نحوه ثبت نام لاتاری؛ گام به گام برای سفر به آمریکا
کد خبر: ۲۲۶۴۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
فرصت زیادی برای ثبت نام در لاتاری نمانده و بسیاری از افراد به دنبال برگ برنده خود در آن هستند. در این مطلب به بررسی نحوه ثبت نام لاتاری پرداخته ایم.

 ممکن است یکی از سوالات پر تکراری که بسیاری از افراد در ذهن خود داشته باشند این است که به چه روش می توان یک مهاجرت آسان به همراه هزینه ای مناسب را داشت؟ در پاسخ می توان گفت ثبت نام در لاتاری یکی از روش های دریافت گرین کارت آمریکا می باشد و راهی آسان برای مهاجرت به این کشور، فقط برای برنده شدن در آن لازم است شانس همراه شما باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ثبت نام لاتاری و موضوعات مربوط به آن برای شما مطالبی را بیان کنیم پس دعوت می کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

نحوه ثبت نام لاتاری؛ گام به گام برای سفر به آمریکا

برنامه لاتاری آمریکا هر ساله برگزار خواهد شد و برای ثبت نام احتیاج به شرایط های گسترده و بسیار خاصی نیست و می ‌توان گفت که تقریباً اکثر افراد می توانند در لاتاری شرکت کرده و ثبت نام کنند. پس از ثبت نام و برنده شدن در هر دوره لاتاری این امکان برای شما وجود دارد که هنگام دریافت کردن ویزای مخصوص لاتاری به همراه خانواده خود که شامل همسر و فرزندان می شود به کشور آمریکا مهاجرت کنید. البته لازم است بدانید که فرزندان باید زیر ۲۱ سال و همچنین مجرد باشند. هنگام ورود به کشور آمریکا شما می توانید از تمامی امتیازات این کشور که شامل کار و تحصیل می شود بهره مند شوید. برای ثبت نام در لاتاری احتیاج به هزینه بسیار زیادی نیست و تمامی افراد با هر نوع وضع مالی قادر هستند که در آن شرکت کنند.

لاتاری چیست؟

لاتاری یک کلمه انگلیسی بوده و معنای کلی آن قرعه کشی یا بخت آزمایی می باشد. هر نوع برنامه در نظر گرفته شده که در طی آن یک جایزه برای تمامی شرکت کنندگان برنده در نظر گرفته شود به معنای لاتاری است، اما بسیاری از افراد سعی می ‌کنند تنها با برگزاری لاتاری و شرکت در آن میزان شانس خود را بسنجند و همچنین این هدف را برای خود قرار دهند که هنگام برنده شدن به بسیاری از رویاهای بزرگ خود دست پیدا کند.

در برخی موارد نیز تنها هدف راه‌ اندازی لاتاری توزیع عادلانه برخی خدمات می باشد. در بسیاری از مواقع یکسری خدمات در نظر گرفته می شود که برای دریافت آن افراد بسیار زیادی متقاضی خواهند شد، اما تنها اما تنها امکان خدمات‌ رسانی به تعداد بسیار کمی از آن ها وجود خواهد داشت که برنامه لاتاری می تواند مناسب ترین راه باشد و در طی آن نیز افراد از این امکان برخوردار خواهند شد که به درستی شانس خود را امتحان کرده و از آن سری خدمات نام برده شده بهره مند شوند. لاتاری گرین کارت آمریکا نیز جزئی از این دسته می باشد.

مطالبی در رابطه با ویزای گرین کارت لاتاری آمریکا

شاید شما نیز این نکته را بدانید که مهاجرت های زیادی از نژادهای مختلف در کشور آمریکا وجود دارد که به صورت اختیاری و اجباری می باشد. برای اولین بار اروپاییان ماجراجو به این کشور سفر کرده و پس از آنکه قبایل بومی سرخپوست از این کشور اخراج شدند اروپاییان در این محل استقرار پیدا کرده‌اند.

 در زمانی که آمریکا شروع به پیشرفت کرده بود، برای انجام بسیاری از کارها و راه اندازی آن احتیاج بسیار شدید و مبرمی به نیروی کار داشت، به همین دلیل مردم با نژادهای مختلفی مانند چینی، ایتالیایی، هندی و سیاه پوستان یا به اجبار و یا به اختیار خود به کشور آمریکا مهاجرت کردند. با توجه به اینکه نژادهای بسیار مختلف و گوناگونی در کشور آمریکا وجود دارد و تعادل نژادی از اهمیت خاصی برخوردار بوده، دولت آمریکا نیز سعی می ‌کند یکسری برنامه‌های تشویقی مهاجرتی را برای آن دسته از نژادهای در نظر بگیرد که دارای جمعیت کمتری نسبت به سایرین می باشد.

لاتاری گرین کارت آمریکا نیز یکی از همین برنامه های تشویقی جهت حفظ تنوع نژادی در این کشور می باشد. در سال ۱۹۹۰ دولت آمریکا یک قانون را تصویب کرد که در طی آن ویزای Diversity یا همان تنوع نژادی به وجود آمد و برای تقسیم کردن عادلانه این نوع از ویزا در بین مردم تصمیم گرفته شد که برنامه یا سیستم قرعه کشی لاتاری به میان بیاورند.

برنامه لاتاری به صورت هر ساله برگزار شده و توجه داشته باشید که در اجرای هر برنامه تنها یک سری ویزای تنوع نژادی برای افراد در نظر گرفته می شود. در مطالب فوق نیز به این نکته اشاره کردیم که برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا احتیاج به کار خاصی نیز و شما تنها به شانس برای برنده شدن در قرعه کشی احتیاج خواهید داشت.

گفتیم که هدف مشخص از ایجاد برنامه یا قرعه کشی لاتاری تنها به دلیل حفظ تعادل و همچنین تناسب بین نژادهای مختلف آمریکا است و به همین خاطر ویزای تنوع نژادی به آن ها تعلق خواهد گرفت، اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کشورهایی مانند چین هند انگلستان و... نمی توانند در برنامه لاتاری شرکت کرده و به ویزای تنوع نژادی دست پیدا کنند، به این دلیل که افراد بسیار زیادی از این کشورها به عنوان مهاجر در کشور آمریکا زندگی می کنند.

 از سال ۱۹۹۵ نیز تصمیم بر این شد یک لیست از کشورهایی که مجاز به دریافت گرین کارت و همچنین شرکت در برنامه لاتاری هستند صادر شود و باید گفت کشور ایران هم جز لیست بوده و به طور تقریبی و طبق آمارهای گرفته شده حدوداً4500 نفر ایرانی در هر سال تنها با شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا را دریافت خواهند کرد.

برای ثبت نام در لاتاری احتیاج به داشتن چه شرایطی می باشد؟

در قسمت بالا نیز به این نکته اشاره کردیم که مراحل ثبت نام احتیاج به شرایط پیچیده ‌ای ندارد، اما لازم است که محل تولد شما در یکی از کشورهایی باشد که برای ثبت نام لاتاری مجاز می باشد. در ادامه سعی می کنیم به طور کامل تر برای شما از شرایط ثبت نام مواردی را بیان کنیم.

محل تولد: همانطور که گفته شد برخی از کشورها مجاز به ثبت نام لاتاری نیستند به این دلیل که افراد زیادی از آنها به عنوان مهاجر در کشور آمریکا مشغول به زندگی هستند و همچنین برخی از کشورهایی که در پنج سال گذشته و مهاجرت‌های زیادی یعنی بالغ بر 50000 نفر مهاجر به این کشور را داشتند به هیچ عنوان نمی توانند در لاتاری شرکت کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که شرط اصلی برای ثبت نام در لاتاری محل تولد شما می باشد، بنابراین اگر در کشورهای مجاز همانند ایران متولد شده اید و پاسپورت و اقامت کشور دیگری نیز دارید هیچ مشکلی در ثبت نام شما ایجاد نخواهد شد.

مدرک تحصیلی: حداقل مدرک تحصیلی که لازم است برای شرکت در لاتاری آمریکا داشته باشید دیپلم ۱۲ ساله می باشند، به این دلیل که دانش ‌آموزان آمریکا نیز لازم است برای دریافت مدرک دیپلم خود دوره ۱۲ ساله را بگذرانند.

 به این معنی که اگر متقاضی قصد ثبت نام در لاتاری را دارد باید حتماً ۱۲ سال تحصیل کرده و درس خوانده باشند. افرادی که دوره ۱۲ ساله را نگذرانده  و هنگام انتخاب رشته، رشته‌های فنی و حرفه‌ ای را انتخاب کرده و دیپلم آن را نیز گرفته باشند نمی توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند و لازم است که حتماً برای ثبت نام در لاتاری شرایط سابقه کار را به جا آورند.

تمامی افرادی که مدرک آن ها کمتر از دیپلم یا همان دوره ۱۲ ساله و دارای مدرک فنی حرفه ای هنرستان هستند، لازم است برای شرکت در لاتاری حداقل ۲ سال سابقه کار را به همراه داشته باشند و از این طریق می توانند نسبت به ثبت نام خود در لاتاری اقدام کنند و همین منظور باید به مدت دو سال در یک سری از شغل های تعیین شده مشغول به کار شود. شما می ‌توانید برای دریافت لیست شغل های مورد قبول به سایت های دیگر مراجعه کنید.

  بار دیگر باید بیان کنیم که داشتن سابقه شغل فقط برای افرادی است که دارای دیپلم از هنرستان هستند و یا کسانی که مدرک زیر دیپلم به همراه دارند.

شرایط سنی برای ثبت نام: برای ثبت نام در لاتاری شرایط سنی خاصی تعیین نشده اما همان طور که گفته شد افراد باید دارای مدرک دیپلم ۱۲ سال باشند و به سنین پایین تر اجازه شرکت تعلق نخواهد گرفت. برای سایر افراد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

جاب آفر یا اسپانسر: این نوع از محدودیت ها مربوط به دوره رئیس جمهوری ترامپ بوده و برای ثبت نام لاتاری احتیاج به جاب آفر یا اسپانسر بود، اما پس از پایان یافتن این دوره رئیس‌ جمهوری دیگر هیچ محدودیتی برای ثبت نام لاتاری قرار دادن شده و افراد می ‌توانند به راحتی ثبت نام کنند.

در صورتی که شرایط ثبت نام لاتاری وجود نداشته باشد باید چه کرد؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال لازم است یک ابهام مهم را برای خوانندگان برطرف کنیم و آن هم این است که برای ثبت نام در لاتاری تنها متقاضی اصلی باید از شرایط فوق برخوردار باشد و تمامی افرادی که زیرمجموعه او هستند یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال هیچ احتیاجی به داشتن شرایط گفته شده نخواهند داشت. بنابراین اگر قصد ثبت نام در لاتاری را دارید و خود شما دارای شرایط نیستید، در صورتی که همسر شما دارای تمامی موارد گفته شده است و می ‌تواند به عنوان متقاضی ثبت نام کرده و شما را به عنوان زیر مجموعه معرفی کند.

نحوه ثبت نام لاتاری به چه شکل است و چه شرایطی را لازم دارد؟

شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری را برای شما بیان کردیم در صورتی که از تمامی موارد گفته شده برخوردار باشید در این مرحله می توانید برای ثبت نام لاتاری اقدام کنید. همانطور که گفته شد برنامه لاتاری به صورت هر سال برگزار شده و برای ثبت ‌نام آن یک مدت زمان محدود یعنی یک ماه وجود دارد.

در وهله ‌ی اول برای ثبت نام احتیاج به پاسپورت یک قطعه عکس و همچنین تکمیل کردن فرم ثبت نام مربوط به آن دارید. یکی از نکات مهمی که لازم است به آن توجه زیادی داشته باشید این است که هنگام پر کردن فرم ثبت ‌نام مربوط به لاتاری خود حتماً اطلاعات مربوط به شناسنامه و عکس همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را نیز به طور کامل درج کنید. هیچ احتیاجی به داشتن پاسپورت برای فرزندان و همسر شما نخواهد بود. نکته مهم دیگر نیز اعتبار داشتن پاسپورت شما است، حتماً پاسپورت را چک کنید که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

در هنگام ثبت ‌نام و فرم مربوط به آن باید عکس پرسنلی شما و خانواده ‌تان که شامل همسر و فرزندان است در آن درج شود و برای ثبت نام اولیه هیچ احتیاجی به تصویر مدرک تحصیلی شما و عکس پاسپورت نیست. چنانچه در قرعه کشی لاتاری برنده شوید لازم است تمامی مدارک تحصیلی و هویتی خود را حتماً به سفارت آمریکا نشان دهید، بنابراین توصیه می‌ شود که در هنگام ثبت ‌نام از نوشتن اطلاعات بیهوده به طور جدی خودداری کنید و به هیچ عنوان عکس غیر واقعی به سیستم ثبت نام وارد نکنید.

مزایای برنده شدن لاتاری در آمریکا

برنده شدن در لاتاری نیز مزایای خاص خود را به همراه دارد که عبارتند از:

  • تمامی برندگان لاتاری به همراه خانواده آن‌ها که شامل همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال می‌ شود می ‌توانند به راحتی کارت اقامت دائم در آمریکا را دریافت کرده و به طور دائم در این کشور زندگی کنند.
  • تمامی برندگان و خانواده آن ها از این امکان برخوردار می‌ باشد که از اکثر امتیازات این کشور استفاده کنند، به طور مثال می ‌توانند در این کشور کار کنند، تحصیل کنند و همچنین حساب بانکی شخصی نیز داشته باشند.
  • می ‌توانند در هر شهری که تصمیم دارند زندگی کرده و هیچ نوع محدودیتی نیز برای سفر کردن به سایر شهرهای این کشور وجود ندارد.
  • به طور کلی از مزایای ویژه برنده شدن در لاتاری می‌ توان به این مورد اشاره کرد که یکی از راه‌های ارزان و آسان برای مهاجرت به این کشور می ‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد لاتاری و همچنین نحوه ثبت نام لاتاری برای شما مواردی را بیان کنیم و لازم است بار دیگر به توضیح این موضوع بپردازیم که با برنده شدن در قرعه کشی لاتاری می‌ توانید به راحتی ویزای تنوع نژادی را به دست آورید و اقامت این کشور را دریافت کنید. البته لازم است پیش از هر کاری برای شرکت در لاتاری شرایط آن را به همراه داشته باشید و همچنین فرم ثبت نام آن را به طور کامل پر کنید. از ثبت کردن هرگونه اطلاعات نادرست در فرم ثبت نام خودداری کنید. امیدواریم مطالب گفته شده مورد تایید شما قرار گرفته باشند.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سپاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
4
خدمت سربازی اگر در سپاه بوده باشد در هنگام مصاحبه و قبولی رد خواهید شد...تمام..!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
5
0
خیلی باهوشند.
از میل مهاجرت به امریکا در جهان چه بهره برداری کرده اند؟
بزرگترین پایگاه داده مشخصات کامل آدم ها را درست کردند بدون اینکه هزیته زیادی صرف کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار