آخر هفته در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟
کد خبر: ۲۲۵۹۷۸
تاریخ انتشار: 2021 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی بارش پراکنده و برای سواحل شمالی رگبار باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به اینکه در ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: روز پنجشنبه بارش‌ها در شمال غرب تضعیف می‌شوند و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی انتظار بارش پراکنده را داریم و در سواحل دریای خزر بارش‌ها همچنان به صورت رگبار خواهند بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر جمعه غرب سواحل خزر و شمال غرب کشور با بارش پراکنده باران مواجه هستند، افزود: در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران طی روز شنبه بارش رخ می‌دهد و  برای شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و همچنین غرب سواحل خزر انتظار همین شرایط را داریم.
 
رفیعی اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته برای مناطقی از جنوب غرب و استان‌های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید گاهی همراه گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و آب‌های خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تا پایان هفته مواج و متلاطم خواهند بود و با توجه به افزایش ارتفاع موج فعالان دریایی باید توجهات لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۳ درجه بالای صفر و فردا به ۱۹ درجه می‌رسد و حداقل دمای آن هم فردا ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
روزپلاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار