کاهش خطر مرگ زودرس با خوردن گردو
کد خبر: ۲۲۷۷
تاریخ انتشار: 2015 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
نتایج تحقیقات جدید در هلند نشان داده است که خوردن نصف مشت گردو در روز ، از خطر مرگ زودرس می کاهد.

تحقیقات قبلی به طور کلی به وجود ارتباط میان سلامت قلب و خوردن آجیل اشاره کرده بود، اما این اولین بار است که یک تحقیق خوردن مقدار معینی از خشکبار و به ویژه گردو را برای تضمین سلامت مشخص می کند.

محققان در دانشگاه ماستریخت هلند دراین تحقیق که ده سال به طول انجامید، به این نتیجه رسیدند که خوردن ده گرم گردو یا بادام زمینی در روز ، به میزان 23 درصد از خطر مرگ زودرس را می کاهد.

دراین تحقیق به هیچ یک از خاصیت های بادام زمینی که سرشار از نمک و چربی است، اشاره نشده است.

در سال 1986 بیش از 120 هزار هلندی در فاصله سنی 55 تا 69 سال با ارائه اطلاعاتی درباره رژیم غذایی و روش زندگی خود خود به محققان ، دراین تحقیق شرکت کردند، این تحقیق سپس نسبت مرگ این افراد را پس از ده سال بررسی کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد که خطر مرگ به علت بیماری های سرطان ، مرض قند ، بیماری های تنفسی و اختلالات عصبی درمیان مصرف کنندگان گردو کاهش یافته است.

براساس این تحقیقات، طی ده سال، خطر مرگ به میزان 23 درصد و نسبت ابتلا به بیماری ها و اختلالات عصبی به میزان 45 درصد و بیماری های تنفسی به میزان حدوداً 39 درصد و بیماری قند به میزان 30 درصد کاهش یافت.

نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی دانش بیماری ها منتشر شد.

" پیت وان دین برانت " مسئول این تیم تحقیقاتی گفت " وجود ارتباط میان خوردن 15 گرم گردو یا بادام زمینی در روز و کاهش میانگین مرگ و میر واضح بود".

وی افزود که دراین تحقیقات، این مساله درنظر گرفته شد که مصرف کنندگان گردو یا بادام زمینی ، بیش از دیگران میوه و سبزیجات مصرف می کنند و زنانی که از آجیل استفاده می کردند ، در مقایسه با سایر زنان ، قد و قامت بهتری داشتند.

منبع:العالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار