کشف شمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌‌های صلیبی در سواحل فلسطین
کد خبر: ۲۲۵۹۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
شمشیر سنگین است، به دلیل سنگ‌هایی که به آن چسبانده شده‌اند، همچنین به دلیل این که شمشیر آهنی است و بسیار بزرگ است. این نشان می‌دهد مردی که این شمشیر را در دست داشته و با آن جنگیده، بسیار قوی بوده است.

کشف شمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌‌های صلیبی در سواحل اسرائیل

تابناک باتو ــــشمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌های صلیبی، پس از تمیز شدن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. یک شمشیر که تصور می‌شود متعلق به یک شوالیه دوران جنگ‌های صلیبی حدود ۹۰۰ سال پیش است، توسط یک غواص آماتور در سواحل شمالی فلسطین پیدا شده است.

این شمشیر با تیغه یک متری، توسط شلومی کاتزین کشف و به مقامات تحویل داده شد.

تصور می‌شود این شمشیر که پوشیده از موجودات دریایی است، پس از جابجایی ماسه‌های دریایی از زیر آب سر در‌آورده است.

اداره عتیقه‌جات اسرائیل (آی‌ای‌ای) اعلام کرد که این شمشیر پس از تمیز شدن و تجزیه و تحلیل، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نیر دیستلفلد، بازرس واحد پیشگیری از سرقت این اداره گفته است "شمشیر، که در وضعیت عالی است، یک اثر زیبا و کمیاب است و ظاهرا متعلق به یک شوالیه جنگ‌های صلیبی بوده است".

او گفت "روبرو شدن با چنین شی شخصی ای، بسیار هیجان‌انگیز است و شما را به ۹۰۰ سال پیش برمی‌گرداند، به دورانی متفاوت که در آن شوالیه بود و زره و شمشیر".

کوبی شارویت، رئیس واحد باستان‌شناسی دریایی این اداره گفته است که ساحل کَرمِل (کارمِل)، جایی که شمشیر پیدا شد، طی قرن‌ها فعالیت کشتیرانی، پناهگاهی برای کشتی‌ها در زمان طوفان بوده است.

او گفت "این ویژگی ساحل، در طول اعصار، کشتی‌های تجاری را به خود جلب کرده و آثار باستانی غنی از خود بجا گذاشته است".

آقای شارویت توضیح داد که محققان تصور می‌کنند این شمشیر احتمالا به دژ صلیبی‌ها نزدیک آتلیت مرتبط باشد.

کشف شمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌‌های صلیبی در سواحل اسرائیل

آقای شارویت می‌گوید این شمشیر واقعا سنگین است

او گفت: شمشیر سنگین است، به دلیل سنگ‌هایی که به آن چسبانده شده‌اند، همچنین به دلیل این که شمشیر آهنی است و بسیار بزرگ است. این نشان می‌دهد مردی که این شمشیر را در دست داشته و با آن جنگیده، بسیار قوی بوده است. سعی می‌کنم او را در میدان جنگ با تمام زره‌هایش و شمشیر مجسم کنم که در حال جنگیدن با آن است."

"او واقعا بایستی از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بوده باشد، شاید آنها از ما امروزی‌ها بزرگتر بودند، اما قطعا قوی‌تر بودند. و این شگفت‌انگیز است."

جنگجویان صلیبی در یک سلسله از جنگ‌های مذهبی، معروف به جنگ‌های صلیبی، جنگیدند، که در قرون وسطی از طرف کلیسای کاتولیک روم تشویق و تایید شد.

جنگ‌های صلیبی که در سال ۱۰۹۵ میلادی آغاز شد و قرن‌ها ادامه یافت، منجر شد تا مسیحیان اروپایی به خاورمیانه سفر کنند.

معروف‌ترین جنگ‌های صلیبی، لشکرکشی‌هایی است که در مناطق شرقی مدیترانه با هدف بازپس‌گیری "سرزمین مقدس" از سلطه مسلمانان صورت گرفت.
منبع: بی بی سی فارسی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
2
18
جنگ های صلیبی نماد کاملی از رقابت شرق و غرب یا درست تر بگم مسلمانان و مسیحیان بود.

زمانی بغداد پایتخت علمی دنیا محسوب میشد. یعنی زمانی که هرودت در کتابش نوشته بازرگانان مسلمان از بوی گند اروپایی ها خفه میشدن چون حمام کردن برای غربی ها شیطانی بود و همین مسلمانان که بر حسب حکم اسلام موظف به مسواک زدن و غسل کردن بودند. مسلمانان تا اندلس و اسپانیا پیش رفتند و حکومت های باشکوه برپا کردند. امروز وضع کاملا عوض شده. غربی ها با سرعت به سمت تکنولوزی می روند و افرادی نظیر طالبان که خود را مسلمان پنداشته و به بیراهه رفتند مایه ننگ مسلمانان واقعی هستن.

و این موضوع باعث تاسفه. امیدوارم یکروزی جامعه اسلامی به گذشته خودش نگاهی بندازه و شر افراطیون و احمق ها و بی سوادان و غارنشین هارو کم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
عزیزم دقت کن هرودوت چندین قرن قبل از ظهور اسلام زندگی میکرده
ناشناس
| |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
14:49 درست میفرمایید عذرخواهی میکنم. منظورم ویل دورانت بود اشتباهی نوشتم هرودوت
ناشناس
| |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
هرودت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زمان مسلمانان...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
1
7
من که شخصاً تابع قوانین سازمان ملل هستم
هر کشوری که خلاف این قوانین عمل کرده ، زیان دیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
16
1
شاید این شمشیر متعلق به یک ایرانی باشد که در جنگ های صلیبی به اروپا حمله میکردند و انها را شکست میدادند ایران باید از سازمان ملل بین المللی بخواهد که این شمیر در زمین بیطرف بررسی بگردد.
پاسخ ها
آتیلا
| |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
حالا بگذریم که تیپ و شکل شمشیر مال کشورهای اروپایی و مسیحی هست و اصلا ربطی به شمیشرهای شرقی و ایرانی نداره، و از این هم بگذریم که از کجا در آوردید که برای چیزی که یه جای دیگه پیدا شده حتی با فرض نسبت داشتن اون با یه سرزمین دیگه مثلا ایران میشه دعوی حقوقی راه انداخت !
ولی محض اطلاع برای همین دعوی حقوقی و بررسیش اول باید اسراییل رو به صورت بین الملی به رسمیت بشناسی تا بعد بتونی در موردش ادعای حقوقی بین الملی تو سازمان ملل داشته باشی
ناشناس
| |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
ای بی سواد ایران کجای جنگ های صلیبی بوده؟ جنگ های صلیبی بین اروپایی های مسیحی و اعراب و ترک های مسلمان بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار