مو فرفری ها بخوانند
کد خبر: ۲۲۷۵۷۸
تاریخ انتشار: 2021 November 07    -    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
افراد دارای مو‌های فِر و مجعد می‌توانند با اقداماتی ساده از موی سر خود در فصل پاییز مراقبت کنند.
مو‌های مجعد و در اصطلاح فِر نیازمند توجه زیادی هستند؛ با شروع فصل پاییز زیبایی‌های طبیعی و چشم نواز انسان را به وجد می‌آورد؛ با این حال، هر فصل یک چالش برای انسان به ویژه مو‌های اوست.
 
مو فرفری ها بخوانند
 
در حالی که افراد دارای مو‌های لَخت و صاف مشکلی برای رسیدگی به مو‌های خود در تغییرات فصول ندارند، اما مو‌های مجعد نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند؛ با تغییر دما، موی این افراد دچار آشفتگی بیشتری شده و زمان آن می‌رسد که آن‌ها موی خود را کوتاه کنند.
 
متخصصان زیبایی راهکار‌های ذیل را به افراد دارای مو‌های مجعد در فصل پاییز پیشنهاداتی می‌کنند.
 
۱- مو‌های خود را مرطوب نگه دارید: برای جلوگیری از وِزوِز شدن موی سر در برابر تغییرات دما، این افراد بهتر است مو‌های خود را با روغن مناسب مرطوب نگه دارند؛ اگر دارای مو‌های ضخیم هستید می‌توانید از روغن‌های نارگیل و روغن کرچک استفاده کنید؛ این امر به مرطوب و شاداب شدن موی سر شما کمک کرده و مانع از آسیب‌های فصلی به آن می‌شود.
 
۲- کمی مو‌های خود را کوتاه کنید: زمانی که شاهد مو خوره در موی سر خود هستید، یعنی زمان آن فرا رسیده است که کمی آن را کوتاه کنید؛ افراد دارای مو‌های مجعد می‌توانند این کار را خود در منزل با کمک قیچی انجام دهند سپس مو‌های خود را بشویند و آن را با روغن مرطوب کنند.
 
۳- بخار دادن: یکی از روش‌هایی که امروزه در بسیاری از آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخار دادن موی سر به وسیله دستگاهی کلاهی شکل است. این روش باعث مرطوب شدن عمیق موی سر شده و از موی سر در برابر تغییرات دما در فصل پاییز جلوگیری می‌کند.
 
۴- استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب: افراد دارای مو‌های مجعد نیازی به استفاده از شامپو‌های دارای مواد شیمیایی و پارابن ندارند؛شما می‌توانید  به جای این شامپو‌های نامناسب از شامپو‌های ملایم و نرم کننده‌های فصلی استفاده کنید. این شامپو‌ها به حفظ روغن طبیعی پوست کمک می‌کنند.
 
از دیگر مواردی که افراد دارای مو‌های مجعد باید در فصل پاییز رعایت کنند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
۱- استفاده از ماسک‌های مخصوص موی سر
۲- استفاده از نرم کننده‌های ضد وِزوِز شدگی مو
۳- استفاده از نرم کننده پیش از استفاد از شامپو
۴- کمتر استفاده کردن از محصولات فرم دهنده موی سر مانند ژل
۵- درمان بیماری‌های مرتبط با پوست سر
۶- استفاده از پروتئین کافی در رژیم غذایی
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار