رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه
کد خبر: ۲۲۶۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
خورش قیمه را می‌توانید با تکه‌های گوشت یا پنیر کبابی تهیه کنید و از یک غذای کامل و مقوی در کنار دوستان و خانواده‌تان لذت ببرید. در این مطلب به نکاتی پرداخته‌ایم که با به کار بردن آن‌ها قیمه‌تان بیش از پیش خوشمزه و خوش‌عطر می‌شود.

۷ مدل غذای متفاوت با قارچ، از دلمه تا سوفله«تابناک با تو» - خورش قیمه یکی از آن غذا‌های خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و تقریبا معدود افرادی هستند که این غذا را دوست نداشته باشند. معمولا این خورش به همراه پلو سرو می‌شود و همچنین در بعضی از مناسبت‌های مذهبی از آن به عنوان غذای نذری بین مردم پخش می‌کنند.

رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه

خورش قیمه را می‌توانید با تکه‌های گوشت یا پنیر کبابی تهیه کنید و از یک غذای کامل و مقوی در کنار دوستان و خانواده‌تان لذت ببرید. در این مطلب به نکاتی پرداخته‌ایم که با به کار بردن آن‌ها قیمه‌تان بیش از پیش خوشمزه و خوش‌عطر می‌شود.

۱- پیش از هرچیز بهتر است در انتخاب ظرف پخت و سرو دقت کنید. ظرفی که برای پخت خورش قیمه انتخاب می‌کنید، بهتر است جنس مسی داشته باشد.

۲- خورش قیمه را بهتر است در ظروف سفالی خوش رنگ سرو کنید تا زیبایی ظاهری آن را تا جای ممکن بالا ببرید.

۳- استفاده از گوشت گوسفندی، خورش قیمه را چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر می‌کند.

۴-گوشت‌ها را تا حد ممکن ریز کنید. هرچه گوشت‌ها در قطعات کوچک‌تری برش خورده باشد، خورش قیمه لذیذتر خواهد شد.

۵- بعد از این‌که گوشت را با پیاز سرخ کردید و تغییر رنگ داد، به آن آب یا استاک گوشت اضافه کنید. بعد از این‌که به جوش آمد، زعفران را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا وقتی که گوشت بپزد.

۶- اگر می‌خواهید خورش قیمه رنگ زیبایی بگیرد، چند گوجه فرنگی را رنده یا پوره و به گوشت اضافه کنید. اجازه دهید گوجه فرنگی‌ها کمی سرخ شود و طعم خام خود را از دست بدهد. سپس به آن آب جوش یا آب قلم اضافه کنید.

۷- اگر به جای آب در طرز تهیه خورش قیمه از آب قلم استفاده کنید، خورش‌تان بسیار لذیذتر می‌شود.

۸- لپه‌ها را حداقل ۱۲ ساعت قبل در آب خیس و در این مدت دو تا سه بار آب آن را عوض کنید.

رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه

۹- اگر کمتر از این مدت را به خیساندن لپه‌ها اختصاص داده‌اید، قبل از پخت، آن‌ها را چند دقیقه در آب بجوشانید و وقتی روی آب، کف تشکیل شد، لپه را آبکش کنید و آب را دور بریزید. با این کار هم نفخ لپه گرفته می‌شود و هم رنگ آن روشن خواهد شد.

۱۰- لپه‌ها را بعد از این‌که گوشت کاملا پخت به مواد اضافه کنید. در غیر این صورت احتمال دارد، لپه‌ها در خورش له شود.

۱۱- توصیه می‌شود هنگام طبخ خورش قیمه، از آب‌لیمو استفاده نکنید و به جای آن، از لیمو عمانی کمک بگیرید.

۱۲- برای این‌که لیمو عمانی طعم ویژه‌ای به غذا بدهد و تلخ نشود، روی پوست آن چند سوراخ ایجاد کنید. همراه با مقداری آب، در یک شیرجوش ۱۵ دقیقه آن را بجوشانید.

۱۳- بلافاصله بعد از اضافه کردن لیمو عمانی، رب گوجه فرنگی را در یک تابه، به همراه روغن تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود. فلفل، زنجبیل، ادویه گرام ماسالا و ادویه خورشی را هم اضافه کنید.

۱۴- در ترکیب ادویه خورش قیمه، اضافه کردن کمی زنجبیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، عطر و تندی خوبی به خورش قیمه زعفرانی مجلسی می‌دهد.

۱۵- دارچین، رنگ خورش را تیره می‌کند، اگر دوست دارید یک خورش قیمه روشن داشته باشید پودر دارچین اضافه نکنید. هنگام پختن گوشت، از یک چوب دارچین استفاده کنید و وقتی گوشت پخت، دارچین را از ظرف خارج کنید.

۱۶- افزودن کمی پودر هل و گلاب، فوت کوزه‌گری طرز تهیه خورش قیمه خواهد بود. با این کار طعم خورش قیمه را دگرگون می‌کنید.

خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
ان شاء الله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار