قیمتی ترین جواهر سلطنتی جهان
کد خبر: ۲۲۶۴۷۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
آصف جاه هفتم، در آن زمان حاکم حیدرآباد ِ پاکستان و یکی از ثروتمندترین مردان دنیا بود. اما نظام به یک گردنبند اکتفا نکرد. او این اختیار را به ملکه داد که یکی دیگر از جواهرات مجموعه‌ی گران قیمت خود را هم انتخاب کند. انتخاب ملکه یک نیم‌تاج گل دار مزین به گل‌های نقره‌ای جداشدنی بود. ملکه از این گل‌ها به شکل گل سینه استفاده می‌کند.
قیمتی ترین جواهر سلطنتی دنیا
قیمتی ترین جواهر سلطنتی دنیاتابناک باتو ـــ دوشس کمبریج مجموعه ی عظیمی از جواهرات بسیار گران قیمتی دارد که بسیاری از آن ها از ملکه انگلیس به او رسیده است. اما یکی از این جواهرات از بقیه متمایز است: گردنبند نظام حیدرآباد.
 
این گردنبند که الیزابت دوم پیش از ملکه شدنش آن را هدیه گرفته بود، گران قیمت ترین جواهر سلطنتی دنیا است. به گفته ی محققان، گردنبند نظام حیدرآباد ۶۶/۳ میلیون پوند ارزش دارد.
 
قیمت ترین جواهر سلطنتی دنیا
 
این در حالی است که گران قیمت ترین جواهر ملکه انگلیس که گل سینه ای به نام «کالینن سوم و چهارم» است، ۵۰ میلیون پوند قیمت دارد. این گردنبند را نظام حیدرآباد در سال ۱۹۴۷ به مناسبت عروسی الیزابت دوم به او هدیه داده بود.
 
آصف جاه هفتم، در آن زمان حاکم حیدرآباد ِ پاکستان و یکی از ثروتمندترین مردان دنیا بود. اما نظام به یک گردنبند اکتفا نکرد. او این اختیار را به ملکه داد که یکی دیگر از جواهرات مجموعه ی گران قیمت خود را هم انتخاب کند. انتخاب ملکه یک نیم‌تاج گل دار مزین به گل های نقره ای جداشدنی بود. ملکه از این گل ها به شکل گل سینه استفاده می کند. گردنبند با نیم‌تاج ست بود و هر دو قطعه پوشیده از الماس و از جنس طلای سفید بودند.
 
این گردنبند که در سال ۱۹۳۵ توسط شرکت جواهرسازی مشهور کارتیه ساخته شد، فرمی پیچیده دارد و مزین به الماس هایی هندسی است که در قسمت گل دار گردنبند کار گذاشته شده اند.
 
هیو رابرتس، که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ مدیر مجموعه سلطنتی و بازرس آثار هنری ملکه بود، یک بار در وصف این گردنبند صحبت کرده بود.
 
او در این باره گفته بود: «در مرکز گردنبند یک آویز دو تایی جدا شدنی به همراه ۱۳ الماس با برش زمردی و یک آویز گلابی شکل وجود دارد.»
 
الیزابت دوم بعد از ازدواجش با پرنس فیلیپ، بارها از این گردنبند استفاده کرد و حتی در مجموعه عکس های پرتره ای که پیش از مراسم تاجگذاری اش از او گرفته شد آن را به گردن دارد.
 
قیمت ترین جواهر سلطنتی دنیا
 
در فوریه ی سال ۲۰۱۴ کیت میدلتون برای اولین بار این گردنبند را به گردن انداخت. دوشس کمبریج این گردنبند را در مراسمی در گالری پرتره های ملی انگلیس انداخته بود. در آن زمان تصور می شد ملکه این گردنبند را به کیت قرض داده اما دوشس بعد از آن هم دوباره از آن استفاده کرد. در دسامبر ۲۰۱۹ نیز او با این گردنبند در یک مهمانی حضور پیدا کرد.
روزیاتو

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
2
49
کشورهاشون رو استعمار و تقسیم کردند، تازه بهشون هدیه های گرانقیمت هم می دادند. حقارت بد دردی است.
پاسخ ها
..............
| |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
یادتون نره که چین با ما چه میکند
ناشناس
| |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
چین کدو قسمت کشور ما رو جدا کرده؟
مردم
| |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
لازم نیست جایی رو جدا کنه تمام ثروت کشور رو بی سر وصدا صاحب شده متاسفانه همه در خابیم
ناشناس
| |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
........ به شقیقه چکار دارد، فردی که د ر این وسط چین را به میان کشیدی، یا واقعا هیچ مطالعه ای نداری یا اینکه وصل ...... هستی در تاریخ برو بخوان چین همسایه ما بود در مدت 3000 سال گذشته کدام جنگ را با ما داشته و کجا را جدا کرده ولی انگلیس در 200 سال گذشته منابع نفتی را تاراج کرد و بخش های بزرگی از ایران را مستقیم یا غیر مستقیم جدا کرد حتی در قرارداد ترکمنچای هم نقش اصلی را برای جدا کردن بخش هایی از خاک ما داشت ، در یک کلام همه دنبال منافع خودشان هستند ، غرب یا شرق ، دوستی ها و دشمنی ها فقط بر اساس منافع هست متاسفانه این چیزی است که هنوز اکثریت ملت ما و دولتمردان ما هضم نکردند ،
مردم
| |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
اقای بسیار باسواد الان دیگه روش عوض شده چیزی رو که میتونه با یه قرارداد راحت بدست بیاره دلیلی برا لشکرکشی نداره شما بجای خوندن تاریخ یه کم اوضاع فعلی رو برسی کن گوشی انشالله که بیاد دستت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
5
الان هم ما به روسیه قول داده ایم (روسیه به ما دستور داده است) که از منابع گازی خزر استفاده نکنیم ، چون خیلی کشور مستقل و قدرتمندی هستیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار