واکسن نزده‌ها بیکار می‌شوند
کد خبر: ۲۲۵۸۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 18    -    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی کارکنان هتل‌ها، افزود: ۱۰درصد باقیمانده به دلایل شخصی واکسن نزده‌اند که تا پایان مهر برای کارکنان هتل‌های زنجیره‌ای فرصت تعیین شده و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته می‌شود.

جمشید حمزه‌زاده  با ابراز خوشحالی از تلاش برای صدور مجدد روادید و ورود گردشگر از آبان‌ماه به ایران، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از حدود یک سال و نیم شاهد ورود گردشگر خواهیم بود. مقاصد گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند به شهرهای خاص از جمله مشهد، قم، تبریز، شیراز، یزد، اصفهان و در درجه دوم تبریز و اهواز است. برای برگشتن به رقم ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار گردشگر ورودی پیش از کرونا، نیاز به برنامه‌ریزی جدی داریم.

واکسن نزده‌ها بیکار می‌شوند

رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: پس از باز شدن مرزها با سرعت شاهد ورود گردشگر از عراق خواهیم بود، اما جذب گردشگران اروپایی با توجه به اینکه از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند نیاز به زمان بیشتری دارد.

همچنین باید تبلیغات خارج از کشور در رسانه‌ها و مطبوعات خارجی، فضای مجازی و استفاده از بلاگرهای مطرح بین‌المللی با برنامه و جدیت انجام شود. الزام برای چک کردن تأییدیه رزرو هتل و سایر مراکز اقامتی گردشگران انفرادی در مرز یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران بود. 

حمزه‌زاده با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی کارمندان هتل‌ها، افزود: ۱۰درصد باقی مانده هم به دلایل شخصی واکسن نزده‌اند که البته تا پایان مهر برای کارکنان هتل‌های زنجیره‌ای فرصت معین شده است و در صورت‌ رعایت نشدن، عذرشان خواسته می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر به حداقل رساندن دغدغه گردشگران، تصریح کرد: برای اعتمادسازی تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هتل‌ها رعایت و هزینه‌های سنگینی برای خرید مواد ضدعفونی صرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه در کنار گردشگری خارجی نباید از گردشگری داخلی غافل شد، گفت: در تعطیلات اخیر با افزایش ۱۰درصدی، میانگین ضریب اشغال هتل‌ها از ۱۵ به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا که از اسفند ۱۳۹۸ شواهدی از آن در ایران هم مشاهده شد و با چند دوره قرنطینه و منع مسافرت همراه بود، خسارت زیادی به صنعت گردشگری زده است. هر چند آمار متفاوتی از میزان این خسارات مطرح می‌شود، اما گفته می‌شود طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف این صنعت آسیب وارد شده است.

وزارت میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که برای متقاعدسازی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت اعمال حمایت‌های بیشتر و استمرار پشتیبانی‌ها بسته حمایتی تلفیقی جدیدی مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال‌محور و بنگاه‌محور برای کسب‌وکارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم و بخش‌هایی از جمله حمایت‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داده است.

بخش اول این حمایت‌ها در قالب تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شده است و بخش دوم هم از همان زمان (خردادماه) در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته بود.
بنا به گزارش معاون گردشگری وقت وزارت میراث فرهنگی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ بیش از یکهزار و صد میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال‌محور و بنگاه‌محور به کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده پرداخت شده است و پرونده بیش از نهصد میلیارد تومان نیز تکمیل و در بانک ها در دست اقدام بوده است.
مطابق این گزارش در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰اجرایی شده است که اکنون وزیر میراث‌فرهنگی‌، گردشگری اعلام کرده است که این مهلت برای مراکز گردشگری تا ۶ ماه دیگر ( پایان سال ۱۴۰۰) تمدید شده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
2
گردشگرامون از خودمونم بدترند جای اصلا خوشم نیومد / ایش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار