طرز تهیه نان کشتا، نانی خوشمزه و محلی
کد خبر: ۲۲۶۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
نان کشتا، یکی از نان‌های سنتی و خوشمزه شمال کشور ایران استان گیلان می‌باشد. این نان خوش عطر و بو به نان خلفه و یا نان خرفه نیز معروف بوده و طرفداران بسیاری دارد. نان کشتا را در وعده صبحانه به همراه تخم مرغ و یا پنیر و گردو می‌توانید سرو کنید.

مراقبت از پوست در فصل پاییز با ۳ راهکار طلایی«تابناک با تو» - نان کشتا، یکی از نان‌های سنتی و خوشمزه شمال کشور ایران استان گیلان می‌باشد. این نان خوش عطر و بو به نان خلفه و یا نان خرفه نیز معروف بوده و طرفداران بسیاری دارد. نان کشتا را در وعده صبحانه به همراه تخم مرغ و یا پنیر و گردو می‌توانید سرو کنید. راحتی طبخ این نان محلی که در زمان بسیار کوتاهی نیز آماده می‌شود، باعث شده که خیلی از افراد نان کشتا را در منزل طبخ کنند.

طرز تهیه نان کشتا، نانی خوشمزه و محلی

از دیگر انواع نان‌های محلی و خوشمزه می‌توان به نان کماج، نان گردویی، نان قندی، نان زیره و سیاه دانه، نان سیمیت، نان رول دارچینی، نان فطایر پنیری، نان اسفناج، نان سیر و… اشاره کرد.

مواد لازم

آرد گندم: ۴ پیمانه
آرد برنج: ۲ پیمانه
کدو حلوایی: ۱ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
تخم آسیاب شده شنبلیله: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری

مراحل

ابتدا کدو حلوایی را مربع شکل برش دهید و در یک قابلمه با یک فنجان آب بگذارید بپزد.

سپس پوست آن را جدا کرده و با گوشت کوب آن را پوره کنید.

شکر، آرد گندم، آرد برنج، تخم شنبلیله و نمک را اضافه و خمیر را خوب ورز دهید.

سپس دو ساعت بگذارید تا خمیر استراحت کند.

حالا خمیر نان را به صورت گلوله‌های کوچک آماده و تقسیم کنید.

بر روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و یک گلوله خمیر را با وردنه صاف کنید.

ماهی تابه را روی حرارت کم بگذارید و بدون اینکه روغن بریزید، بعد از داغ شدن، خمیر نان را در ظرف بریزید و دو طرف آن را سرخ کنید.

غذالند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
0
کسی که آشپزی بلد نیست چه اصراری دارد راجع به آن چیزی بنویسد مخصوصا وقتی گزارش نویسی هم بلد نیست. متعجبم که اسم نان را خرفه گفته در صورتی که درش خرفه نیست .مواد اولیه اصلی کدو حلوائی است که آن هم در لیست مواد اولیه نیست.
اسحق کاویانی
|
Canada
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
0
با سلام . نان کشتا که در منطقه انزلی پخته می شود، تقریباً همین جور است بجز آنکه مقداری مادۀ شیرین کننده مثل عسل ، مربا یا شیره را بر سطح آن می مالند ولیکن سایر نان های محلی گیلان از جمله نان خرفه یا خلفه، لاسو یا لاکو ، نان تمجان یا کاغذی و غیرو تا میزان زیادی با دستور مذکور تفاوت دارند مثلاً اینکه خمیر نان لاسو را ابتدا برای مدتی در حدود یک ساعت می پزند و آنگاه با کره محلی ذوب شده وَرز می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار