قطعی پمپ‌بنزین‌ها، مرغ را کمیاب کرد
کد خبر: ۲۲۶۶۴۳
تاریخ انتشار: 2021 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
بررسی‌ها نشان می‌دهد مرغ در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۳۸ هزار و ۸۰۰ فروخته می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد مرغ در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۳۸ هزار و ۸۰۰ فروخته می‌شود.
 
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به کمبود مرغ در بازار گفت: علت کمبود مرغ در تهران و شهرستان‌ها به اختلال گسترده روز گذشته در روند سوخت‌گیری بنزین ارتباط دارد. ۸۰ درصد مرغ تهران از شهرستان‌ها تامین می‌شود و به دلیل عدم سوخت‌رسانی توزیع مرغ به تهران کند شده است.
 
محمد یوسفی توضیح داد: تولید مرغ در دو روز اخیر کم نشده است. ماهانه در سالن‌ها حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون جوجه‌ریزی می‌شود. هر چند تعداد جوجه‌ها کم است و بخشی از آنها از کشورهای دیگر وارد شده اما با توزیع به موقع خوراک مرغ این مشکلات برطرف می‌شود.
 
تولید مرغ در تابستان کم شد
 
هر چند تولیدکنندگان مرغ مدعی هستند تولید مرغ کم نشده اما طبق گزارش مرکز آمار تولید مرغ در فصل تابستان اندکی کمتر بوده است.
 
وزن گوشت انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تابستان ١۴٠٠ جمعا ۵۱۰ هزار تن بوده یعنی مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل تابستان ١۴٠٠ نسبت به فصل بهار ١۴٠٠ حدود ٢,٢ درصد کاهش داشته است.
 
این کاهش عرضه نشان می‌دهد مرغداران تولید خود را به دلیل عدم عرضه دان مرغ کم کرده‌اند که این مساله بر قیمت مرغ اثرگذار است.
 
کمبود خوراک
 
او ادامه داد: کمبود دان مرغ همچنان وجود دارد اما این به معنای افزایش قیمت مرغ در مرغداری‌ها نیست. مرغداران نمی‌توانند گران فروشی کنند. حتی در زمانی که مرغ کیلویی ۱۸ هزار تومان بود ماموران دولتی در کشتارگاه‌ها برای دریافت مرغ با نرخ مصوب حضور داشتند و کسی اجازه افزایش قیمت مرغ را نداشت.
 
یوسفی گفت: امیدواریم با برطرف شدن مشکل مرغداران در تامین مواد اولیه شاهد افزایش تولید مرغ در شب عید باشیم.
 
با نامه‌نگاری مرغداران بالاخره مرغ به کیلویی ۳۱ هزار تومان رسید. ۲۰ درصد مرغداری‌ها به دلیل افزایش هزینه تولید تعطیل شدند. پیش از این رضا مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گفته بود: از ۲۲ هزار و ۵۰۰ مرغداری تنها ۱۸ هزار واحد فعال هستند.
تجارت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار