تلاش عجیب فیس‌بوک و رقابت با تیک‌تاک
کد خبر: ۲۲۶۶۱۷
تاریخ انتشار: 2021 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
فیس‌بوک قصد دارد در رقابت با پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک تمرکز خود را بر ویدیوهای کوتاه بگذارد. زاکربرگ انتقادهایی را که اخیرا از فیس‌بوک شده است یک کمپین دانسته و آنها را رد می‌کند. تیک‌تاک که تمرکزش به ویژه بر کلیپ‌های ویدئویی کوتاه است، توانسته با این فرمت از فیس‌بوک و اینستاگرام بویژه در میان نوجوانان و جوانان پیشی بگیرد.

تلاش فیس‌بوک برای جذب بیشتر جوان‌ترها و رقابت با تیک‌تاک

تلاش فیس‌بوک برای جذب بیشتر جوان‌ترها و رقابت با تیک‌تاکتابناک باتو ـــ فیس‌بوک می‌خواهد فعالیت و نیروی خود را بیشتر روی کاربران جوان تمرکز کند. مارک زاکربرگ، موسس و رئیس این شبکه گفته است، "همه برنامه‌های گروه با هدف تبدیل شدن به بهترین خدمات برای جوانان ۱۸ تا ۲۹ متمرکز است و نه بهینه‌سازی برای جذب عده بیشتری از افراد مسن".

هم‌زمان، فیس‌بوک قصد دارد میلیاردها دلار برای ساختن یک دنیای مجازی به نام "متاورس" سرمایه‌گذاری کرده و برای آن ۱۰ هزار کارشناس زبده فناوری اطلاعات در کشورهای اتحادیه اروپا استخدام کند. این تلاش‌ها تا حد زیادی برای رقابت با محبوبیت روزافزون شبکه اجتماعی تیک‌تاک (TikTok) است که زاکربرگ از آن به عنوان یکی از قدرترین رقبای خود یاد کرده است.


تیک‌تاک که تمرکزش به ویژه بر کلیپ‌های ویدئویی کوتاه است، توانسته با این فرمت از فیس‌بوک و اینستاگرام بویژه در میان نوجوانان و جوانان پیشی بگیرد. تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از درآمد تبلیغات ویدیویی از کلیپ‌های کمتر از ۱۵ ثانیه به دست می‌آید.

تلاش فیس‌بوک برای جذب بیشتر جوان‌ترها و رقابت با تیک‌تاک

ممکن است این مرحله در کوتاه مدت، منجر به کاهش کاربران فیس‌بوک شود، اما زاکربرگ "جوان سازی" را در دراز مدت، گام درستی ارزیابی می‌کند. به گفته او اجرای کامل این تغییرات احتمالا "سال‌ها طول می‌کشد". آخرین اسناد داخلی فیس بوک که به بیرون درز کرده شامل تحلیل‌هایی است که نشان می‌دهد این پلتفرم در بین جوانان ایالات متحده از جذابیت کمتری برخوردار است.

برنامه‌های جدید فیس‌بوک درست هنگامی اعلام می‌شود که این شبکه اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. اخیرا وال‌استریت ژورنال انتقادهای فرانسس هاگن، یکی از همکاران پیشین شبکه فیس‌بوک را منتشر کرده که هاگن در آنها از جمله گفته است، "فیس‌بوک با نشر دست‌چین شده اخبار بر آن است تا کاربران را خشمگین ساخته و از این طریق آن‌ها را به فعالیت بیشتر در این شبکه ترغیب کند".


به گفته هاگن "فیسبوک سود را بر رفاه مردم مقدم می‌داند". زاکربرگ انتقادهای فرانسس هاگن را "بی پایه و غیرمنطقی" خوانده و آن را بخشی از یک "تلاش هماهنگ" علیه فیسبوک دانسته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار