ادعایی که خبر از جامد نبودن هسته زمین می‌دهد
کد خبر: ۲۲۵۳۱۷
تاریخ انتشار: 2021 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
محققان به تازگی نظریه‌ای را مطرح کردند که خبر از جامد نبودن هسته زمین می‌دهد.

هسته داخلی زمین نقش مهمی در حفظ حیات انسان‌ها دارد چرا که باعث تولید فرآیند پویا و به وجود آمدن میدان مغناطیسی در زمین می‌شود. هسته داخلی به نوبه خود در برابر بسیاری از اشعه های مضر محافظت می‌کند. علیرغم اهمیت هسته ، اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه و زمان شکل گیری آن در دست نیست.

ادعایی که خبر از جامد نبودن هسته زمین می‌دهد

طبق یافته های چندین دانشمند که اخیراً در مجله Science Direct منتشر شده، هسته داخلی زمین چندان محکم نیست. زیرا بررسی منطقه به دلیل درجه حرارت و فشار شدید غیرممکن است. این تحقیقات با بررسی زمین‌لرزه‌ها بدست آمده‌اند.

رت باتلر ، ژئوفیزیکدانی از دانشگاه هاوایی در این باره می‌گوید: "زلزله در پوسته و گوشته فوقانی، مشاهده توسط رصدخانه های لرزه ای در سطح زمین، لرزه نگاری تنها راه مستقیم برای بررسی هسته داخلی و فرایندهای آن است. با حرکت امواج لرزه ای در لایه های زمین، سرعت آن‌ها تغییر می‌کند و دما و چگالی لایه مورد نظر بدست خواهد آمد.

محققی در آژانس ژاپن برای مطالعه علوم و فناوری دریایی زمین از داده های لرزه سنج های محل وقوع زلزله استفاده کردند. آن‌ها برای پوشش کل هسته داخلی زمین پنج نقطه متفاوت را مورد بررسی قرار دادند و سپس توسط داده‌ها را توسط یک ابر رایانه، شبیه سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که هسته داخلی زمین یک ساختار ناهمگن هم دارد.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار