شلغم براي بيماران مبتلا به دیابت مفيد است
کد خبر: ۲۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار: 2021 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
شلغم براي بيماران مبتلا به بيماري قند مفيد است و از خام آن مي توان به عنوان انسولين گياهي استفاده كرد.

شلغم براي بيماران مبتلا به دیابت مفيد است

شلغم براي بيماران مبتلا به بيماري قند مفيد است و از خام آن مي توان به عنوان انسولين گياهي استفاده كرد.

متخصص گیاهان دارویی بازار گیاهان دارویی سازمان میادین شهرداری اصفهان شلغم را یکی از سبزیجات مهم و با خواص دارویی فراوان عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده شلغم داراي ۳۵ كيلو كالري انرژي، پروتئين، گلوسيد، چربي‌، فيبر، گوگرد، پتاسيم، كلسيم، ويتامين سي، فسفر، سديم، منیزیم و آهن است.
وی با اشاره به طبیعت شلغم که از نظر طب قديم ايران گرم و تر است؛ افزود: این گیاه يكي از پاك كننده ها و سازنده هاي خون بوده و املاح كلسيم و منيزيم موجود در آن موجب جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي خطرناكي مانند سرطان مي شود.
وی تصریح کرد: پتاسيم موجود در شلغم، چربي را خنثي مي كند و آرسنيك آن در تشكيل گويچه هاي سفيد و قرمز خون دخالت مستقيم دارد و از طرف ديگر فسفر موجود در شلغم، موجب تقويت ياخته هاي عصبي مي شود.
متخصص گیاهان دارویی بازار گیاهان دارویی سازمان میادین شهرداری اصفهان ادامه داد: اين گياه حاوي مقادير زيادي آهن و مس نيز هست كه سبب ازدياد خون به ويژه هموگلوبين مي شود و وجود ويتامين آ، ب و ث در برگ و ريشه آن، به خوبي نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبي و به خصوص در تعادل تغذيه است.

زارعی یادآور شد: به طور کلی شلغم به عنوان اشتهاآور، درمان ضعف جنسی و افزاینده اسپرم، تسکین دهنده سرفه و درمان گلودرد، درمان جوش صورت، درمان شب کوری، تقویت حافظه، استحکام استخوان ها، درمان سرمازدگی دست و پا، سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت مزمن استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: شلغم براي بيماران مبتلا به بيماري قند مفيد است و از خام آن مي توان به عنوان انسولين گياهي استفاده كرد.

ایمنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار