آیا خزندگان پرنده و اژدهایان بالدار واقعا منقرض شده‌اند؟
کد خبر: ۲۲۶۷۰۹
تاریخ انتشار: 2021 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
برخی از عکاسان خزندگان پرنده مدرن را مشاهده و از آن‌ها عکس گرفته‌اند که این تردید‌هایی را برای انقراض آن‌ها ایجاد کرده است.
خزندگان پتروزار‌ها، بزرگترین موجوداتی بودند که در آسمان پرسه می‌زدند، طول بال این پرنده تقریباً به ۴۰ فوت می‌رسید. پتروداکتیل‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون سال بر آسمان ماقبل تاریخ فرمانروایی می‌کردند، تا این‌که همه آن‌ها در حدود ۶۵ میلیون سال پیش با دایناسور‌ها از بین رفتند.
 
آیا خزندگان پرنده و اژدهایان بالدار واقعا منقرض شده‌اند؟
 
براساس گزارش‌ها، موارد زیادی از موجودات مدرن مشاهده شده که طبق گزارش شاهدان عینی ظاهراً شبیه پتروزار‌ها یا خزندگان بالدار هستند. همچنین بسیاری از حکاکی‌های سنگی جذاب و حتی برخی از عکس‌ها وجود این گونه جانوران پرنده شگفت انگیز را نشان می‌دهد که گویی از انقراض ۶۵ میلیون سال پیش جان سالم به در برده و قادر بوده‌اند در تعداد کمی در نقاط دور افتاده جهان پنهان شوند.
 
اگرچه به نظر نمی‌رسد شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر ناپدید شدن پتروزار‌ها در میلیون‌ها سال وجود داشته باشد، اما هنوز هیچ گونه یا لاشه‌ای از  آن‌ها پیدا نشده است. گفته شده که برخی از افراد این خزنده بالدار را مشاهده کرده و داستان‌هایی در مورد وجود پتروزار‌ها ثبت کرده‌اند. صد‌ها سال است که خزندگان پرنده مشاهده شده‌اند و برخی معتقدند که داستان اژدهایان "افسانه ای" موجود در فرهنگ برخی از مردم به دیدن آن پتروزار‌ها نسبت داده می‌شود. در ادامه این مطلب ما برای شما کاربران گرامی برخی داستان‌ها درباره این خزندگان پرنده را جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.
 
داستان‌هایی درباره مشاهده پتروزار‌ها
 
می ۱۹۶۱، ایالت نیویورک: یک تاجر با هواپیمای شخصی خود بر فراز دره رودخانه هادسون پرواز می‌کرد او پس از سقوطش ادعا کرد:" هواپیمای او توسط یک موجود پرنده بزرگ شبیه پتروزار‌هازمین خورد".
 
اوایل دهه ۱۹۶۰، کالیفرنیا: زن و شوهری که در جنگل ملی ترینیتی رانندگی می‌کردند گزارش کردند سایه پرنده‌ای غول پیکر با طول بال حدود ۱۴ پا را مشاهده کردند که بعداً آن را پتروزار‌ها توصیف کردند.
 
ژانویه ۱۹۷۶، هارلینگن، تگزاس: نوجوانان جکی دیویس و تریسی لوسون گزارش کردند که یک پرنده روی زمین ایستاده که حدود پنج پا ارتفاع دارد، رنگ آن تیره، با سر طاس، صورت شبیه گوریل و منقار بلند و تیز تقریباً شش اینچ را مشاهده کرده‌اند، گفته شده بعد از گزارش این گروه  تحقیقاتی در همان محل صورت گرفت  که در پی آن سه انگشت به طول حدود ۸ اینچ را در همان مکان پیدا شد.
 
فوریه ۱۹۷۶، سان آنتونیو، تگزاس: سه معلم مدرسه ابتدایی هنگام رانندگی  توصیف کرد یک  خزنده بالدار منقرض شده روی ماشین خود  مشاهده کرد واظهار کرد: طول این پرنده بین ۱۵ تا ۲۰ فوت بود.
 
سپتامبر ۱۹۸۲، لوس فرنوس، تگزاس: راننده آمبولانس به نام جیمز تامپسون هنگام رانندگی در بزرگراه یک پرنده بزرگ در حال پرواز بر فراز منطقه مشاهده کرد. جیمز این پرنده را سیاه یا خاکستری با بافت سفت و بدون پر توصیف کرد به گفته این راننده، پرنده  دارای دو بال در حدود ۵ یا ۶ فوت بود. یک قوز در پشت داشت. جیمز پس از تحقیقات فراوان متوجه شد پرنده به یک پتروزار‌ها شبیه بود.
 
شاید این گزارش‌های متعدد در مورد دیدن پتروزار‌ها در دوران مدرن کمی مضحک به نظر برسد، در نهایت، شاید اینطور بوده است که شاهدان عینی برخی از گونه‌های خفاش یا پرندگان بزرگ را نمی‌شناختند، اما آیا این مشاهده‌ها واقعاً حقیقت دارد؟
 
یک نظریه اعلام می کند که آنچه این افراد می‌بینند اصلاً یک گوشت و خون واقعی نیست، بلکه ماهیتی چند بعدی یا به اصطلاح "zooform" است. اصطلاح "zooform" برای اولین بار توسط جاناتان داوس، متخصص کریپتوزولوژ، در سال ۱۹۹۰ مطرح شد و آن دسته از موجوداتی را که از نظر جسمی به عنوان یک حیوان واقعی ظاهر می‌شوند، مانند ارواح یا تجسم قدرت ذهن به نام Tulpa توصیف کرد. افزون بر جاناتان، فیلسوفان تبتی این ماهیت را به معنی "ظهور" یا "تجلی" می‌نامند، که در آن یک موجود توسط نیروی روحی یا روانی برانگیخته می‌شود. حال ممکن است برای برخی از کاربران سوال شود که  آیا این نظریه‌ها می‌تواند مربوط به مواردی باشد که ما در مورد آن‌ها صحبت کردیم؟ یا آن پتروزار‌ها واقعاً هنوز در مکان‌های دور دنیا در حال پرسه زدن هستند مانند میلیون‌ها سال پیش در آسمان پرسه می‌زنند؟
 
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار