نماز جمعه تهران اقامه خواهد شد
کد خبر: ۲۲۵۸۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 18    -    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه طی بیانیه‌ای از برگزاری نمازجمعه تهران از سی‌ام مهر خبر داد.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه طی بیانیه‌ای از برگزاری نمازجمعه تهران از سی‌ام مهر خبر داد.

متن بیانیه بدین شرح است:

با سلام و احترام، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت، در خصوص اقامه مجدد نماز عبادی – سیاسی و دشمن‌شکن جمعه تهران به استحضار می‌رسانیم ؛

طی 20 ماه گذشته، 4 نوبت و هر بار در شرایطی که با فرود موج سرکش کرونا، مجالی برای اقامه مجدد نمازجمعه تهران فراهم می­شد، بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد­ظله­ العالی) که همزمان، به­ عنوان امام‌جمعه، دغدغه حفظ این سنگر مهم و نگرانی صیانت از سلامتی هموطنان عزیزمان را داشتند، از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام و پیگیری شد، که البته هر بار، با طغیان مجدد این ویروس منحوس، فرصت ادای این فریضه الهی سلب می­شد.

اکنون که پس از اجرای موفق طرح واکسیناسیون و عبور از موج پنجم کرونا، زمینه برای اجتماع وحدت ­بخش و انسجام ­آفرین مؤمنین در عید جمعه و در آستانه ولادت با سعادت پیامبر اعظم (صلی ­الله ­علیه­ و­آله­ و­ سلم) امام‌صادق(ع) فراهم شده است، بر خود فرض می­دانیم از مواجهه مسئولانه و دلسوزانه ستاد ملی مقابله با کرونا که برای برگزاری حداکثری نمازهای جمعه در891 پایگاه سراسر کشور، در قریب به دو سال گذشته، همکاری قابل قبولی داشتند و همچنین از این ستاد، به­ عنوان فرمانده واحد میدان مقابله با کرونا در دولت جدید، که زمینه را برای تکمیل این شبکه نورانی، با پیوستن پایتخت به برگزارکنندگان نمازجمعه فراهم نمودند، صمیمانه سپاسگزاری نماییم.

لازم به ذکر است که پس از موج اول کرونا، حداقل 137 و حداکثر 694 پایگاه در کشور اقامه نمازجمعه داشتند که این نسبت در موج دوم، از حداقل 361 تا حداکثر 644 ، در موج سوم، از حداقل 50 تا حداکثر 800، در موج چهارم از حداقل 54 تا حداکثر 819 و در موج پنجم به دلیل صدور مجوز برپایی نمازجمعه مناطق قرمز، مشروط به اقامه در محیط باز و با تعداد نمازگزاران تعریف شده در پروتکل ابلاغی، از حداقل 704 تا حداکثر 869 متغیر بوده که تبعیت و همراهی قابل تحسین ائمه محترم جمعه و ستادهای نمازجمعه سراسر کشور را در راستای اجرایی­‌سازی مصوبات و شیوه ­نامه­‌های بهداشتی، به اذعان مسئولین و دست­اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می­دهد.

ستاد نمازجمعه تهران، با آرایش جدید نیروی انسانی و با تدابیر و برنامه‌­هایی متناسب با شأن و منزلت نمازگزاران مکرم، از آمادگی مناسب برای میزبانی این رویداد مهم در روز جمعه هفته جاری( ۱۴۰۰/۷/۳۰) برخوردار است و متعاقباً نسبت به اطلاع­‌رسانی و تشریح جزئیات برنامه و ترتیب اجرای شیوه‌­نامه بهداشتی و اقدامات صیانتی برای حفظ سلامتی شما عزیزان اقدام خواهد نمود.

نمازجمعه در طول تاریخ پرافتخار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بستری برای ارتباط صمیمانه، بی­تکلف و عاطفی میان مردم و مسئولان بوده و هست. از این رو، به مناسبت بازگشایی نمازجمعه تهران، آحاد مسئولان، خصوصاً دولت مردمی، مجلس انقلابی و قوه قضائیه عدالت­‌گستر و فسادستیز را در تهران و سراسر کشور، به حضور پررنگ در میان نمازگزاران و فراهم آوردن امکان ارتباط مستقیم و بی­واسطه فرا می‌خوانیم، هرچند که به شکل طبیعی، انتظار می­رود نمازجمعه تهران در این راستا الگوساز و جریان­‌ساز باشد.

امید می‌­رود در روز جمعه، یک بار دیگر شاهد حضوری حماسی، باشکوه، دشمن‌­شکن و وحدت­آفرین در نمازجمعه ام­القرای جهان اسلام باشیم.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
2
هر فایده ای که قبلا داشته منبعد هم خواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
2
احیای نماز جمعه و رفتن به مراسم اربعین و مسافران شمال و مترو و قطارهای شلوغش ووووو بنظر شما دلیل بر موج ششم و الی آخر نخواهد بود؟؟؟ در مملکت ما کرونا هیچوقت تمام نخواهد شد آمار مرگ و میر هم که کم شده دروغی بیش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار