باید این موارد را اماده داشته باشته باشید. اما برای این که بیش‌تر با سوالات مربوط به ارزیابی سواد حرکتی در پادا آشنا شوید، در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را در جدولی برای شما اورده ایم. البته هر کدام از این عناوین ممکن است شامل تعدادی زیادی سوال بشوند.

نتیجه گیری:

سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش اموزان پادا یکی از سایت‌های جدیدی است توسط وزارت آموزش و پرورش به منظوری بررسی شرایط جسمی دانش آموزان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در این حوزه، راه اندازی گردیده است. همان طور که می‌دانید، تامین سلامت جسمی دانش آموزان هم در کنار تعلیم آن‌ها جزو وظایف مهم آموزش و پرورش محسوب می‌شود. ارزیابی سواد حرکتی تا حد زیادی می‌تواند این ارگان را جهت دست یابی به این هدف مهم یاری سازد. برای انجام این کار لازم است دانش آموزان فیلم‌هایی که در سامانه شاد بارگذاری شده یا به وسیله مربیان به آن‌ها داده شده است را دریافت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه نسبت به تکمیل فرم ارزیابی سواد حرکتی در پادا اقدام نمایند. ما در این جا نحوه ورود به سامانه و انجام ارزیابی حرکتی با استفاده از آن را برای شما بیان کرده ایم.

سوالات متداول

۱- طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان چیست؟

در دو سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا و غیر حضوری شدن مدارس شاید کمتر به موضوعاتی مثل وضعیت جسمانی دانش اموزان توجه می‌شد به همین دلیل آموزش پرورش با راه اندازی سامانه‌ای قصد دارد طی پرسیدن سوالات مختلف از وضعیت جسمانی دانش آموزان مطلع شود. این سامانه به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان و یا سامانه پادا معروف است.

۲- فرزندم چگونه می‌تواند در طرح سواد حرکتی پادا دانش آموزان شرکت کند؟

برای شرکت دانش آموز خود در طرح سواد حرکتی دانش آموزان باید وارد آدرس اینترنتی pada.medu.ir شوید و با انتخاب گزینه " ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان " و وارد کردن کد دانش آموزی در این طرح شرکت کنید.

۳- آیا شرکت در طرح ارزیابی سواد حرکتی پادا دانش آموزان اجباری است؟

بله. شرکت در طرح سواد حرکتی دانش آموزان اجباری است و در دو بخش، طرح اولیه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان و طرح ثانویه ارزیابی سواد حرکتی در پادا اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
3
2
بددددددده
هانیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
0
خوب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار