قانون می‌خواهیم، شاید ببر و فیل، حیوان خانگی شوند!
کد خبر: ۲۲۸۸۶۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 20    -    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
علیزاده اظهار داشت: «به هر حال هر کشوری یک فرهنگی دارد و بر اساس آنها قوانینی در نظر می‌گیرند. ما هم فرهنگ خودمان را داریم و بر اساس آن برای مردم عزیز و متمدنمان تصمیم می‌گیریم اما این اسمش محدودیت نیست بلکه نظم دادن به مجموعه است. همانطور که گفتم ما هیچ قانونی برای اینکه مردم فرضا فیل و کوروکودیل نیاورند، نداریم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که در آینده شاهد این امر نباشیم. بالاخره باید یک نظمی به این قضایا داد و از برخی مسائل پیشگیری کرد.»
 نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: «ما هیچ قانونی برای اینکه مردم فرضا فیل و کروکودیل نیاورند، نداریم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که در آینده شاهد این امر نباشیم. بالاخره باید یک نظمی به این قضایا داد و از برخی مسائل پیشگیری کرد.»
 
علی‌اکبر علیزاده از امضا‌کنندگان طرح «صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک»، درباره اینکه اینگونه طرح‌ها و مشابه آن مانند صیانت از فضای مجازی، به نوعی دخالت در زندگی شهروندان محسوب می‌شود، به «انتخاب» گفت: «بالاخره اوضاع و احوالی که در زندگی انسان می‌گذرد یک شرایط جدیدی را هم پیش می‌آورد. مثلا در گذشته ماشین نبوده، در نتیجه قوانین راهنمایی و رانندگی هم نداشتیم ولی بعدا یک شرایط جدیدی پیش آمد که حکمرانان قوانینی را تصویب و بعد از آن تکمیلش کردند.»
 
قانون می‌خواهیم، شاید ببر و فیل، حیوان خانگی شوند!
 
وی ادامه داد: «بالاخره جوامع با توجه به توسعه‌ای که دارند، نیازهای جدیدی هم پیدا می‌کنند مثلا در گذشته مواد مخدر صنعتی مطرح نبوده است اما وقتی مطرح می‌شود نیاز به قانون دارد. یکی از مواردی که قبلا نبوده و الان مطرح شده، نگهداری حیوانات است چرا که فردا روزی اگر کسی بخواهد فیل را در خانه نگهداری کند یا ببر به خیابان بیاورد ما فقط می‌توانیم بگوییم عرف گفته این امر مرسوم نیست ولی قانونی نداریم. اگر یک نفر حیوان پر سر و صدایی را در خانه‌اش نگهداری ‌کند همسایه‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ بنابراین یک سری مسائل جدید هستند و نیاز به قانون دارند.»
 
وی ادامه داد: «این طرح هم تمام بحثش این است که از حقوق ملت صیانت شود و نظمی به قضیه دهد. فرض کنیم یک نفر کروکودیل بیاورد، چه قانونی است که جلوگیری کند؟ ضمن اینکه این کلیات طرح است اگر نمایندگان رای دهند حتما در کمیسیون از نظرات حامیان حیوانات و دامپزشکان به عنوان مرجع تخصصی دعوت می‌شود و طرح وقتی پخته شد به صحن می‌آید و انشاالله تبدیل به قانون می‌شود.»
 
علیزاده در باره اینکه محدودیت‌هایی که مجلس درصدد است برای مردم ایجاد کند تنها مربوط به این طرح نیست، گفت: «در جهان مجامع قانونگذاری وجود دارد. قانون هم یعنی محدود کردن، مثلا پشت چراغ قرمز می‌گویند بایست ولی من دلم می‌خواهد بدون توقف بروم ولی قانون محدود کرده است. مجلس هم از نمایندگان خود ملت تشکیل شده است و آنها به عنوان نماینده 85 میلیون نفر حضور دارند.»
 
این نماینده در پاسخ به اینکه قوانین در راستای برقراری نظم باید باشند نه محدود کردن مسائل بدیهی که در کشور‌های دیگر هم رایج است، عنوان کرد: «بله به هر حال هر کشوری یک فرهنگی دارد و بر اساس آنها قوانینی در نظر می‌گیرند. ما هم فرهنگ خودمان را داریم و بر اساس آن برای مردم عزیز و متمدنمان تصمیم می‌گیریم اما این اسمش محدودیت نیست بلکه نظم دادن به مجموعه است. همانطور که گفتم ما هیچ قانونی برای اینکه مردم فرضا فیل و کوروکودیل نیاورند، نداریم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که در آینده شاهد این امر نباشیم. بالاخره باید یک نظمی به این قضایا داد و از برخی مسائل پیشگیری کرد.»
انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
13
2
البته همین حالا هم سگ می اورند که قیافه اش دست کمی از فیل نداره. اونهم توی آپارتمان 100متری!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
2
15
کجا آنها نماینده 85 میلیون نفرند؟ کل آرا اینها شاید 10 میلیون هم نشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
2
17
میگم این مجلس شمشیر رو برای ملت از رو بسته هی داره بیشتر ثابت میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
11
در هرف معمول جامعه جهانی و از جمله ایران برخی حیوانات همچون سگ گربه و خرگوش همچون مرغ و خروس و اردک بعنوان حیوان خانگی نگهداری میشدن
من هم که کودک بودم گربه ای ملوس داشتیم به اسم نازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
2
16
صیانت کلیدواژه جدیدی برای محدودیت !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
2
12
داداش زودتر قانون رو تصویب کنید
شاید ملت اژدها و دایناسور هم آوردن
بعد چه کار کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
12
موتور سواری زنان ممنوع، حیوان خانگی ممنوع. دوچرخه سواری زنان ممنوع، ساز ممنوع، بی حجابی ممنوع، رقص ممنوع، اواز زنان ممنوع، کار کردن زنان ممنوع، پیشگیری از بارداری ممنوع، ….نفس کشیدن بدون اجازه اقایان ممنوع. چطور بلد نیستید از حقوق زنان که همه جا نصف حساب میشوند صیانت کنید.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
13
نه , شما نماینده من نیستید, نماینده 85 میلیون هم نیستید, حتی نمیدونید که اگر جمعیت کشور 85 میلیون نفر هست تعداد زیادیشون حق رای ندارن , شما نهایتا نمینده 10 درصد از جامعه هستید
صیانت هم اسمش جدید محدودیت های فردی و اجتماعی هست و همیشه هم همه قوانین جهت آسایش مردم نیست .
سرتون رو از خونه و اتاق خواب ملت دربیارید ,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
1
آقای نماینده محترم مردم نمی توانند ببر و فیل نگهداری کنند . مگر آقازاده ها که خانه های بزرگ دارند خدم و حشم دارند پول های کلان دارند . آنها می توانند ببر و فیل هم نگه داری کنند . مردم دغدغه خرج و مخارج و تورم و بدبختی دارند نمایندگان به فکر چی هستند . خدایا ما از دست این نماینده ها به خودت پناه می بریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار