طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه
کد خبر: ۲۲۶۴۴۱
تاریخ انتشار: 2021 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
تا زمانی که به هر پنج حس تغذیه نداده باشید، احساس می‌کنید که دکوراسیون فضا کیفیت مطلوبی ندارد. این ویژگی‌های متمایز آن چیزی است که احساسات را وارد فضا می‌کند و خاطرات را تداعی می‌کند، این خاطرات وقتی که به سطح می‌آیند، شادی، غم، عصبانیت را سبب می‌شوند و بستگی به داستانی دارد که در هر فضا بیان می‌کنید.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه«تابناک با تو» - آیا تا به حال به این فکر کرده اید که حواس پنجگانه چگونه بر طراحی دکوراسیون و عملکرد یک اتاق تأثیر می‌گذارد؟ هر یک از حواس پنج گانه نقش مهمی را در مورد احساسات یک اتاق ایفا می‌کنند.
تا زمانی که به هر پنج حس تغذیه نداده باشید، احساس می‌کنید که دکوراسیون فضا کیفیت مطلوبی ندارد. این ویژگی‌های متمایز آن چیزی است که احساسات را وارد فضا می‌کند و خاطرات را تداعی می‌کند، این خاطرات وقتی که به سطح می‌آیند، شادی، غم، عصبانیت را سبب می‌شوند و بستگی به داستانی دارد که در هر فضا بیان می‌کنید. بهترین داستان‌ها نه تنها تحریک بصری بلکه بو، مزه، لامسه و شنوایی را نیز شامل می‌شوند.

لامسه

قطعا در دکوراسیون احساس لامسه به درک بهتر فضا کمک می‌کند، بالش کرکی، کاشی برجسته و ….. در دکوراسیون هر فضایی وجود دارند و بسیار مهم است که از لمس هر عنصر در خانه خود لذت ببرید. ممکن است از پابرهنه راه رفتن روی کاشی سرد لذت ببرید یا شخص دیگری ممکن است دوست داشته باشد روی فرش نرم بخوابد و کتابی بخواند خوابیدن روی بالش ساتن احساس خوبی در فردی ایجاد میکند و یا ممکن است خز نرم پوست زیر پا برای برخی غیرمطلوب باشد در نهایت اگرچه این موضوعات اولویت شخصی دارد، اما لامسه در ایجاد احساسات منفی و مثبت در محیط زندگی نقش مهمی دارد.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

چشایی

طعم‌ها میتوانند گیج کننده‌ترین حواس در طراحی دکوراسیون باشند. هدف این است که در مورد عملکرد در یک اتاق فکر کنید. آیا جایی وجود دارد که بدون زحمت یک نوشیدنی را در نزدیکی صندلی خود قرار دهید؟ آیا وقتی یک لیوان آب البالو به مهمانان می‌دهید، مهمانان بلافاصله نگران فرش سفید روشن منزل شما میشوند؟ این‌ها تنها چند ایده است که هنگام ایجاد فضا باید به ذهن شما خطور کند. همیشه این سوال‌های ساده را دوباره مرور کنید، آیا این طرح دکوراسیون بدون زحمت و ایجاد احساس نامطلوب می‌تواند سبب شود احساس چشایی مطلوبی را در هر قسمت از فضا تجربه کنید؟ فراموش نکنید که اتاق باید برای سبک زندگی شما کاربردی باشد و بتوانید به راحتی حواس خود را به کار گیرید و از چشیدن طعم‌ها لذت ببرید بدون اینکه نگران موضوع دیگری در دکوراسیون فضا باشید.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

بویایی

رایحه‌ها به راحتی در یک فضا ایجاد می‌شوند، چه آگاهانه و از روی عمد باشند مثل روشن کردن عود‌ها و شمع‌های دارای اسانس، چه با پختن کیک، و بوی باران به هر حال بو‌ها میتوانند در چند ثانیه شمارا از حالت استرس به آرامش برسانند و یا حس نامطلوبی در شما ایجاد کنند پس برای طراحی دکوراسیون تهویه مناسب و افزودن شمع‌های معطری که دوستشان دارید و در روز‌های معتدل باز کردن پنجره‌ها را فراموش نکنید حتی برای مدت زمان کوتاهی هم که شده در شروع روز هوای مانده را تخلیه و هوای جدید و تازه وارد فضا نمایید.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

شنوایی

صدا‌ها نقش زیادی در ارامش فضا ایفا میکنند صدا‌ها تمرکز و حواس پرتی ایجاد میکنند همانطور که گوش دادن به موسیقی در یک فضا آرامنش ایجاد میکند میتوانید برای تغذیه حواش شنوایی خود از اب نما‌ها و عناصر دکوراتیو که صدای مطلوبی دارند استفاده کنید میتواند صدای اب یا سوختن چوب شومینه باشد یا زنگوله درب که هر چند وقت یکبار با عبور از قسمتی صدا ایجاد میکند یا جعبه موزیکالی که از دوست عزیزی هدیه گرفته اید.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

بینایی

رنگ، نور و زیبایی سه جزء اصلی این حس هستند. درست مانند یک وب سایت ساده و زیبا با یک پالت رنگی جذاب، اتاق نیز باید بدون توجه و حواس پرتی وحدتی مطلوب از رنگ‌ها و نور‌ها و منظر زیبا برای ما ایجاد کنند غالباً چشمان ما به یک نقطه کانونی هدایت می‌شوند و راه ارتباطی ما با دنیای بیرون هستند پس لازم است برای قدردانی از این حس عناصری زیبا رنگ‌هایی مناسب و نور خوبی را وارد فضا کنید، زیرا چشم‌ها میتوانند مستقیما تصویری را منعکس کنند که در شما احساس غم یا شادی را به وجود اورند.

طراحی دکوراسیون با استفاده از حواس پنجگانه

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار