همه‌چیز به سلیقه و ذوق خودتان بازمی‌گردد
کد خبر: ۲۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار: 2021 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
اکسنت وال روشی سریع، کم‌هزینه و کارآمد برای تغییر حال‌وهوای خانه با حداقل تغییرند. این دیوار‌های خاص و رنگی بهترین انتخاب برای کسانی‌اند که نمی‌خواهند رنگ‌بندی دکوراسیون خانه خود را کاملا تغییر دهند؛ اما به کمی هیجان و تغییر نیاز دارند. از آنجا که چندین روش برای اجرای اکسنت وال وجود دارد، همه‌چیز به سلیقه و ذوق خودتان بازمی‌گردد.

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه«تابناک با تو» - اکسنت وال روشی سریع، کم‌هزینه و کارآمد برای تغییر حال‌وهوای خانه با حداقل تغییرند. این دیوار‌های خاص و رنگی بهترین انتخاب برای کسانی‌اند که نمی‌خواهند رنگ‌بندی دکوراسیون خانه خود را کاملا تغییر دهند؛ اما به کمی هیجان و تغییر نیاز دارند. از آنجا که چندین روش برای اجرای اکسنت وال وجود دارد، همه‌چیز به سلیقه و ذوق خودتان بازمی‌گردد. بهتر است قبل از شروع، با برخی از جذاب‌ترین ایده‌های اجرای اکسنت وال‌ها هم آشنا شوید. به این ترتیب، بهتر می‌توانید برای اکسنت وال خانه خود ایده‌پردازی کنید و با توجه به فضا و مقدورات خود، بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

خلاق باشید

این‌طور نیست که اکسنت وال‌ها فقط دیوار‌های رنگی یا صرفا نوعی دیوار باشند. شما می‌توانید هریک از دیوار‌ها و حتی سقف اتاق‌های محل زندگی یا کارتان را به اکسنت وال تبدیل کنید. البته برای این کار اصول کلی وجود دارد که کمکتان می‌کنند بهتر تصمیم‌گیری کنید. منتها در نهایت، شما هستید که باید انتخاب کنید کدام دیوار قرار است نمک دکوراسیون خانه شما باشد.

موضوع مهم دیگر انتخاب مصالح است. رنگ‌های ساختمانی، کاغذ‌های دیواری و مصالح تزیینی (مثل کاشی، سنگ و چوب) همگی برای اجرای این دیوار‌ها قابل‌استفاده‌اند. به‌کارگیری خلاقانه مصالح مناسب در جای درست اثرگذاری این دیوار‌ها را چند برابر می‌کند. به‌علاوه، بودجه تان هم نقشی تعیین‌کننده در این انتخاب دارد.

اگر مالک هستید و می‌خواهید کاری ماندگار انجام دهید، می‌توانید به مصالحی مثل سنگ یا کاشی‌های تزیینی فکر کنید؛ اما اگر قرار نیست مدت زیادی در این خانه زندگی کنید و فقط به‌دنبال روشی سریع و کم‌هزینه برای تغییر فضا هستید، بهتر است به کاغذ‌های دیواری موقت یا رنگ‌کردن فکر کنید.
اما آنچه از هر دوی این‌ها اهمیت بیشتری دارد استفاده از ایده‌های خلاقانه برای اجرای این نوع دکوراسیون است. اکسنت وال‌های چشم‌گیر الزاما از گران‌ترین مواد اولیه یا عجیب‌ترین رنگ‌ها استفاده نمی‌کنند. این جذابیت بیشتر مدیون جانمایی مناسب، سازگاری اجزا طرح در کنار یکدیگر و در نهایت انتخاب مصالح با توجه به نیاز و کارکرد اکسنت وال است.

آنچه در ادامه می‌بینید نمونه‌هایی از طرح‌هایی است که تمامی این موارد را به‌خوبی در کنار هم در نظر گرفته اند و موفق به اجرای موفق یک اکسنت وال جذاب و تأثیرگذار در فضای موردنظر شده‌اند.

شلوغش کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

بهترین راه برای متمایزکردن یک دیوار و تبدیل آن به نقطه کانونی توجه ساکنان خانه، رنگ‌کردن کل آن نیست. در این اتاق پذیرایی، که آماندا دارنل طراحی‌اش کرده، از یک کاغذدیواری با طرح راه‌راه به‌هم‌ریخته برای سازگاری بیشتر با نقاشی‌های آویخته به دیوار استفاده شده است.

حس سالن سینما را القا کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

در تصویر بالا، از یک کمددیواری داخلی با رنگ‌بندی سبز تیره (Deep Marine) برای ایجاد یک جعبه‌سیاه و القای حس سالن سینما استفاده شده است. به‌علاوه، استفاده از یک کمددیواری یکپارچه به‌عنوان اکسنت وال ایده‌ای کاربردی است. به این ترتیب، در کنار کاربرد تزیینی، می‌توانید از این فضا برای نگهداری وسایل یا نمایش اقلام تزیینی نیز استفاده کنید.

به سنگ فکر کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

پوشش‌های سنگ طبیعی بسیار زیبا، ولی بسیار گران‌قیمت‌اند. در نتیجه، بهترین روش برای استفاده از آن‌ها بدون پرداخت هزینه‌های گزاف، پوشش سنگ برای اکسنت است. در تصویر، آشپزخانه‌ای را می‌بینید که در آن تمامی نگاه‌ها به‌طرف ترکیب بنفش و دودی درهم‌پیچیده سنگ‌های روی دیوار جلب می‌شود. کاشی‌های سنگی طرح‌دار و سنگ‌های اسلب با ابعاد بزرگ امروزه در بازار کشورمان هم به‌راحتی پیدا می‌شوند. می‌توانید با چسباندن چند کاشی سنگی یا اسلب روی دیوار، اکسنت والی خاص و ماندگار به خانه خود اضافه کنید.

از ایده‌های جسورانه و پررنگ استفاده کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

یکی از مؤثرترین روش‌های ایجاد فضایی تأثیرگذار در اتاق‌های کوچک، استفاده از رنگ‌هایی با طیف روشن است. با رنگ‌آمیزی یک دیوار با رنگ‌های گرم و انرژی‌بخش و افزودن کنتراست با دکور و مبلمان، می‌توانید چنین فضایی ایجاد کنید؛ برای نمونه، نگاهی به تصویر بالا بیندازید. ترکیب رنگ سبز دیوار با شومینه سیاه و صندلی‌های صورتی حسی متمایز و در عین حال مثبت به این اتاق داده است.

به چهارچوبی متمایز فکر کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

اگر دوست ندارید کل دیوار را رنگ‌آمیزی کنید، به رنگ‌کردن قاب پنجره‌ها یا قرنیز‌ها فکر کنید. با این کار می‌توانید به رنگ‌بندی یکنواخت دیوار، پنجره یا بالکن خود کمی هیجان و تنوع ببخشید. نمونه‌ای از اجرای این ایده را در تصویر مشاهده می‌کنید. طراح این ایده از رنگ ارغوانی ملایم برای خنثی‌کردن رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرده است. این کار همچنین باعث بیشتر به‌چشم‌آمدن قاب‌های شیشه‌ای پنجره‌ها هم می‌شود.

از طرح‌های گل‌دار استفاده کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

این‌گونه نیست که اکسنت وال‌ها بایست همیشه روی دیوار اصلی اتاق پذیرایی اجرا شوند. در این تصویر، یک رخت‌کن و جاکفشی چوبی دست‌ساز (که با دیواری متمایز و رنگی در یک گوشه از اتاق قرار گرفته) را مشاهده می‌کنید. طراح اکسنت والی که در تصویر بالا می‌بینید، با استفاده از یک کاغذدیواری با طرح گل‌گلی این گوشه از خانه را به فضایی متفاوت، دنج و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. اصولا بسیاری از ما در موقع انتخاب کاغذدیواری یا طرح برای دیوار، هرگز به چنین طرح شلوغی فکر هم نمی‌کنیم؛ اما این مثال به‌خوبی نشان می‌دهد هر طرح و نقشی می‌تواند در جای خود زیبا به نظر برسد.

به‌جای رنگ‌آمیزی از آینه استفاده کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

آینه‌ها کارکرد‌های دکوراتیو بسیار جذابی دارند. با استفاده از آینه می‌توانید فضا‌های کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهید یا به هر اتاقی میزانی از تقارن ببخشید؛ برای مثال، در این تصویر، با استفاده از یک اکسنت وال آینه‌ای فضای راهروی ورودی خانه بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست دیده می‌شود. به‌علاوه، این آینه می‌تواند قبل از خروج در، یک فرصت نهایی برای کنترل سر و وضع ظاهری‌تان هم باشد.

سنگ‌های آنتیک را امتحان کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

سنگ‌های آنتیک و تزیینی، به‌دلیل مقاومت خوبشان به سایش و خوردگی و البته حرارت، استفاده گسترده‌ای در طراحی داخلی پیدا کرده‌اند. البته در بیشتر مواقع، این سنگ‌ها برای پوشش دیوار‌های آشپزخانه یا سرویس بهداشتی به کار می‌روند. منتها یکی از مزایای سنگ‌های تزیینی مقاومت بی‌نظیر آن‌ها به حرارت است. برای همین هم می‌توانید با سنگ‌های آنتیک دیوار پشت بخاری یا شومینه را تبدیل به یک اکسنت وال چشم‌گیر کنید. یک نمونه مناسب از اجرای این ایده طرحی است که در تصویر می‌بینید. اینجا سنگ‌های تزیینی، در کنار کارکردشان به‌عنوان محافظ حرارتی دیوار، دیوار کنار پله را به یک اکسنت وال جذاب تبدیل کرده‌اند.

با نقاشی دیواری، مهمان‌ها را شگفت‌زده کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

روشی متفاوت برای ایجاد اکسنت وال اجرای نقاشی دیواری روی آن است. البته این روش گاهی بسیار هزینه‌بر است؛ اما به‌همان نسبت نیز فضا‌های معمولی را متمایز و فراموش‌نشدنی می‌کند. به‌علاوه، برای اجرای نقاشی دیواری الزاما نباید به‌سراغ طرح‌های پیچیده که نیاز به نقاش‌های حرفه‌ای دارند بروید. طرح‌های هندسی ساده و رنگی، در صورت انتخاب رنگ‌های درست و اجرای مناسب، می‌توانند نقاشی‌های دیواری ساده اتاق خاص شما باشند.

غافل‌گیری رنگی ایجاد کنید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

اکسنت وال زرد روشن این اتاق یک غافل‌گیری گرم و دوست‌داشتنی است که فضای خانه را دل‌پذیر کرده است. البته دلیل این حس خوب محدودبودن رنگ به همین دیوار بخصوص است. اگر قرار بود تمام دیوار‌های اتاق همین رنگ را داشته باشد، فضا بسیار خفه و شلوغ‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسید. شما نیز می‌توانید با توجه به فضا و تأثیری که می‌خواهید ایجاد کنید، از یک کنتراست رنگی در دکوراسیون خود استفاده کنید.

چوب همیشه زیباست

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

یکی از مصالحی که زیبایی اکسنت وال شما را دوچندان می‌کند چوب طبیعی است. البته چوب طبیعی قیمت گرانی دارد و با هر فضایی هم سازگار نیست. منتها از جمله مزایای پنل‌های چوبی، قابلیت نصب و جداسازی آسان آنهاست که به شما امکان می‌دهد هرجا که می‌روید دکور خود را هم همراهتان ببرید. به‌عنوان نمونه‌ای خوب، در تصویر بالا اتاق‌خوابی با اکسنت وال چوبی را مشاهده می‌کنید که اکسنت وال چوبی به‌تن‌هایی فضایی جذاب و متفاوت به آن بخشیده است.

از رنگ‌های تیره نترسید

ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه

رنگ سیاه معمولا جزو رنگ‌هایی که برای خانه انتخاب می‌کنیم نیست. در صورتی که این رنگ یا رنگ‌های تیره گاهی انتخابی بسیار مناسبی برای اتاق‌خواب‌اند. البته برای اینکه فضای اتاق بیش‌ازحد سنگین و کدر نباشد، بهتر است این ایده را در اتاق‌هایی که نورگیر مناسبی دارند استفاده کنید. به‌علاوه، استفاده از ملافه و روتختی سفید و دکوراسیون روشن می‌تواند کنتراست مناسبی ایجاد کند.

جمع‌بندی

به تعداد آدم‌ها، طرح‌های جذاب و خلاقانه برای اجرای اکسنت وال وجود دارد. فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید و از امتحان‌کردن ایده‌های جدید نهراسید. با درنظرگرفتن ویژگی‌های اختصاصی خانه خود، در کنار کاربردی که می‌خواهید اکسنت وال برای دکوراسیون خانه شما انجام دهد، می‌توانید به راه‌حل‌های جذابی برسید.

منبع: چطور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار