رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟
کد خبر: ۲۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: 2021 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
هماهنگ کردن رنگ آشپزخانه و پذیرایی در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ای اوپن رو به پذیرایی دارند، یا خانه‌هایی که فضای آشپزخانه و پذیرایی آن‌ها بدون دیوار در هم آمیخته است، یکی از دغدغه‌های مهم صاحب‌خانه‌ها و طراحان دکوراسیون داخلی است و با توجه به این نکته در این مطلب به بررسی این امر و چگونگی ست کردن این آشپزخانه با اتاق نشیمن پرداخته‌ایم.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟«تابناک با تو» - هماهنگ کردن رنگ آشپزخانه و پذیرایی در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ای اوپن رو به پذیرایی دارند، یا خانه‌هایی که فضای آشپزخانه و پذیرایی آن‌ها بدون دیوار در هم آمیخته است، یکی از دغدغه‌های مهم صاحب‌خانه‌ها و طراحان دکوراسیون داخلی است و با توجه به این نکته در این مطلب به بررسی این امر و چگونگی ست کردن این آشپزخانه با اتاق نشیمن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

این نوع فضاها، برای خانواده‌های کوچک و صمیمی گزینه‌ای مناسب است. ولی هماهنگ کردن رنگ و چیدمان این فضاها، نیازمند دانش و تخصص خاص طراحی دکوراسیون داخلی است. اما نگران نباشید! با این ۱۵ طرح زیبا، و توضیحاتی که در مورد آن‌ها ارائه می‌کنیم، شما هم از نکات کلیدی و مهم در ست کردن رنگ آشپزخانه و پذیرایی آگاه خواهید شد. این نکات ساده و قابل پیاده‌سازی در دکوراسیون خانه‌های متفاوت و از جمله آشپزخانه‌های کوچک ایرانی هستند. با ما همراه باشید تا با هم هماهنگ کردن رنگ آشپزخانه با اتاق نشیمن و یا پذیرایی را بیاموزیم.

یک راه‌حل خلاقانه برای هماهنگی چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: جودی کوپر

جودی کوپر در این تصویر، از نورپردازی برای جدا کردن و همین‌طور هماهنگ کردن فضا و رنگ آشپزخانه و پذیرایی استفاده کرده است. آرک چوبی که از سقف آویزان است، در حین ایجاد هماهنگی بین آشپزخانه و پذیرایی، مرز بین این دو فضا را از هم مشخص می‌کند. به علاوه می‌بینید که با اینکه آشپزخانه دکوراسیونی مدرن دارد، در هماهنگی کامل با پذیرایی است که دکوراسیونی سنتی دارد. رنگ آشپزخانه و پذیرایی در این تصویر، در حین هماهنگی و ست بودن، احساسی جدا‌گانه را در هر یک از این مکان‌ها بوجود آورده. در یکی حس زندگی مدرن و امروزی، و در دیگری احساس راحت و دلگرم کننده زندگی سنتی.

استفاده از جزئیات در رنگ آشپزخانه و پذیرایی

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: رابرت ویلسون

در یک فضای مدرن امروزی، رابرت ویلسون، با استفاده محتاطانه از مواد و بافت‌ها یک فضای یکپارچه و هماهنگ برای آشپزخانه و پذیرایی ایجاد کرده است. برای مثال در این تصویر، ردیف لامپ‌های طوسی در بالای جزیره آشپزخانه فضای آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کند. به علاوه هم‌رنگ بودن لامپ‌ها با مبلمان پذیرایی، هماهنگی میان رنگ آشپزخانه و پذیرایی را بوجود آورده است. توجه داشته باشید که با اینکه رنگ آشپزخانه و اتاق پذیرایی با هم متفاوت است، جزئیاتی مثل لامپ‌ها این احساس هماهنگی را بوجود آورده‌اند. این عکس زیبای آشپزخانه مدرن را می‌توان یکی از زیباترین نمونه‌های آشپزخانه‌های کوچک در سال ۲۰۱۸ دانست.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: استوارت دیستون

در این طراحی نیز، استوارت دیستون از جزئیات برای هماهنگ کردن چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی بهره گرفته است. استفاده از پنجره‌های بزرگ در آشپزخانه و پذیرایی، استفاده از جزئیات سفید و آبی و دیوار‌های سفید، این آشپزخانه و پذیرایی را در حین جداسازی فضا، با هم هماهنگ کرده است.

طراحی یکپارچه آشپزخانه و پذیرایی

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: گروه آرشیتکت کارلتون

در طراحی فضا‌های در هم آمیخته، یکی از دغدغه‌های طراحان، جدا کردن فضا‌ها از یکدیگر بوسیله رنگ‌ها و چیدمان، در حین هماهنگی بخشیدن به فضا است. در این طراحی، گروه کارلتون این هدف را، با هماهنگی رنگ آشپزخانه و پذیرایی، و بهره گیری از عناصر جدا کننده فضا، مانند جزیره آشپزخانه و لامپ‌ها، تحقق بخشیدند. به بالشتک‌های سرمه‌ای مبلمان، و جزیره سرمه‌ای توجه کنید. کفپوش کاملا یکدست و استفاده از چوب در سرتاسر خانه، این هماهنگی را به زیبایی به تصویر کشیده است. این مدل ست کردن رنگ پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه واقعا خلاقانه است.

استفاده از رنگ‌های مختلف در فضا‌های نورگیر

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: رابرت ویلسون

رابرت ویلسون در این فضای نور‌گیر، هر بخش از خانه را به یک رنگ در آورده است. البته عنصر مشترک در بین همه این فضاها، رنگ سفید دیوار‌ها است. ببینید چگونه چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی و اتاق غذاخوری، در حین تمایز، با هم هنماهنگ شده‌اند. نوع نورپردازی این خانه و از طرفی نیز استفاده از رنگ سفید، می‌تواند به عنوان نمونه‌ای موفق از ایده‌های رنگ آشپزخانه فنگ شویی نیز معرفی شود.

یک چیدمان دنج و خودمانی

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: جولی سوفر

در این چیدمان نیز، رنگ آشپزخانه و پذیرایی، با استفاده از دیوار‌های هماهنگ و جزئیاتی مانند پایه‌های صندلی‌ها، لوستر آشپزخانه و بالشتک‌های مبلمان، ست شده است. استفاده از میز چوبی با طرح تنه درخت، بالشتک‌های رنگارنگ، تخته سیاه در آشپزخانه، و بهره‌گیری از رنگ‌های گرم، حسی صمیمانه را در این فضا بوجود آورده است.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: نلی رفت

این هم یک طراحی دنج و خودمانی دیگر. استفاده از چوب برای هماهنگ کردن چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی، در این تصویر به خوبی نشان داده شده است.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: متیو کالینز

و یک طراحی دکوراسیون داخلی خودمانی دیگر. در این طراحی نیز، از کفپوشی یک دست برای کل فضای خانه استفاده شده است و رنگ آشپزخانه و پذیرایی تماما با طرح‌های قهوه‌ای رنگ چوب ست شده است.

غیر هماهنگ، ولی زیبا

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: جیسون آرنولد

همیشه هم لازم نیست که رنگ آشپزخانه و پذیرایی با هم ست باشند. به طراحی این دکوراسیون توجه کنید. آشپزخانه کاملا مدرن و ماشینی، با رنگ‌های استیل و سفید و طوسی، به گونه‌ای بی‌نظیر، فضای گرم و صمیمی غذاخوری را کامل کرده است.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: ماتیو کالینز

در این تصویر هم، ماتیو کالینز، از طراحی دکوراسیونی غیر ست، برای هماهنگ کردن چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی بهره برده است. هر گوشه از خانه، در هماهنگی کامل با دیگر قسمت‌ها، طراحی منحصر به خود را دارد.

جریان پویای رنگ‌ها در پذیرایی و آشپزخانه

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: رابرت ویلسون

می‌توانید در این طراحی جریان پویای رنگ را، از رنگ‌های سرد به گرم ببینید؟ این طیف در آشپزخانه با رنگ‌های سرد شروع می‌شود و کم کم و به صورتی پویا به پذیرایی می‌رسد که رنگ‌های گرم را در خود دارد. حرکت نور و رنگ را می‌شود در این طراحی دید. به این مدل از آشپزخانه‌های جدید جزیره آشپزخانه گفته می‌شود که در آن اپن به آن معنایی که آن را شناخته‌ایم دیگر وجود ندارد.

جدا، اما هماهنگ

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: جودی کوپر

جدا کردن فضای آشپزخانه و پذیرایی، و در عین حال هماهنگ کردن این فضا‌ها با یکدیگر کار ساده‌ای نیست. در این طراحی، جودی کوپر، با جدا کردن کفپوش‌ها و رنگ دیوارها، این کار را به زیبایی انجام داده است.

سفید و سبز و قهوه‌ای

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: وندی پرینگ

این هم یک طراحی دیگر که تداعی کننده طبیعت است. استفاده از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای به همراه منظره طبیعی، هماهنگی فضا را دو چندان کرده است. البته اگر پنجره آشپزخانه شما رو به طبیعت باز نمی‌شود، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی هم استفاده کنید.

رنگارنگ و هماهنگ

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: سوفی گانرسن

وقتی از همه رنگ‌ها بهره بگیرید، همه چیز خود به خود با هم هماهنگ می‌شود. این طراحی برای شما که عاشق رنگ هستید، انتخابی عالی و ثمر بخش است. با رنگ‌ها به جریان در آیید و بگذارید آن‌ها تصمیم بگیرند.

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم؟

طراح: گروه طراحی DHV

این هم یک طراحی پر از رنگ دیگر، که نشاط را به آشپزخانه و پذیرایی می‌آورد. استفاده از رنگ سفید و کرم برای دیوار‌ها و کابینت‌ها، و طیف‌های رنگ سبز، همراه با نورپردازی مناسب، فضا را دلنشین و هماهنگ کرده است.

امیدواریم این طرح‌ها الهام بخش شما در طراحی چیدمان و رنگ آشپزخانه و پذیرایی شما باشد. سپاس از اینکه با ما همراه بودید. در صورت داشتن هر گونه نظر و یا پیشنهاد در رابطه با مطالب، خوشحال می‌شویم که آن را در نظر قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: توکامگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار