واکنش پلیس به خرید و فروش داروی سقط جنین
کد خبر: ۲۲۶۲۵۱
تاریخ انتشار: 2021 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به خرید و فروش هرگونه قرص و دارو در فضای مجازی به هموطنان هشدار داد.

معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به خرید و فروش هرگونه قرص و دارو در فضای مجازی به هموطنان هشدار داد.

برخی از افراد با راه اندازی کانال‌های فروش داروی سقط جنین در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند و در ادامه با معرفی خود به عنوان پزشک متخصص در کنار عرضه دارو‌های غیرمجاز با عنوان سقط جنین اقدام به ارائه مشاوره اشتباه در این زمینه به هموطنان می‌کنند.

با توجه به اینکه عرضه هرگونه داروی سقط جنین با مجوز پزشک و با توجه به شرایط جسمی و روحی مراجعان به مطب‌ها صورت می‌گیرد، اما در فضای مجازی شاهد عرضه این دارو به صورت نامحدود آن هم غیرقانونی هستیم.

برای بررسی موضوع و اینکه در فضای مجازی این اقدامات مجرمانه صورت می‌گیرد، به سراغ معاون اجتماعی پلیس فتا رفته و جزئیات موضوع را از وی جویا شدیم.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در این باره اظهار کرد: رصد دائمی پلیس فتا بر روی تمام موارد موجود در فضای مجازی در حال انجام است که عرضه داروی سقط جنین یکی از این موارد است و با کمک وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو در حال پایش و رصد شبکه‌های اجتماعی در این حوزه نیز هستیم.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه از نظر قانون تبلیغ، راه اندازی کانال و شبکه در فضای مجازی و عرضه هرگونه داروی سقط جنین جرم است، تصریح کرد: به هیچ عنوان این اقدامات را تایید نمی‌کنیم و هموطنان نباید به سراغ این موارد بروند و در فضای مجازی اقدام به تهیه قرص و دارو و سایر موارد این چنینی کنند.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، کاربران در صورت مشاهده هر گونه موارد از این دست و رویت هرگونه صفحه یا کانال در فضای مجازی، مراتب را به سایت پلیس فتا گزارش دهند.

گفتنی است، در روزهای اخیر محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو از فروش داروی سقط جنین در یکی از نرم افزارهای اینترنتی حوزه سلامت خبر داده بود.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار