برندگان مسابقه عکاسی از جهان با پهپادها
کد خبر: ۲۲۵۴۴۸
تاریخ انتشار: 2021 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد امسال، مناظری خیره‌کننده از جهان را ثبت کرده‌اند. از ارتفاع بالا، یک میدان چمن سبز روشن در ویتنام شبیه خز مصنوعی و یک منطقه یخ‌زده در قزاقستان شبیه تکه‌های شیشه شکسته به نظر می‌رسند.

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شدتابناک باتو ـــ برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد امسال، مناظری خیره‌کننده از جهان را ثبت کرده‌اند. از ارتفاع بالا، یک میدان چمن سبز روشن در ویتنام شبیه خز مصنوعی و یک منطقه یخ‌زده در قزاقستان شبیه تکه‌های شیشه شکسته به نظر می‌رسند.

سیاره ما از آسمان چگونه است؟

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی Drone Photo Awards در حالی برندگان خود را شناخت که نزدیک به ۲۹۰۰ عکاس آماتور و حرفه‌ای از ۱۰۵ کشور جهان در آن شرکت کردند.

«کن گایگر»، عکاس برنده جایزه پولیتزر و یکی از داوران مسابقات عکاسی با پهپاد امسال می‌گوید در دسترس بودن هواپیماهای بدون سرنشین ارزان‌تر و بهتر نسبت به سال گذشته، باعث محبوبیت بیشتر این سبک از عکاسی شده است. او می‌گوید عکاسی با پهپادها نه تنها فوق‌العاده سرگرم‌کننده است؛ بلکه راهی برای یافتن چیزهایی درباره سیاره‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم ولی قبلا نمی‌دانستیم.

این مسابقات برای همه نوع عکاسی هوایی آزاد است؛ نه تنها با پهپاد بلکه با شلیک، بادبادک، چترنجات، هلیکوپتر، بالن‌های هوای گرم و وسایل دیگر.

چیزهایی که از سیاره‌مان نمی‌دانستیم یا از زاویه بالا هرگز ندیده بودیم

 

در این مسابقات سعی شده به کشورهای کم درآمد و فقیر توجه ویژه‌ای شود. در بیشتر عکس‌ها می‌توان ردپایی از همه‌گیری ویروس کرونا را مشاهده کرد که نشات گرفته از این واقعیت هستند که کل سیاره زمین درگیر این پاندمی بوده است.

درختان رنگ واقعی خود را نشان می‌دهند

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

عکس «Fishing in Mangrove Forest» یا ماهی‌گیری در جنگل‌های حرا از Pham Huy Trung که در استان Hue از کشور ویتنام گرفته شده است؛ تعادل میان انسان و طبیعت را نشان می‌دهد.

این عکاس می‌گوید وقتی پهپادها می‌خواهند برای عکاسی پرواز کنند؛ باید قبل از آن باد و مه و جهت حرکت آن را ارزیابی کرد؛ چون هر دو این پارامترها می‌توانند روی کیفیت عکس‌ها تاثیرگذار باشند. او می‌گوید هدف نهایی یافتن لحظاتی است که انسان با جهان درون و بیرون خود احساس آرامش می‌کند.

مقیاس و رنگ نقش مهمی در این عکس ایفا می‌کنند. رنگ سفید درختان، یک طبیعت زیبا و دیدنی را به تصویر می‌کشند و رنگ قرمز لباس ماهی‌گیر نشان‌دهنده زیبایی انسان است. کوچک و بزرگ، قرمز و سفید، خیلی چیزها باید با هم در زندگی هماهنگ شوند.

برداشت فلفل قرمز

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

دکتر «تانویر حس روهان»، عکاس مستقر در شهر نیویورک، همیشه سعی کرده است از بالاترین نقاط ممکن عکاسی کند؛ حتی پیش از ورود پهپادها به دنیای عکاسی. او می‌گوید: «من سعی می‌کنم جایی را پیدا کنم که بتوانم منطقه را از بالا ببینم. مانند پشت‌بام؛ چون این به من اجازه می‌دهد واقعا این مکان را کامل تماشا کنم.»

او می‌گوید وقتی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری برای عکاسی عرضه شدند؛ می‌دانست که باید یکی از آن‌ها را داشته باشد. او می‌گوید: «سعی می‌کنم از تجمع در جایی که تعداد زیادی پهپاد در حال پرواز هستند؛ خودداری کنم.» این عکاس به مناطق ناشناخته سفر می‌کند و پهپاد خود را در یک منطقه امن به پرواز درمی‌آورد تا بتواند سوژه‌های نابی یافته و شکار کند.

یکی از این مکان‌هایی که با پهپاد عکاسی کرده است؛ حیاط یک کارخانه تولید چیلی در بوگوارای بنگلادش است؛ کمی بیش از ۱۰۰ مایل از محل تولد و رشد او در شهر داکا. در عکس «Red Chiles Harvesting» زن‌ها در حال فرش کردن زمین با چیلی‌های قرمز روشن هستند تا خشک و برای نگهداری مهیا شوند.

سایر عکس‌های منتخب و برنده مسابقه Drone Photo Awards را در زیر مشاهده کنید؛

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

زنان در حال جمع‌آوری آب از بستر خشک یک رودخانه در خولنا بنگلادش هستند. یکی از عکس‌های بسیار تحسین شده مسابقه امسال (عکاس: Sujon Adhikary)

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

مردم در یک رستوران موقتی در دره برفی Kongdoori جامو و کشمیر هند (عکاس: Dipabrata Sur)

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

زنانی در ویتنام مشغول علف‌چینی هستند. علف‌هابرای آن‌ها کاربردهای زیادی دارند؛ از جمله برای تهیه کود یا غذای حیوان (عکاس: Khanh Phan)

مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان که با پهپادها عکسبرداری شد

قرنطینه خودخواسته کرونایی – عکسی که موفق شد جایزه امسال عکاسی با پهپاد را دریافت کند و از یکی از خیابان‌های لیتوانی گرفته شده است (عکاس: Adas Vasiliauskas)
منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار