بازچرخانی آب در تهران را جدی بگیریم
کد خبر: ۲۲۵۸
تاریخ انتشار: 2015 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
شاعری در جلسه نظارت دوره ای این ستاد که با حضور مسئولان شهرداری منطقه 22 در ستاد مدیریت بحران برگزار شده بود، گفت: همه اقداماتی که ما انجام می دهیم در جهت ارتقای سطح زندگی مردم است مهمترین شاخصی که در زندگی آنها می تواند تاثیر گذار باشد شاخصهای محیط زیستی است. داشتن هوا، آب، خاک و طبیعت سالم و تنوع زیستی مناسب را بعنوان شاخصهای اصلی مورد توجه قرار می دهیم و در کنار آنها دیگر شاخصها را نیز مدنظر قرار می دهیم.

وی افزود: وضعیت آب در تهران به هیچ وجه وضعیت مناسبی نیست، آبهای زیرزمینی تهران در حد هشدار است و سفره های آب زیرزمین به شدت پایین آمده و جمعیت در حال رشد است و میزان بارندگی طی چند دهه گذشته کمتر و دمای هوا بیشتر شده است. ایجاد بارندگی دست ما نیست اما باید همین آبی که با نزولات آسمانی در اختیار ما قرار می گیرد را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری در همه حوزه ها باید این موضوع را به عنوان هشدار تلقی کرده و پای کار بیایند. با صرفه جویی در مصرف آب خام فضای سبز، آب شرب در اماکن مربوط به شهرداری و ... مدیریت مصرف آب را جدی بگیریم. اکنون 320 لیتر سرانه مصرفی آب شهر تهران و این میزان، 2 برابر استاندارد جهانی است؛ درحالی که میزان تولید آب متوسط جهان 700 تا 800 میلی متر و در تهران 230 میلی متر برآورد شده است.

شاعری ادامه داد: این موضوع تنها با فرهنگسازی درست نمی‌شود، باید هشدار و تذکر داد. با طراحی و استفاده از فن آوری‌های روز و سیستم‌هایی که به مصرف کننده کمک کند که در حد نیاز آب مصرف کند، می توانیم این موضوع را مدیریت کنیم. بازچرخانی آب را در شهر تهران باید جدی بگیریم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار