این افراد آنتی بادی بیشتری علیه کرونا تولید می کنند
کد خبر: ۲۲۸۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
پژوهشگران نمونه های آزمایشگاهی بیمارانی را که از 1 مورد خفیف کووید۱۹ بهبود یافته بودند، بررسی کردند و دریافتند که افراد بالای ۵۰ سال آنتی بادی های بیشتری علیه کروناویروس تولید کردند.
 به نقل از ساینس دیلی، با ظهور سویه های مختلف کروناویروس در سراسر جهان، شیوع این بیماری همه گیر در حال افزایش است. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه مونترال کانادا می‌خواستند دریابند که آیا ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ یا واکسیناسیون منجر به تولید آنتی‌بادی‌های محافظ بیشتر شده است یا خیر.
 
این افراد آنتی بادی بیشتری علیه کرونا تولید می کنند
 
محققان مشاهده کردند افرادی که واکسن‌های کووید ۱۹ دریافت کردند، میزان آنتی بادی شأن به طور قابل توجهی بالاتر از افراد آلوده بود. این آنتی‌بادی‌ها بر روی نوع دلتا نیز مؤثر بودند.
 
در این مطالعه، ۳۲ فرد بزرگسال کانادایی مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان بستری نشده بودند پس از تشخیص از طریق آزمایش PCR به کار گرفته شدند.
 
«جین فرانچس ماسون»، عضو تیم تحقیق، گفت: «همه افرادی که آلوده شده بودند آنتی بادی تولید کردند، اما افراد مسن‌تر بیشتر از بزرگسالان زیر ۵۰ سال آنتی بادی تولید کردند. علاوه بر این، ۱۶ هفته پس از تشخیص، آنتی بادی‌ها همچنان در جریان خون آنها وجود داشت.»
 
«جولی پلتیر»، عضو دیگر تیم تحقیق، گفت: «نتیجه ای که ما را بیش از همه شگفت زده کرد این بود که آنتی بادی‌های تولید شده توسط افراد آلوده ۵۰ سال و بالاتر نسبت به بزرگسالان زیر ۵۰ سال محافظت بیشتری ایجاد کرد.»
 
هنگامی که فردی که مبتلا به مورد خفیف کووید شده است، واکسینه می‌شود، سطح آنتی بادی در خون او در مقایسه با یک فرد واکسینه نشده که به ویروس آلوده شده است، دو برابر می‌شود.
 
محققان معتقدند باید تحقیقات بیشتری برای تعیین بهترین ترکیب برای حفظ مؤثرترین سطح آنتی بادی‌های واکنش پذیر به همه انواع ویروس انجام شود.
 
منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
10
خدا لعنت کند آن فرد یا افرادی که کرونا را ساختند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار