ترفند‌های بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی آزارمان می‌دهد
کد خبر: ۲۲۸۱۲۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
برخی از آنها آنقدر خوب طراحی شده‌اند که یک طورهایی ارزش هنری دارند یا شوخی‌ای در آنها نهفته است که برایمان لذت‌بخش است. برخی از آگهی‌ها کاملا فریبنده و کاذب هستند و هدف از آنها فروش کالاهای معیوب و ناقص با فریفتن مشتری‌های کم دقت است.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

ترفند‌های بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی آزارمان می‌دهدتابناک باتو ـــ برآورد می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین هر شخص در هر روز با ۱۰ هزار آگهی برخورد داشته باشد. البته ما تعداد زیادی از آنها را به صورت حاشیه‌ای می‌بینیم و می‌شنویم و توجهی به آنها نمی‌کنیم.

برخی از آنها آنقدر خوب طراحی شده‌اند که یک طورهایی ارزش هنری دارند یا شوخی‌ای در آنها نهفته است که برایمان لذت‌بخش است.

برخی از آگهی‌ها کاملا فریبنده و کاذب هستند و هدف از آنها فروش کالاهای معیوب و ناقص با فریفتن مشتری‌های کم دقت است.

در این پست ما مثال‌هایی از بازاریابی‌های کثیف و شیوه‌های فروش فریبنده را با هم مرور می‌کنیم.

این کاربر شکایت کرده که از ویدئویی که در اینترنت گذاشته، یک شرکت تولید صندلی، عکسی تهیه کرده و صندلی خودش را روی آن فتوشاپ کرده.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

چه پارکینگ ارزانی. اما مردم دقت نمی‌کنند که بهای آن برای هر ۱۰ دقیقه ، ۴ دلار است. این مطلب با فونت ریز نوشته شده است.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

از فابرکستل انتظار نداشتیم!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

ترفندهای حجیم نشان دادن غذا عمومیت دارند. غذا، ظرف تنقلات یا شیرینی می‌خرید و فکر می‌کنید کاملا پر است و بعد با صحنه‌هایی مثل این مواجه می‌شوید:

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

ظرف غلات صبحانه ارتفاعش بیشتر شده، اما ۱۱ درصد نسبت به قبل کمتر مواد غذایی دارد:

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

توپی که آنقدر بد ساخته شده که برای رفع مسئولیت رویش نوشته شده که به آن لگد زده نشود، اما اسم و لوگوی روی آن چیز دیگری می‌گوید!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

اگر نامه را باز کردی به این معنی است که با شرایط فروش موافقیت کرده‌ای!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

یک گوشی موبایل که در واقع یک دوربین بیشتر ندارد. اما قسمت پشتش طوری ساخته شده که القا می‌کند دوربین دوگانه دارد!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

قیمت ناهار ۱.۹۹ نیست. بلکه ۷.۹۹ است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

تلویزیون سامسونگ را ۲۵۰۰ دلار خریده و بعد باید در برنامه این تلویزیون آگهی‌هایی مثل این را تحمل کند.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

با این بسته‌بندی عجیب نیست که اینقدر زود تمام می‌شود!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

آگهی‌های کاذب تخفیف که مشتری‌ها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن می‌کنند.ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

آگهی تبلیغاتی با فونت دست نویس که گیرنده تصور می‌کرده که یک نامه شخصی است و بازش کرده:

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

این کتری باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در انرژی می‌شود، مشروط به اینکه به جای یک لیتر آب با آن ۲۳۵ میلی لیتر آب بجوشانید!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

دستگاه فروش خودکار تنقلات که عدد یک در آن ظاهرا خراب شده و درست نمی‌پیچید. در نتیجه مشتری فکر می‌کند که قیمت شکلاتها فقط ۵۰ سنت است، در صورتی که قیمت آنها ۱.۵ دلار است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

در خرده‌فروشی H&M مشتری تصور می‌کند که قیمت اجناس این قیمت فقط ۳ دلار است. در صورتی که پایین‌تر با فونت ریز نوشته شده که شروع قیمت‌ها از ۳ دلار است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

وای فای رایگان! البته در زیر نوشته شده که باید یک خرید ۵ دلاری داشته باشید تا رمز وای فای به شما داده شود.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

اصلا درست نیست که اسکناس‌های فیک را اینجا بگذارید تا مردن نیازمند به هوای آنها، ضمن تحقیر شدن، اگهی شما را ببینند.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

تابلو اول خیلی امیدوارکننده به نظر می‌رسد … اما …

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

این فیلم را ببینید. اژدهاهایی بیشتر از فیلم‌های هابیت دارد!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

این بسته آگهی شبیه بسته‌بندی آمازون طراحی شده!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

میزان ضد عرق واقعی داخل این بسته.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

حاوی مخلوطی از روغن آفتابگردان و روغن زیتون. اما به سختی می‌توان روغن آفتابگردان آن را خواند!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

بسته اسموتی؟ فقط باید اسموتی به آن اضافه کنید. چیز دیگر نمی‌خواهد!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

این بسته‌بندی کلا در سطح بالایی از فریب و کم‌فروشی است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

تا شما را وادار به سوایپ استوری کنند.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

چیزی که فکر می‌کرده‌اید سفارش داده‌اید(چپ) در مقایسه با چیزی که دریافت کرده‌اید (راست)

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

قهوه رایگانی که یک دلار است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

در ضمن بالکن خصوصی هم دارد. فقط یک مقدار بدمنظره است!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

کنسل کردن لغو نصب؟!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

پنجاه درصد تخفیف؟ نه! جلوتر که بروید می‌بینید حداکثر تخفیف ۵۰ درصد است.

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

وقتی در آلارم سیستم عامل آگهی‌های مرورگر خودت را می‌دهی!

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

تحقیر مخاطب

ترفندهای فروش و بازاریابی کثیف که خواهی نخواهی برخی از آنها آزارمان داده است

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سیدمرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
6
44
همشونو بذاری رو هم انگشت کوچیکه ما ایرانیا نمیشن. تو خیابون خوب به مقواهای دست نویس وانتی های میوه فروش نگاه کنید متوجه میشید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
کلاهبرداری نزد ایرانیان است و بس
ناشناس
| |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
دیشب در هنگام خرید از یک فروشگاه زنجیره ای دیدم محصولی با قیمت حدود 40 هزار تومان را با تخفیف بر چسب در قفسه زده حدود 30 هزار تومان.
پای صندوق حس کردم جمع خرید بیش از تخمین قبلیمه ، صندوقدار اصرار داشت ابتدا کارت بکشم بعد فاکتور بده که با مقاومت من و دیدن لیستش دیدم قیمت آن قلم کالا 39 تومان ذکر شده!
به برچسب در قفسه که ارجاع دادم به من گفت اشتباه بر چسب خورده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
9
28
مثل اینکه توانسته ایم تقلب، جعل و دروغ را به دنیا صادر کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
همه جای دنیا آدم نادرست کار هست.
چرا ما ایرانیها انقدر دوست داریم خودزنی کنیم؟
ناشناس
| |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
پاتو از ایران گذاشتی بیرون
مردم سالمی داریم
اما ناآگاه مثل شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
34
ایرانسل
راستین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
7
25
هنوز خیلی مونده به ما برسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
1
25
کاش بسته های پر از هوا چیپس را هم می گفتید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
2
24
بازاريابي كه به اشتباه علم خوانده مي شود بر اساس فريب مشتري بنا شده است، اعتقاد بازاريابها اين بود كه بازارياب خوب كسي است كه بتواند در قطب شمال، يخچال را به اسكيموها بفروشد، وقتي با اين نگاه كه صرفا مبتني بر كسب منفعت است وارد تعامل با مشتري شويد نتيجه مشخص خواهد بود، متاسفانه اين رويكرد نادرست و مبتني بر فريب همه جا ديده مي شود بخصوص در سياست، وگرنه كالاي خوب و با كيفيت نيازي به بازاريابي ندارد همانطور كه انديشه خوب نياز به تبليغ ندارد، ضمنا كثيفتر از اين تكنيكهاي بازاريابي، فريبكاري روانشناسان و سياستمداران است
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
1
13
همیشه از بازاریابی و تبلیغات متنفر بوده و هستم.
متاسفم برای افرادی که از این راه کثیف نون میخورند.
معمولا از شرکتهایی که تبلیغات زیاد میکنند، خرید نمیکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
2
18
دولت ما که از همه ی اینا حرفه ای تره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
1
5
تبلیغات رسانه ای را غربی‌ها ابداع کرده و کلاس آموزشی براش گذاشتند و بقیه از آن فریبکاران یاد گرفتند و روز به روز هم فریب و دغل بازی بیشتر و پراکنده تر میشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
مشكل اساسي همين فراگير شدن فرهنگ فريب و رياي غربي هست، جنبه هاي مثبت غرب را رها كردند ولي اين موارد را نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
1
3
یه نوعش هم بازی با کلماته
تو رد نشدی احراز نگشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار