بزرگترین دایناسور سه شاخ به قیمتی عجیب فروخته شد
کد خبر: ۲۲۶۴۱۴
تاریخ انتشار: 2021 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
بزرگترین فسیل دایناسور جهان که مدتی قبل به حراج گذاشته شده بود، به یک کلکسیونر آمریکایی با قیمتی گزاف فروخته شد.
 بیگ جان، بزرگترین دایناسور triceratops شناخته شده جهان، پنجشنبه در حراجی بزرگ پاریس به مبلغ ۶.۶ میلیون یورو (شامل هزینه ها) به کلکسیونری آمریکایی فروخته شد. به گفته مجری حراج، این فروش یک رکورد برای حراج فسیل‌های دایناسور در اروپا است. ارزش این فسیل ۶۶ میلیون ساله بین ۱.۲ میلیون تا ۱.۵ میلیون یورو برآورد شده است.
 
بزرگترین دایناسور سه شاخ به قیمتی عجیب فروخته شد
 
به عنوان بخشی از حراجی که توسط خانه بینوش و ژیسیلو ترتیب داده شده بود، این فسیل ابتدا به خانه درو در پاریس فروخته شد و سالانه کلکسیونر‌های ثروتمندی را که به فسیل‌های بزرگ علاقه دارند به خود جذب می‌کرد. وضعیت اسکلت به خوبی حفظ شده، ۶۰ درصد بدن و ۷۰ درصد جمجمه سالم است و ۱۱ داوطلب برای خرید این فسیل اعلام آمادگی کرده بودند که پیشنهاداتی را تحت نظارت کمیسر الکساندر جکیلو جلو برده بودند که به ۵.۵ میلیون یورو (بدون هزینه) رسیده بود.
 
جکیلو پس از حراج گفت: " این قیمت فروش قابل توجهی است. " شریک او، یاکوبو پریانو، متخصص دیرینه شناسی، نیز گفت: " ما انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتیم. "
 
کلکسیونر برنده حراج، فردی را به مکان حراج فرستاد و توضیح داد که "بیگ جان" به آمریکا منتقل می‌شود، جایی که در سال ۲۰۱۴ کشف شد و مجموعه شخصی خریدار خود را تکمیل می‌کند. اما به گفته کارشناس این حراج، فسیل بعداً می‌تواند به کلکسیون‌های دیگر قرض یا اهدا شود و در موزه‌ها به نمایش گذاشته شود.
 
رکورد جهانی در حراج تیرانوزاروس در سال ۲۰۲۰ در نیویورک به ثبت رسید که طی آن یک کلکسیونر ۳۱.۸ میلیون دلار برای خرید یک اسکلت پرداخت کرد.
 
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار