آشنایی با دلایل عمر طولانی افراد
کد خبر: ۲۲۷۹۴۳
تاریخ انتشار: 2021 November 11    -    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
متاسفانه «چشمه‌ی جوانی» و هر چیز دیگری که تضمین کننده‌ی عمر طولانی ما باشد وجود خارجی ندارد. با این حال برخی افراد به این مهم دست یافته اند و برای انجام این کار متوصل به کار‌های خارق العاده نشده اند. راه حل، ترکیبی از سبک زندگی سالم، پویا و شاد است و البته با کمی کمک از طرف ژنتیک.

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید«تابناک با تو» - متاسفانه «چشمه‌ی جوانی» و هر چیز دیگری که تضمین کننده‌ی عمر طولانی ما باشد وجود خارجی ندارد. با این حال برخی افراد به این مهم دست یافته اند و برای انجام این کار متوصل به کار‌های خارق العاده نشده اند. راه حل، ترکیبی از سبک زندگی سالم، پویا و شاد است و البته با کمی کمک از طرف ژنتیک. در Bright Side می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به ۸ تا از دلایل عمر طولانی. با ما همراه باشید…

۱- ژن‌های مناسب، سبک زندگی شاد و کمی ریاضیات

طبق گفته‌ی دانشمندان افرادی که صد سال به بالا سن دارند، یک نکته‌ی مشترک دارند: سبک زندگی شان تشکیل شده از دوستی‌های بادوام، پیوند‌های خانوادگی، ورزش و مدیریت استرس. باور‌ها بر این است که خواهر و برادر و فرزندان افرادی که عمر طولانی دارند شانس بیشتری برای سالم بودن و زندگی طولانی دارند.

۲- داشتن مادر جوان‌تر

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

از دیگر دلایل عمر طولانی، داشتن مادری جوان است. داشتن مادر جوان‌تر می‌تواند شانس شما برای داشتن عمر طولانی‌تر از سایر افراد را افزایش بدهد. بر اساس یک پژوهش، مادرانی که فرزندشان را در سن ۲۵ سالگی یا پیش از آن به دنیا می‌آورند باعث طول عمر فرزندشان می‌شوند. دلیل قطعی این موضوع مشخص نیست، اما این پژوهش بر این باور است که تخمک مادر در این قضیه دخیل است.

۳- داشتن دوستی‌های بادوام

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

بر طبق این پژوهش، تنهایی می‌تواند به اندازه‌ی چاقی و حتی شاید بیشتر برای زندگی مان خطر داشته باشد. نسل‌های جوان‌تر بیشتر در خطر این موضوع هستند. به گفته‌ی دکتر تیموتی اسمیت، تنهایی به اندازه‌ی سیگار کشیدن و مصرف الکل خطرناک است.

۴- نوشیدن چای بسیار

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

Blue Zones نام پروژه‌ای است که طی آن نشنال جئوگرافیک به واکاوی سبک زندگی جوامعی می‌پردازد که در آن‌ها بیشترین تعداد افراد ۱۰۰ ساله وجود دارد. چیزی که خیلی در این موضوع به چشم می‌آید مصرف چای است. از چای سبز به خصوص به عنوان بهترین نوع چای یاد می‌شود چرا که تاثیرات مثبتی بر روی سلامتی مان دارد.

۵- از لحاظ جسمی قوی‌تر بودن

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

پژوهشی که در سوئد انجام شده نشان می‌دهد که اشخاصی که از لحاظ جسمی قوی نیستند، خطر مشکلات سلامتی و روانی بیشتر تهدیدشان می‌کند. طبق این پژوهش افرادی که قوای عضلانی شان بالاتر از میانگین بود، ۲۰ تا ۳۵ درصد شانس عمر طولانی تری داشتند. همچنین احتمال ابتلا به بیماری روانی در آن‌ها پایین‌تر بود.

۶- مصرف آجیل بیشتر

۸ مورد از دلایل عمر طولانی افراد را بشناسید

آجیل سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است؛ و طبق یافته‌های یک پژوهش دیگر، افرادی که دست کم سه بشقاب آجیل در هفته مصرف می‌کردند، احتمال مرگ زودرس شان ۳۹ درصد کمتر بود.

۷- شاد بودن

آشنایی با دلایل عمر طولانی افراد

بر اساس یافته‌های یک پژوهش، رضایت از زندگی، خوش بینی و احساسات مثبت نه تنها برای سلامتی مان خوب هستند بلکه عمرمان را هم طولانی‌تر می‌کنند. طبق مطالعات انجام شده، اشخاص شادتر ممکن است تا ۱۸ درصد بیشتر از افراد ناشاد عمر کنند.

۸- منظم و منضبط‌تر بودن

آشنایی با دلایل عمر طولانی افراد

منظم، منضبط، کارآمد و هدفمند بودن یکی دیگر از دلایل عمر طولانی است. این ویژگی‌ها نه تنها به زندگی حرفه‌ای و شخصی ما کمک می‌کند، بلکه در افزایش طول عمرمان نیز موثر است. بر اساس پژوهشی که دختران و پسران را تا رسیدن به سنین بالا مورد بررسی قرار داده بود، آن‌هایی که منظم‌تر و منضبط‌تر بودند، ۱۱ درصد طولانی‌تر از آن‌هایی که این دو ویژگی را نداشتند عمر کرده بودند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار