حرکت اعتراضی مقابل ساختمان مرکزی فیسبوک
کد خبر: ۲۲۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
یک گروه در آمریکا که از مخالفان سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی جریان اصلی هستند در مقابل ساختمان مرکزی فیسبوک در کالیفرنیا مجسمه یک گوریل بزرگ با ۱۰ هزار موز گذاشتند.

یک گروه در آمریکا که از مخالفان سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی جریان اصلی هستند در مقابل ساختمان مرکزی فیسبوک در کالیفرنیا مجسمه یک گوریل بزرگ با ۱۰ هزار موز گذاشتند.

این گوریل دو متر و سیزده سانتی‌متری چوبی و فلزی برای دقایقی روبه‌روی تابلوی آبی ساختمان مرکزی فیسبوک باقی ماند و سپس بلافاصله از آنجا بیرون برده شد.

موزهای همراه گوریل هم به خیریه مسئول توزیع غذا برای فقرا داده شد.

حرکت اعتراضی مقابل ساختمان مرکزی فیسبوک

این گوریل ساخته گروه سیپین ترایب است که معادل فارسی آن قبیله انسان خردمند است. اعضای این گروه خود را اولین ملت مستقل دیجیتال می‌نامند که نیاز و رفاه انسان‌ها و سیاره زمین را بر همه‌چیز دیگر اولویت می‌دانند.

گوریل به یاد گوریلی که پنج سال پیش در باغ وحش سینسیناتی آمریکا کشته شد، هارامبی نامیده شده است. هارامبی بر اساس تصاویری که دیده می‌شد قصد رساندن آزار به کودک افتاده داخل محوطه را نداشت اما مسئولان باغ وحش او را کشتند که آن اقدام با انتقادهای گسترده مواجه شد.

مجسمه هارامبی قبل از آنکه به کالیفرنیا برود مدتی در خیابان وال‌استریت نیویورک به نمایش گذاشته شده بود.

آن زمان سخنگوی گروه سیپین گفته بود که این مجسمه به طور موقت در وال‌استریت است و قرار است در نقاط دیگر آمریکا به نمایش گذاشته شود.

گروه سیپین ترایب گفته این کارها برای آن است که نشان دهد چگونه نهادهای مالی بزرگی مانند شرکت‌های وال استریت یا امپراتوری‌های فناوری مثل فیسبوک "ساختار قدرت فراگیری ساخته‌اند که با نیازهای روزانه مردم ارتباطی ندارد. "

مجسمه گوریل در وال‌استریت از سوی مقام‌های شهری اجازه نمایش نداشت اما ترایب سیپین اعلام کرده بود که پلیس و مقام‌های محلی دیگر با این گروه همکاری دوستانه‌ای داشتند و نصب مجسمه را آسان کردند.

ترایب سیپین می‌گوید مشغول ایجاد یک شبکه اجتماعی جایگزین برای شبکه‌های موجود است که به جای آنکه با الگوریتم شرکت‌های تجاری کنترل شود، توسط خود مردم مدیریت خواهد شد.

فرانسیس هاگن، مدیر سابق تولیدات شرکت فیسبوک، اخیرا درباره فیسبوک افشاگری کرده و گفته اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد این شرکت منافع خود را بر ایمنی کودکان و نوجوانان در این شبکه اجتماعی و اینستاگرام که متعلق به فیسبوک است، ترجیح داده است. اتهامی که فیسبوک رد می‌کند.

بی بی سی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
2
موزهارو بیاید صدقه بدید به ایرانیا. سرشون تو زباله ست گرسنه ان خخخخ ایرانی بیچاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار