انواع دیوار پوش به همراه مزایا و معایب آن
کد خبر: ۲۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: 2021 November 09    -    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
دیوارپوش با توجه به نامش، به جنسی گفته میشود که با قرار گرفتن بر روی دیوار اصلی، آنرا می‌پوشاند. دیوارپوش موجب جلوه و زیبایی بیشتر به دکوراسیون داخلی خانه می‌شود. دیوارپوش، تنوع بالایی از نظر جنس و ظاهر دارد و دارای قابلیت‌های خاصی می‌باشد. باتوجه به کارکرد و ویژگی‌های دیوارپوش، انواع متنوعی از آن در بازار وجود دارد.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن«تابناک با تو» -  ساده‌ترین راه برای اینکه به فضای دکوراسیون داخلی، جلوه بیشتری بدهید، استفاده از دیوارپوش می‌باشد. از رایج‌ترین نمونه‌های تزیین دیوار‌ها میتوان به رنگ یا کاغذ دیواری اشاره کرد، ولی امروزه از انواع دیوارپوش برای طول عمر بیشتر و ظاهری متفاوت‌تر برای پوشش دیوار‌ها استفاده میکنند.

دیوارپوش با توجه به نامش، به جنسی گفته میشود که با قرار گرفتن بر روی دیوار اصلی، آنرا می‌پوشاند. دیوارپوش موجب جلوه و زیبایی بیشتر به دکوراسیون داخلی خانه می‌شود. دیوارپوش، تنوع بالایی از نظر جنس و ظاهر دارد و دارای قابلیت‌های خاصی می‌باشد. باتوجه به کارکرد و ویژگی‌های دیوارپوش، انواع متنوعی از آن در بازار وجود دارد. معمولاً از دیوارپوش به دلایل متنوعی استفاده می‌کنند که در ادامه این دلایل عبارتند از:

- بخاطر رطوبت همیشگی دیوار، معمولا رنگ و کاغذ دیواری کردن آن منطقه بی تاثیر است؛ بگونه‌ای که لکه‌های زرد پس از مدتی دوباره خود نمایی می کنند.

- منطقه‌ای از دیوار دارای خرابی است به گونه‌ای که در صورت نصب دیوارپوش، از نظر زمانی و مادی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

- دیوارپوش برای مناطق تجاری و اداری که دربرابر استهلاک بسیاری هستند، مناسب است.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

دیوارپوش‌ها متشکل از دونوع دیوارپوش‌های داخلی و خارجی می‌باشد. دیوارپوش‌های خارجی دربرابر عوامل محیطی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند که از این عوامل میتوان به بارش باران و تابش نور خورشید اشاره کرد. انواع دیوارپوش‌های خارجی شامل آجر، سنگ، ورق‌های کامپوزیت و … می‌باشند. دیوارپوش‌های داخلی نسبت به دیوارپوش‌های خارجی تنوع بیشتری دارند و برای انواع سلیقه‌های مناسب هستند. از این رو برای ایجاد طرح‌های متنوع و زیبا رقابت در بین تولیدکنندگان، بسیار بالاست.

انواع دیوارپوش

دیوارپوش‌ها از نظر جنس ساختاری و کاربردی به انواع مختلف ام دی اف و پی وی سی تقسیم میشوند. در ادامه با دیوارپوش‌های دیگر نظیر دیوارپوش چرمی، دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سه بعدی، سنگی، آلومینیومی، شیشه‌ای آشنا شوید:

* دیوارپوش طرح چوب پی وی سی

از انواع رایج دیوارپوش میتوان به دیوارپوش‌های پی وی سی اشاره کرد که در زمان استفاده و پس از نصب از مزایای زیادی برخوردارند. به این ترتیب که برای این نوع دیوراپوش‌ها کاربرد گسترده‌ای وجود دارد یعنی میتوان از آن‌ها در حمام، اتاق‌ها و یا هر مکانی استفاده کرد؛ به این دلیل که دربرابر آب و آتش، مقاومت بالایی دارند و همچنین استحکام مطلوبی از خود دربرابر رطوبت نیز نشان می‌دهند.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

بنابراین مقاومت بالا در برابر حرارت و همچنین طول عمر بالا از مزایای دیوارپوش پی وی سی محسوب می‌شود که شکل ظاهری و استحکام آن‌ها حتی بعد از استفاده طولانی مدت از این دیوارپوش حفظ میشود و همیشه زیبایی خود را دارد. در ضمن خاصیت آنتی باکتریال این نوع از دیوارپوش در دیوارپوش‌های کمی قابل مشاهده است، از این رو قابلیت استفاده از این نوع دیوارپوش با توجه به مزایایش، گستره است. دیوارپوش پی وی سی مزیت دیگری دارد که قابل شست و شو است و به راحتی تمیز میشود و بعنوان عایق حراراتی، مناسب هستند. البته این نکته را در نظر بگیرید که خالی بودن پشت دیوارپوش پی وی سی موجب میشود که در اثر ضربه و فشار، خسارت ببیند.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

* دیوار پوش ام دی اف

دیوارپوش ام دی اف از دیگر دیوارپوش‌ها به شمار می‌رود که بهتر است با مزایا و معایب این دیوارپوش آشنا شوید و سپس با توجه به عوامل مختلف، آن را در دکوراسیون‌های داخلی متفاوت، نصب کنید. مزیت دیوارپوش ام دی اف اینست که طرح و نقش‌های متنوعی دارد و از روکش‌های زیبایی برای آن‌ها استفاده میشود تا قابلیت استفاده از آن گسترده شود. این نوع از دیوارپوش‌ها از دوام بالایی در مقابل نور خورشید برخوردارند و با گذشت زمان، تغییر رنگی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. دیوارپوش‌های ام دی اف، مقاومت مناسبی را دربرابر انقباض و انبساط از خود نشان می‌دهند.

یکی از معایب دیوارپوش‌های ام دی اف اینست که از مقاومت در برابر حرارت برخوردار نیستند و حساسیت بسیار زیادی نسبت به عامل حرارت از خود نشان می‌دهند. از این رو برای اماکنی که رطوبت دارد استفاده از این نوع دیوار پوش، مناسب نیست.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

* دیوارپوش چرمی

در اماکنی همچون لابی هتل ها، مجتمع‌های تجاری، مسکونی و مهدکودک‌ها میتوان از دیوارپوش چرمی استفاده کرد. این نوع دیوارپوش دربرابر حریق و صدا بعنوان یک عایق مناسب محسوب میشود و طرح‌های سه بعدی دارد.

* دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی در مقایسه با مدل‌های دیگر دیوارپوش، استحکام و کیفیت بیشتری دارد. این نوع دیوارپوش دارای طرح‌های مختلف سنگی می‌باشد. سنگ‌ها با توجه به طرح‌های مورب و یا عمودی از هم متفاوت هستند. در زمان خرید دیوارپوش سنگی این نکته را در نظر بگیرید که روشن و تیره بودن رنگ سنگ باید با دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

* دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی به قطعات کوچک آلومینیومی گفته میشود که طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. یکی از مزیت‌های خوب این نوع دیوارپوش‌ها قابلیت چسبی بودن آنهاست که به راحتی نصب می‌شوند. قطر این کامپوزیت‌ها ۴ میلی متر است که برای هماهنگی با سقف کاذب آلومینیومی آشپزخانه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ارائه شده است.

* دیوارپوش چوبی

به مجموعه‌ای از ورق‌های چوبی که در ابعاد و طرح‌های متنوعی تهیه میشود، دیوارپوش چوبی می‌گویند. از پانل چوبی با انواع رنگ‌ها میتوان برای زیباتر شدن طرح پوشش دیوار استفاده کرد. دوام دیوارپوش چوبی مناسب است، اما به نگهداری در طولانی مدت نیاز دارد که از این رو میتوان بمنظور افزایش طول عمر مفید پانل چوبی از روکش استفاده کرد.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

* دیوارپوش شیشه ای

جدیدترین راه برای اینکه فضا‌های خالی در دکوراسیون داخلی را پر کنید استفاده از دیوارپوش‌های شیشه‌ای می‌باشد. انواع و رنگ‌های متنوعی از دیوارپوش‌های شیشه‌ای وجود دارد که طبق سلیقه و نوع دکوراسیون منزلتان میتوانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. دیوارپوش‌های شیشه‌ای با توجه به اینکه از قابلیت نشکن برخوردارند، مقاومت خوبی دربرابر حرارت و گرما از خود نشان می‌دهند. این نوع دیوار پوش در اماکنی کاربرد دارد که از آن‌ها میتوان به فضای بین کابینت‌ها مثل قسمت‌های جدا شده سوپر مارکت کابینت و سطوح روی کابینت اشاره کرد.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

* دیوارپوش سه بعدی

در دیزاین منزل شما استفاده از دیوارپوش سه بعدی تاثیر بسزایی دارد. طرح‌های مدرن این دیوارپوش، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. همچنین دیوارپوش سه بعدی، منزل شما را بطور چشمگیری زیبا میکند. طرح‌های ویژه و مدرنی از دیوارپوش سه بعدی در مقایسه با انواع دیوارپوش وجود دارد. افرادی که در دیزاین منزلشان به استفاده از طرح‌های خلاقانه و مدرن تمایل دارند، میتوانند از دیوارپوش سه بعدی استفاده کنند.

* دیوارپوش کناف

از جدیدترین دیوارپوش‌ها میتوان دیوارپوش کناف را نام برد. جنس این دیوارپوش‌ها از پنل‌های گچی می‌باشد که روکش آن کاغذیست. این دیوارپوش بخاطر سبک وزن بودنش دربرابر آتش، گرما، رطوبت و صدا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. معمولاً کاربرد استفاده از دیوارپوش کناف در جا‌های قوس دار می‌باشد، به این دلیل که براحتی نصب میشود و بعد از نصب به راحتی قابلیت رنگ کردن را دارند.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

قیمت دیوارپوش

دیوارپوش با توجه به متریالی که دارد، قیمت گذاری میشود. متریال انواع دیوار پوش‌ها نظیر دیوارپوش چوبی، دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش فومی، دیوارپوش سنگی، دیوارپوش بتنی، دیوارپوش ام دی اف، دیوارپوش اکسپوز با هم متفاوتند. از این رو دیوار پوش‌ها دارای قیمت متفاوتی هستند. از دیگر عواملی که در تعیین قیمت دیوارپوش موثر است، درجه کیفیت دیوار پوش می‌باشد یعنی اینکه از چوب طبیعی با چه درجه کیفیتی درست شده است.

معرفی انواع دیوار پوش بهمراه مزایا و معایب آن

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار