برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کرد
کد خبر: ۲۲۶۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا گفت: برای لغو محدودیت‌ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کنیم.
مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا در  با اشاره به اینکه لغو محدودیت ها منافاتی با مقابله و حتی پیشگیری با موج ششم بیماری کرونا در کشور ندارد، اظهار کرد: مطالعات نشان می دهد که زمان رخداد پیک جدید بیماری کرونا در دنیا و حتی کشورمان به طور قطع امکان پذیر نیست، اما می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از بروز پیک بعدی بیماری کرونا پیشگیری کرد.
 
او با اشاره به اینکه در حال حاضر پیک ششم بیماری کرونا در هر زمانی ممکن است که در کشور رخ بدهد، ادامه داد: برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها یا برگزاری مراسمات مذهبی و آئینی نباید هیچ عجله ای کرد و لغو محدودیت ها باید بر اساس اولویت بندی انجام شود و سپس با رصد نتایج آن مرحله به مرحله بازگشایی ها را انجام داد.
 
یونسیان بیان کرد: امروزه هر بازگشایی و لغو محدودیتی همراه با مخاطراتی است، اما نمی توانیم تا ابد همه جا را بسته نگه داریم. ما در ابتدا و بر اساس اولویت ها بازگشایی ها را انجام داده و سپس نتایج آن را بعد از بررسی های لازم به ستاد ملی کرونا ارسال می کنیم و این ستاد تصمیم گیری خواهد کرد که مراحل بعدی بازگشایی و لغو محدودیت ها انجام شود.
 
او تاکید کرد: متاسفانه یک سری تصمیم گیری جزیره ای هم وجود دارد که باعث بروز اشکالاتی می شود. انجام واکسیناسیون هیچ تضمینی را به ما نمی دهد و مردم باید شیوه نامه ها را در زمان بازگشایی و لغو محدودیت ها رعایت کنند.
 
یونسیان گفت: اگر مردم مانند دوسال گذشته شیوه نامه ها رعایت کنند بروز بیماری آنفلوانزا یا هر عفونت های ویروسی مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند و تزریق واکسن کرونا همراه با واکسن آنفلوانزا هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد و تا جهشی در بیماری آنفلوانزا ایجاد نشود ما نگران بروز این عارضه همراه با کرونا نخواهیم بود.
 
او افزود: افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای و گروه های پرخطر باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
2
این بازگشایی ها هدفی جز تبلیغات و شواف برای جهان به قیمت مردم کشورمان ندارد..
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار